Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1,1 MPI 2003 - gdzie mogę kupić oryginalne przewody hamulcowe

13 Mar 2017 16:58 1965 21
  • Poziom 13  
    Witam
    W moim seicento muszę wymienić stalowe oraz gumowe przewody hamulcowe. Na allegro są zestawy niestety zwinięte w kręgi które trzeba samemu formować. Czy jest możliwość kupienia gotowych uformowanych przewodów a jeśli tak to gdzie ?
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Kupujesz rurki miedziane (nie stalowe) formujesz, czasem lepiej niż fabryka zawozisz do pierwszego lepszego warsztatu i zaprasowujesz końcówki. Oryginalne w serwisie. Takie jak oryginalne na zamówienie w sklepie ale tez Ci zrobią i sprzedadzą drożej.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    magnus27 napisał:
    . Czy jest możliwość kupienia gotowych uformowanych przewodów a jeśli tak to gdzie ?

    W serwisie oczywiście ;-)
  • Pomocny post

    Poziom 15  
    Witaj, kiedyś takie przewody wyprofilowane można było nabyć w hurtowni ad popytaj po sklepach większość sklepów ma towar z tej hurtowni a wiem stąd gdyż sklep, w którym kupuję części do fiata wiem że mają takie gotowe przewody na stanie i ku mojemu zdziwieniu nie opłaca mi się ich dorabiać bo koszt zakupu gotowych jest mniejszy od sprzedania klientowi przewodu miedzianego oraz dwóch końcówek.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Bardzo rzadko takie przewody ktoś sprzedaje - zwłaszcza te długie przód-tył.
    A to dlatego, że na linii montażowej montuje się je jako jedne z pierwszych elementów do nadwozia - teraz może się okazać, że żeby założyć któryś z dłuższych przewodów w stanie gotowym, musiałbyś wyjąć silnik, zbiornik paliwa czy inne elementy z którymi przewód hamulcowy gdzieś się krzyżuje.

    Więc dlatego żeby wymiana przewodu nie trwała 3 dni, to jako część zamienną stosuje się właśnie przewody miedziane o których wspomniałeś. Można kupić zestawy z końcówkami o odpowiedniej długości, lub kupić taki z metra i samodzielnie zrobić końcówki specjalną praską.

    Taki przewód można dość swobodnie formować - giąć dookoła czegoś obłego, albo specjalną praską (tak żeby ich nie zapłaszczyć giąć na zbyt małym promieniu).
    I w ten sposób doprowadzić tam gdzie potrzebujesz.
  • Poziom 13  
    Kurde patrzyłem na kanale i widzę, że będę musiał wyjmować bak, żeby wymienić przewody z tyłu :( czy da się to zrobić jakoś inaczej ?
  • Poziom 13  
    W końcu wziąłem się za wymianę (trochę czasu minęło). Z przodu wymieniłem bez problemu, z tyłu mam problem bo przewody idą nad bakiem. Mam pytanko czy muszę wyjmować cały bak, czy wystarczy go odkręcić i opuścić delikatnie na lewarku. Z boku przymocowany jest gumowy przewód od wlewu paliwa na jakąś fabryczną opaskę. Czy do opuszczenia muszę go odkręcać. Proszę o pomoc kogoś kto już wymieniał tam przewody i może udzielić cennych wskazówek.
  • Moderator Samochody
    Skoro wyjęcie zbiornika uważasz za duże utrudnienie to się nie bierz za to wcale. Nawet w zgniłych Bravo/Brava/Palio zawsze zbiorniki wyjmowałem i nie miałem z tym problemu.
  • Poziom 12  
    Niedawno miałem ten sam problem. W ASO (Kraków) dowiedziałem się, że nie są już dostępne. Kupiłem praskę, przewody z metra i zrobiłem je samodzielnie...
  • Moderator Samochody
    Cenowo to nie jest opłacalne. Markowy przewód plus końcówki wyjdzie w tej samej cenie co gotowy na wymiar. Jak na warsztacie robiłem sobie sam to tylko dlatego żeby mieć na już dokładnie taki wymiar i końcówki jakie chcę. I nie jakąś tanią praską, bo szkoda nerwów, tylko taką za 700zł.
  • Poziom 32  
    Po co kombinować z praskami i innymi wynalazkami. Nie wiem jak w twoim rejonie, ale u mnie to po prostu jadę do sklepu/hurtowni z częściami i robią na miejscu przewody (miedź) jakie chcę, z jakimi końcówkami chcę itp. Nie muszę nawet wiedzieć jaki ten przewód długi, jakie końcówki potrzebne bo mają katalog i wystarczy powiedzieć do jakiego samochodu i który przewód, 5 minut i gotowe. Cena też nie odbiega od przewodu "gotowego, firmowego".
  • Poziom 13  
    z bakiem sobie poradziłem, niestety przestrzeń nad bakiem jest mocno pordzewiała wraz z tylną belką. Macie jakieś sprawdzone środki do zabezpieczenia by ruda nie postępowała ?
  • Moderator Samochody
    ftp.kowal napisał:
    Panowie, a wiecie że miedz jest w kilku krajach zakazana do stosowania w układach hamulcowych?

    Wiemy. Np u Niemców pogonią na przeglądzie. Do trupów żeby przedłużyć im agonię wystarczy. W swoim weteranie jak będę zmieniał to na stalowych. Tylko gięcie tego trochę przeraża. :)
  • Poziom 11  
    ftp.kowal napisał:
    Panowie, a wiecie że miedz jest w kilku krajach zakazana do stosowania w układach hamulcowych?


    Hmmm... a co jest nie tak z miedzią?
    Miedź wydawała mi się nawet lepszym materiałem na przewody hamulcowe, ze względu na odporność na korozję.

    Zakładałem że stalowe, lakierowane się wkłada w fabryce bo taniej, a do końca gwarancji dają radę, a dłużej już "nie muszą".

    Bo stalowe w autach ponad dziesięcioletnich, to praktycznie należałoby profilaktycznie wymienić wszystkie na nowe. Potrafią przerdzewieć na wylot, również w miejscach których nie widać, więc oglądanie tu nie pomoże.
  • Moderator Samochody
    Miedziane korodują znacznie szybciej i to całe na wylot a nie tylko powierzchnia. Po 4 latach możesz taki przewód złamać przy próbie gięcia. Stalowe zawsze widać w jakim są stanie, bo dopóki nie zostanie naruszona zewnętrzna powłoka to są "wieczne". No i od początku stalowe wytrzymują znacznie większe ciśnienia.
  • Poziom 22  
    Czy zna ktoś długości przewodów przód tył?
    Też muszę wymienić. Chce kupić gotowe "na metry".
  • Poziom 32  
    UL7855 napisał:
    Czy zna ktoś długości przewodów przód tył?

    Nie wiem czy właściwe te długości, ale... Sprawdź jeszcze w innym miejscu:

    Komplet przewodów hamulcowych sztywnych oraz elastycznych FIAT SEICENTO
    ZESTAW ZAWIERA:
    Zestaw zawiera 10 sztuk przewodów sztywnych w długościach:
    Przód lewy - 720 mm
    Przód prawy - 1900 mm
    Pompa reduktor lewy - 260 mm
    Pompa reduktor prawy - 300 mm
    Zewnętrzny tył lewy - 490 mm
    Zewnętrzny tył prawy - 490 mm
    Środkowy przód lewy - 1350 mm
    Środkowy przód prawy - 1100 mm
    Centralny lewy - 3400 mm
    Centralny prawy - 3350 mm
    4 sztuki przewodów elastycznych (dwa przednie i dwa tylne)
    Tu możesz wyszukać po modelu i są podane długości:

    http://www.wotkta.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=szp&z=wmo#szu
  • Poziom 22  
    Dzieki, ale czyzby do cieniasa przewody mialy az 3.4m jestem zaskoczony, ale mozliwe.
  • Poziom 32  
    Jak są "powyginane" to możliwe, na tył idą nad zbiornikiem paliwa i jeszcze inne "wygięcia" od pompy to się uzbiera.