Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Inne] Brak oświetlenia w wybranych kablach sufitowych

arkadiushek 12 Mar 2017 20:20 453 8
  • #1 12 Mar 2017 20:20
    arkadiushek
    Poziom 9  

Witam,

Na wstępie powiem że jestem totalnym laikiem w temacie więc jak coś zechcecie tłumaczyć to proszę - jak debilowi.

Opis problemu:

3 miesiące temu wprowadziłem się na nowe mieszkanie (budynek wybudowany pół roku temu więc instalacja jest nowa)
    i zamiast lamp zamontowałem plastikowe oprawki oraz żarówki w liczbie 3. Poza tym ekipa remontowa zostawiła dwie oprawki.
    Wszystko działało bez zarzutu aż do poprzedniego tygodnia, kiedy to 3 żarówki na oprawkach które ja kupiłem przestały świecić.

Kupiłem więc nowe i próbowałem je podłączyć ale wydaje się że żadne już nie działają na tych kablach.
    Sprawdziłem żarówki na tych dwóch oprawkach po ekipie remontowej - działają
    Mało tego, nowe oprawki które kupiłem działają na innych zwisających kablach w mieszkaniu. Wnioskuję więc że żarówki, oprawki jak i kable które podłączam do kostki są sprawne.

Moim jedynym sensownym wytłumaczeniem jest to że kable zwisające z sufitu zostały jakoś uszkodzone przez te oprawki?
    Czy to jest możliwe? A jeśli tak to co mogę zrobić? Podciąć je trochę?

Sprawdzałem skrzynkę z bezpiecznikami w mieszkaniu i na korytarzu, tam zdaje się być wszystko ok.

Bardzo proszę o rady.

Pozdrawiam,
    Arek

0 8
  • #2 12 Mar 2017 20:41
    stanislaw1954
    Poziom 40  

arkadiushek napisał:
    Moim jedynym sensownym wytłumaczeniem jest to że kable zwisające z sufitu zostały jakoś uszkodzone przez te oprawki?
    Czy to jest możliwe? A jeśli tak to co mogę zrobić? Podciąć je trochę?
    Nie wydaje się to możliwe, chyba masz przewody miedziane, więc tak szybko się nie uszkodzą. Może raczej nie łączy wyłącznik.

0
  • #3 12 Mar 2017 20:58
    Rysio4001
    Specjalista - systemy grzewcze

Witam.