Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Knara elektryczna - Witam mam pytanko mam dwie takiego samego typu knary : 400V

13 Mar 2017 19:31 948 19
  • User removed account  
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    A jakim napięciem dysponujesz?
  • User removed account  
  • Level 43  
    Piszesz o statku, a jaką tam masz częstotliwość w sieci?
  • User removed account  
  • Level 43  
    Anatol36 wrote:
    na statku mam 60 Hz czy to ma znaczenie?
    Ma znaczenie.
  • User removed account  
  • Level 43  
    Połączenie uzwojeń silnika w GWIAZDĘ, lub TRÓJKĄT jest podyktowane wysokością napięcia do jakiego mamy podłączyć silnik. Przy większej częstotliwości w sieci spada moment obrotowy i silnik może nie chcieć ruszyć.
  • User removed account  
  • Level 1  
  • Level 43  
    15kVmaciej wrote:
    Ale 10Hz różnicy nie jest przyczyną że silnik ani drgnie.
    Ale gdyby tak podstawić w tą tabliczkę znamionową dane tamtych silników, to może ...braknąć mocy :D
  • User removed account  
  • Level 43  
    Oczywiście -można sprawdzić ciągłość przewodów przy silnikach, ale jak napisałeś są NOWE, więc nie ma się do czego przyczepić.
  • Moderator of Cars
    Jesteś pewien dwu rzeczy - że na statku masz 230/400V, a nie 127(110)/220? Bo te 60Hz sugeruje standard amerykański. I drugie że hamulce silników/przekładni są zwolnione?
  • User removed account  
  • Moderator of Cars
    Nie no, kolego -silnika skojarzonego w gwiazdę, przystosowanego do napięcia 400V nie ruszysz z 220V, tym bardziej przy 60Hz. Na pusto i owszem - przy jakimkolwiek obciążeniu nie wystartuje - praktycznie żaden moment rozruchowy, będzie miał może ze 20% wartości nominalnej.
  • User removed account  
  • Level 43  
    Anatol36 wrote:
    Spokojnie silnik został podłączony do trójfazowej instalacji taka również występuję na statku
    Ale sam piszesz
    Anatol36 wrote:
    na statku występuję UKŁAD IT CZYLI 127(110)/220
    więc nie 230/400 V
  • Moderator of the Technical section
    Anatol36 wrote:
    knara - wciągarka podwieszana do 500 kg jest na 400 V i takim napięciem dysponuję silnik podłączony jest w GWIAZDĘ tak jest na tabliczce schematu niestety nie posiadam


    Silniki wciągarek występują "w cywilu" niemal wyłącznie z hamulcami (zwalniającymi). Dlatego kwestia pierwsza, to pytanie czy silnik jest cichy, czy wydaje dźwięki. Jeśli nie ma dźwięków, to dochodzi najwyżej 1 faza. Jeśli mruczy, to albo brak jednej fazy, albo brak zasilania hamulca. Wszystko do sprawdzenia.
    Podejrzewam (nie wiem na pewno) ale na lądzie wciągarki podlegają pod UDT. Nie wiem jak jest na statkach, ale pewnie podobnie, bez specjalnych uprawnień nikt nie powinien wkładać tam paluchów.

    Jeszcze jedna informacja. Tak do 5% awarii było spowodowane pęknięciem aluminiowego pierścienia wirnika w miejscach jego łączeń z klatką w żłobkach. To się fabrycznie wykonuje jako jeden odlew i naprawa tegoż w warunkach warsztatowych jest w zasadzie niemożliwa. Takie silniki złomowaliśmy.
    Oczywiście, silniki są specjalizowane, przeznaczone do pracy dorywczej z dużą liczbą łączeń.