Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1831 rok 97 - słabe hamulce, brak świateł stop

markuch 12 Mar 2017 17:27 831 2
  • #1 12 Mar 2017 17:27
    markuch
    Poziom 9  

    Witam
    Proszę o pomoc, mam problem z hamulcami w moim Actrosie 1831 z 1997r. Jest to solówka 2 osiowa.
    Jakiś czas temu pojawił mi się błąd EPB 1 7395 i wtedy nie zauważyłem żeby miało to jakiś wpływ na hamulce czy światła stop. Jednak wczoraj błąd zmienił się na EPB 2 7395 i hamulce nie działają poprawnie. Pedał jest kołkowaty , a hamulce działają dopiero przy pełnym wciśnięciu pedału. Przekaźnik od świateł stop nie 'cyka' i nie podaje prądu na lampy. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym jej włączeniu czasami w/w błąd znika i na krótką chwile jest ok.

    Ostatnią naprawą jaką przeprowadzałem była wymiana uszczelniaczy w zwolennicy po prawej stronie. Tarcze, klocki i zaciski są ok.

    Z góry dziękuje za pomoc
    -----
    Przeglądając forum znalazłem informację o błędzie BS 7395 - modulator osi tylnej, regulacja ciśnienia pomocniczego. Czy w takim razie oznaczenie EPB w starszych modela jest tożsame z BS w nowszych modelach Actrosów?
    -----
    Wiedząc że błąd dotyczy modulatora tylnej osi postanowiłem sprawdzić czy jakoś zareaguje na odłączenie czujników. Pojawiały się kolejno błędy: EPB 1 4240, 1 4340, 1 5443 i 1 5343.
    Po odłączeniu okrągłej skręcanej wtyczki z czteroma pinami błąd zmienił się na EPB 1 7364 - błąd komunikacji. Co ciekawe wówczas hamulce działają 'normalnie' (jeździłem tylko po placu), a światła stop świecą poprawnie

    Sprawdziłem również ciśnienie na wejściu do modulatora i pomiar wskazał 10bar.

    Reasumując pytanie brzmi, czy jest to faktycznie problem z ciśnieniem czy modulator kwalifikuje się do wymiany?

    Proszę o opnie w tej sprawie.

    0 2
  • #2 29 Maj 2017 18:10
    Przemcio1993
    Poziom 9  

    Witam. Błąd 7395 oznacza: Modulator osi tylnej: pomocnicze sterowanie ciśnieniem. Proponowałbym zmierzyć mechanicznie jakie ciśnienie jest na złączu pneumatycznym nr 4. Jest to złącze sterujące. Jednak jeśli w momencie odpięcia modulatora zaczynają działać światła stop to może być problem, że tylny modulator robi zamieszanie i wpływa na sterownik EBS który daje sygnał na światła stop. Podpinaliście tester żeby sprawdzić czy jest poprawna komunikacja ze sterownikiem?

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Tak, EPB i BS to jest ten sam system.

    0
  • #3 31 Maj 2017 07:57
    markuch
    Poziom 9  

    Dziękuje za zainteresowanie, problem tkwił w samym modulatorze, wymieniłem na nowy i wszystko wróciło do normy. Problem rozwiązany

    0