Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2.0 hdi 2001 90KM - Szarpanie od 1200 do 2500 obrotow

12 Mar 2017 15:58 1509 18
  • Poziom 4  
    Witam.
    Jak w temacie, podczas dodawania gazu silnik pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach. Wtryski regenerowane, filtr paliwa i powietrza wymienione, wymieniony regulator cisnienia na pompie wtryskowej, potem ponownie sprawdzone wtryski. I nic, komputer pokazuje na 2 wtrysku za duza korekcje, a czasami na 4 wtrysku. Czy to wtryski, czy pompa wysokiego cisnienia? Jesli pompa, to co z nia robic, uszczelnic, czy jakos regenerowac? Czy moze od wtryskow zaczac, bo moze pomimo regeneracji dalej sa zdupcone? Czy to moze cos innego? Check engine raz sie pojawia, raz gasnie. Juz nic nie rozumiem. Ostatnie pytanie, czy przy wymianie regulatora cisnienia paliwa trzeba robic jakas jego adaptacje?
    Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje.
  • Texa Poland
  • Poziom 12  
    W pierwszej kolejności sprawdź na komputerze diagnostycznym ale takim z prawdziwego zdarzenia bo te skanery niewiele ci pomogą . Sprawdź ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia po stronie zasilania wtryskiwaczy przy rozruchu ma być minimum 150 bar jeżeli się wacha lub jest niższe mogą być wtryskiwacze -( przepuszczają na przelew) może tez być uszkodzony przepływomierz ale to wszystko wyjdzie po sprawdzeniu komputerem. pompa raczej nie chyba ze daje za niskie ciśnienie podczas pracy i ono ma być w okolicach 300bar na wolnych obrotach. Rozumiem że silnik jest na zasilaniu z rury (common rail). Regenerowane wtryskiwacze są nie pewne już raz tak było że trzeba było kupić nowe. I jeszcze jedno czy te wtryskiwacze są wpisywane do centralki zapłonowej silnika i posiadają nr image być może trzeba będzie je konfigurować za pomocą komputera.















    9
  • Texa Poland
  • Poziom 4  
    Tak CR. Jak sprawdzali te wtryski, bo sa na gwarancji po regeneracji, to powiedzieli mi, ze sa idealne i ze w/g nich to moze byc wlasnie pompa wysokiego cisnienia.
    Zrobie jak radzisz, a najlepiej oddam autko na diagnostyke do warsztatu gdzie sie specjalizuja w zasilaniu CR. Zobaczymy co ich zdaniem wyjdzie.
  • Poziom 12  
    Nie wiem dokładnie jak jest w Peugeot 206 robiłem podobny przypadek w 307 SW i komputer pokazywał zawór EGR a był przepływomierz i silnik w przedziale 2000 obrotów nie miał mocy i mieszał, po przekroczeniu 2,5 tyś dostawał kopa i jechał już poprawnie ale nie da się tak jeździć bo zakres prędkości 90-100 na godzinę i tak jeździli aż ugotowali uszczelkę pod głowicą. Sprawdź w serwisie czy trzeba konfigurować wtryski bo Fiat Ford Mercedes i inne tak mają. Tak że trzeba to sprawdzić dokładnie na razie tyle co mogę podpowiedzieć jak będę miał więcej szczegółów to powiem więcej. Jeżeli była by pompa to silnik tez może nie osiągać max dopuszczalnych obrotów i mocy
  • Poziom 4  
    Okay, sprobuje jutro odstawic autko do mechanika i jak cos bede wiedzial, to opisze, tymczasem dzieki za wskazowki. Latwiej bedzie rozmawiac z fachowcem, wiedzac o czym mowa ;-)
  • Poziom 12  
    Dokładnie jest podane wysokie ciśnienie pompy paliwa i powinno wynosić 200-1350 bar pompa produkcji BOSCH
  • Poziom 4  
    Cisnienie jest w porzadku. Lecz pompa opilkuje. Nowy zawor cisnienia, a juz caly w opilkach. Wymiana pompy i zobaczymy jak bedzie.
  • Poziom 12  
    Zobaczymy ale jak by były opiłki to wtryskiwacze tez mogą zostać uszkodzone chyba że ten czujnik ciśnienia ma filterek na końcu tego czujnika ale to by silnik gasł po chwili. Bo takie czujniki występują z takim filterkiem
  • Poziom 4  
    Tam sa takie otworki na koncu tego zaworka i tam widac wszystko. Wyjmowali dzis wtryskiwacze i sa dobre, nic sie z nimi nie dzieje. A nowy zawor pelen opilkow. Juz zakupilem pompe. Czekam na dowoz, zakladamy i mam nadzieje, ze to koniec moich problemow z tym bzikiem, bo zonce juz nerwy puszczaja. Smieje sie, ze wiecej auto stoi u mechanikow niz jezdzi.
  • Poziom 12  
    O tym pisałem (filterek) jak popatrzysz przez lupę to widać takiego jeża na końcu tego zaworka zgadza się tam są takie maleńkie otworki. A zapytam kiedy ty wymieniałeś filtr paliwa przed tą awarią i jakiej firmy był ten filtr. Bo problem może tego właśnie dotyczyć ze są to nie opiłki a części filtra czyli element filtrujący mógł się przedostać do paliwa. Jak jest jego dużo to potrafi zatkać te otworki i nie odpala silnik nawet. Ale zobaczymy. Dochodziło do tego że czyściliśmy nawet 10 razy tą końcówkę czujnika ciśnienia
  • Poziom 4  
    Filtr paliwa wymienilem przed wymiana regulatora cisnienia. Problem wystepowal wczesniej i pozniej. Specjalisci od wtryskow i pomp wyjeli wtryski, regulator, filtr paliwa, egr, przeplywke, odme i sprawdzali "na stole". Wkladali kilka razy regulator cisnienia i za kazdym razem wyjmowali regulator z opilkami. Po oczyszczeniu autko jezdzilo dobrze przez okolo 30km przez miasto, trocszke w korkach. Pod koniec szarpnelo raz, dzis na razie nic, ale mysle, ze to kwestia czasu.

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    A mam jesze pytanie. Czy po wymianie pompy, poza filtrem paliwa powinienem cos jeszcze czyscic? Jesli tak, to jak moglbym to zrobic we wlasnym zakresie?
  • Poziom 12  
    Po wymianie pompy trzeba wypłukać bardzo dokładnie przewody paliwa i listwę zasilająca wtryski, ale to bardzo dokładnie .Ja bym jeszcze wyczyścił przewód od filtra do pompy. Ja w czasie jak pracowałem miałem takie przypadki kilka razy i nawet po wymianie pompy ten problem wracał parę razy ale coraz rzadziej, za każdym razem autko przejeżdżało coraz więcej km. Az w końcu było ok i samo się wyczyściło. Tak miałem w Fiacie DOOBLO 1,9 pospolity koziołek ale tam nie wymienialiśmy pompy bo to były kłaczki z filtra paliwa gdy nastąpiło jego uszkodzenie wewnątrz to takie były problemy. Też to tak wyglądało jak opiłki i problem był tak duży że samochód się zatrzymywał. Po wyczyszczeniu tej końcówki zaworu znowu jechał normalnie. Dlatego pytałem o wymianę filtra wcześnie zanim powstała usterka
  • Poziom 4  
    Wymieniona pompa, dziala, jezdzi, ale dwa razy znowu przerywal. Przez krociutka chwilke, i nie podczas jazdy, tylko na swiatlach, na biegu jalowym. Ponadto teraz pojawilo sie takie dzwonienie, gdzies z okolicy wtryskow moze lub gdzies obok kiedy zwiekszy sie obroty silnika, na jalowym i podczas jazdy. Ehhh. Zachcialo mi sie...
  • Poziom 12  
    Jak wynika z twojego opisu to w tej chwili mogą być wtryski po prostu się zacierają bo może przedostały się jakieś drobne opiłki i taki zatarty wtryskiwacz czy zapieczony wydaje takie dźwięki jakby stukał jest to odgłos takiego pukania metalicznego. I częstotliwość tego rośnie wraz ze wzrostem obrotów silnika. Być może jest za wysokie ciśnienie paliwa i jest uszkodzony czy zablokowany zawór ciśnienia na pompie. Nie słysząc tego trudno powiedzieć. A ile ma przejechane to autko km takich rzeczywistych. To ze pompa się zatarła jest to możliwe ale nie pozostaje to bez związku z przebiegiem. Ale tutaj nie wymieniałbym niczego na zasadzie a nuż pomoże tylko trzeba dokładnie sprawdzić. Tyle mogę wymyślić na ten czas nie słysząc tego. Ale przed wszystkim dobra diagnostyka.
  • Poziom 34  
    Pompa zregenerowana czy wymieniona na używkę?
    Jak pompa opiłkuje to wtryski też dostały, a gwarancja wtrysków nie będzie obowiązywać.
  • Poziom 12  
    Widzę że się męczysz z problemem. Opiłkowanie jak to nazywasz oznacza że pompa paliwa WC się zaciera. I taka pompa nie pochodzi długo będzie ciśnienie coraz niższe . Żadna instrukcja serwisowa nie podaje dokładnie co trzeba wymienić przy wymianie rozrządu. I tak się składa że wymieniając rozrząd należy tez wymienić pompę wody ponieważ jest część która ma łożysko na które działa siła napinacza paska. Napinacz jest łożyskiem i podobnie jest z pompą paliwa jeżeli jest napędzana paskiem rozrządu to samo dotyczy pompy wodnej. Powinno się przynajmniej co trzecia wymianę paska wymienić tez pompę paliwa a zwłaszcza jak mamy zastrzeżenia. A jak z doświadczenia wiem nikt tego nie robi. Dlatego pytałem ile ma przebieg samochód , drugie pytanie kiedy był wymienia filtr paliwa przed awarią ( nie chodzi mi o twoją wymianę już w czasie trwania usterki ale o wcześniejszą wymianę) i teraz co ci mogę podpowiedzieć to wymian pompy może być używka ale dobra ponowne sprawdzenie wtryskiwaczy ( gwarancji ci nikt nie uzna jeżeli stwierdzą opiłki czy inne zabrudzenia. Nie wiem dokładnie czy ten model silnika wymaga wpisania nr image bo przy zasilaniu CR taki wymóg istnieje do centralki silnika ECU lub BSI. Czyszczenie układu paliwowego i jeszcze jedno pytanie czy w zbiorniku paliwa jest pompa podająca paliwo do pompy wysokiego ciśnienia bo w silnikach HDI takie pompy się montuje. Być może twoja pompa nie dostaje wystarczającej ilości paliwa o wstępnym ciśnieniu ok 0,3 bara. To są takie podstawowe wstępne ustalania przyczyn usterki. Co należy zrobić to pisałem wcześniej. Nie bardzo rozumiem tego opiłkowania bo skoro pampa się zaciera i daje opiłki to i nie podaje odpowiedniego ciśnienia. A skutki mogą być dużo większe gdy wtryskiwacze będą podawały nie odpowiednie dawki paliwa to może nastąpić złamanie wału korbowego, stopienie denka tłoka. tak na marginesie to mamy na warsztacie taki samochód gdzie na czwartym nie ma denka tłoka tylko płaszcz ze sworzniem i pierścieniami. Najpierw dokonaj skutecznej analizy i badanie komputerem usterek. No rada wymieniać filtry paliwa po max przebiegu 60 000 km.
  • Poziom 4  
    Filtr paliwa wymienilem sam okolo 2tys km przed wystapieniem awarii. Potem wymienilem znowu, pozniej zablokowal sie regulator na pompie, wymieniony na nowke. Potem sprawdzane wtryski, potem powrot do starego regulatora, potem wymiana pompy na uzywana, pompa teraz jest okay, bo po kilku dniach testow na warsztacie i czyszczenia ukladu wszystko gralo. Przejechalem ze 100km i szarpnal ze dwa razy, potem zaczal dzwonic wtryskiwacz. Tak mi sie wydaje, ze to wtrysk dzwoni. Moze by go wymienic na uzywke i tyle? Ten jeden wtryskiwacz tylko, mam podejrzenie, ze to nr 2, bo wczesniej na korekcji wtryskow pokazywal zbyt duza wartosc, jeszcze przed wymiana pompy. Potem wyjeli wtryski i wszystko bylo dobrze. Teraz cos dzwoni
  • Poziom 12  
    To wymień wtryskiwacz skoro wiesz który stuka. Ale jest to zasada nóż pomoże. Korekta wtrysku jest podyktowana wartością średnią obrotów i sterownik silnika aby utrzymać równe obroty sam koryguje czas wtrysku ( czyli robi korekty ) Bo wtrysk paliwa jest wykonywany w czasie i jest to cykl trzy fazowy - { przed - główny i po } i jest to określane czasowo Dlatego jest bardzo ważna dokładna diagnoza bo może szukanie jest nie tu gdzie trzeba. Może robisz niepotrzebne koszty.
  • Poziom 4  
    Wymiana opilkujacej pompy WC na inna pomogla bardzo. Lecz przydaloby sie ostre plukanko calego ukladu paliwowego, lacznie z czyszczeniem baku. Bo czasem leciutko sie zatnie. Wtedy wyzsze obroty przez 3-5 sekund i po problemie. Zdarzy sie tak raz na 2-3 tygodnie. Poza tym jest raczej dobrze.