Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana rozrządu OPEL ASTRA H 1.7 CDTI

verl0c 13 Mar 2017 15:48 8127 0
  • #1 13 Mar 2017 15:48
    verl0c
    Poziom 1  

    Aby dostac się do rozrządu trzeba zdjąc pasek osprzętu i odkecic poduszke silnika która idzie przez środek rozrządu.

    Gdy już do staniemy się do rozrządu to:

    1. Odłaczamy Czujnik polożenia wału
    2. Ustawienie punktu TDC na pierwszym tloku, W tym celu nakładamy klucz na śrube zębatki wału korbowego i krecimy w prawo do momentu aż zrównaja się dwa znaki, na zebatce i na obudowie pompy oleju.

    3. Jak ustawimy te dwa znaki na zebatce wału, wkręcamy śrube M6x25 w zębatkę wałka rozrządu celem zablokowania tegoz wałka. Śruba wkręcona jakby na godzinie 8 na tarczy zegara

    4. Po zrównaniu znaków na zębatce wału i blokadzie zębatki wałka (strzałka pozioma na górze) musimu jeszcze zablokować zębatkę pompy wysokiego cisnienia. Wkręcamy śrubę M8 na godzinie 5 (strzałka pionowa).

    5. Zawsze warto zrobic sobie dodatkowe znaki na zębatce wałka rozrządu i obudowie:
    oraz na zębatce pompy wysokiego cisnienia i obudowie:

    6. Teraz mozemy bezpiecznie ściągnąć pasek;
    # poluźniamy śrube trzymającą napinacz
    # klucz imubus w otwór sześciokątny i kręcimy nim w odwrotną stronę do wskazówek zegara o jakieś 90 stopni, z pozycji 1 do pozycji 2
    #dokręcamy srubę napinacza.
    # ściągamy pasek

    7. Zaczynam zakładac nowy pasek. Do tej procedury powinniśmy miec spełnione warunki opisane wcześniej czyli:
    # zrównane znaki na zębatce wału
    # zablokowane odpowiednio koło zębate pompy paliwa
    # zablokowana odpowiednio zebatkawałka rozrządu

    Zakładamy nowy napinacz i blokujemy go identycznie jak wczesniej blokowaliśmy stary napinacz przed sciągnięciem starego paska

    Zakładamy nową rolkę prowadząca (80Nm)

    Zaczynamy zakładac pasek od dołu:
    # najpierw przez zębatkę od dołu
    # nastepnie przez zębatkę pompy oleju
    # następnie przez rolkę prowadzącą i zębatkę pompy wysokiego cisnienia
    # następnie prowadzimy go do góry na zębatkę wałka rozrządu
    # na koniec prowadzimy go w dół na napinacz

    8. Kiedy pasek mamy załozony, przystępujemy do poluźnienia napinacza, który napnie go automatycznie. Więc popuszczamy śrubę mocującą napinacz (strzałka u góry), napinacz sam wędruje w pozycję napięcia i musimy z powrotem dokręcić śrubę siłą 49Nm. UWAGA!!! podczas dokręcania tej śruby napinacz nie może zmienić swojego automatycznego położenia, czyli swojej siły napinania. Musimy więc robić przeciwwagę wkładając znów klucz IMBUSOWY (strzałka niżej)
    9. Przechodzimy do procedury sprawdzenia odpowiedniego ułożenia sytemy rozrządu. Zwalniamy obie blokady, tzn. Wykręcamy sruby M^ i M8 z zębatek pompy i wałka rozrządu.
    Następnie nakładamy klucz na śrubę zębatki wału i robimy dwa pełne obroty w prawo, Nastepnie patrzymy czy:

    # znaki na zębatce wału sie zrównały
    # czy swobodnie można wkręcić srubę M6 w zębatkę wałka
    # czy swobodnie można wkręcić srubę M8 w zębatkę pompy

    Jeśli nie, coś nam przeskoczyło i zakładamy pasek od nowa.