Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai/Kia - Nieskuteczne hamulce

white2404 13 Mar 2017 20:47 1533 20
  • #1 13 Mar 2017 20:47
    white2404
    Poziom 7  

    Witam wszystkich ! Od dłuższego czasu mam problem z nieskutecznymi hamulcami. Pojazd nazywa się Hyundai Entourage i jest klonem Kia Sedona lub jak kto woli amerykańską wersją Kia Carnival (z przedłużonym tyłem). Nie kojarzę kiedy dokładnie pojawiła się usterka. Wydaje mi się, że układ jest zapowietrzony. Przy okazji wymiany tarcz został wymieniony płyn hamulcowy i chyba wtedy się zaczęło. Na dziś sprawa wygląda następująco:
    tarcze są grube, bez rantów,klocki grube, prowadnice zacisków wyczyszczone, wymienione wszystkie tłoczki (4x zestaw naprawczy), wymieniłem elastyczne przewody na nowe, podmieniałem pompę hamulcową na nową (bez zmian, teraz zamontowana jest stara bo wyglądała w środku jak nowa), nie ruszałem jeszcze tylko pompy abs, wspomaganie działa poprawnie. Hamulce były odpowietrzane wielokrotnie (pod ciśnieniem był wtłaczany płyn do zbiorniczka), wykonano dwa razy procedurę odpowietrzania pompą abs i co - d..a. Przy wyłączonym silniku pedał jest twardy i stoi w miejscu. Przy włączonym silniku staje się miękki i przy mocnym naciśnięciu czuję, że pompa dochodzi do końca sekcji. Przy ostrym hamowaniu, gdy cały czas trzymam mocno wciśnięty pedał do końca- najpierw hamulce są skuteczne (nawet na suchym asfalcie potrafi włączyć się abs) a potem słabną i to bardzo mocno. W efekcie droga hamowania jest dłuższa o kilka metrów i strach jeździć. Dziś odpaliłem go po miesiącu postoju i mocno się zdziwiłem wyjeżdżając z posesji- przy pierwszej próbie hamowania skuteczność zero, pedał prawie bez oporu wpadł do podłogi. Po kilkukrotnym naciśnięciu poprawiły się a więc wszystko wskazuje na zapowietrzenie, tylko dlaczego odpowietrzanie jest nieskuteczne ? Czy przyczyna może leżeć w pompie abs ? A może sterownik został zaprogramowany na 180.000 km przebiegu i samochód ma iść na złom ? Tak jak niektóre drukarki :) Pompa abs sporo kosztuje i jeśli nie jest przyczyną to trochę szkoda marnować kasę a w używki jakoś słabo wierzę. A może to wina jakiegoś softu albo czujników abs? A może po prostu Hyundai się na mnie obraził, bo kupiłem nowy samochód ;) Mieszkam w Mrągowie i chętnie pojadę do jakiegoś poleconego warsztatu tylko znudziło mi się już płacenie za nieskuteczne naprawy. Mogę pojechać do dowolnego warsztatu w Polsce ale chcę wrócić sprawnym samochodem.

    0 20
  • #2 13 Mar 2017 21:00
    jenusz11
    Poziom 20  

    na moje oko coś jest nie tak z zaciskiem którymś zdarza sie że prowadnic np. jest krzywa niby wszystko odbija ale sprężynuje i przez to pedał jest nisko , czy tarcze i klocki są napewno takie jak powiny być?,

    0
  • #3 13 Mar 2017 21:18
    diablo23248
    Poziom 26  

    Miałem podobny przypadek tylko w innym aucie. Winna okazała się pompa hamulcowa. W środku też wszystko wyglądało cacy, a jednak tak nie było. Zestaw naprawczy w postaci nowych uszczelek pompy rozwiązał problem.
    Może i u Ciebie pomoże...

    0
  • #4 13 Mar 2017 22:14
    white2404
    Poziom 7  

    Zaciski chodzą dobrze, pompę wymieniałem na nową ale objawy się nie zmieniły więc wstawiłem z powrotem oryginalną. Hamulce nie są cały czas słabsze- tak by było gdyby ktoś wsadził za małe tarcze. Na stacji diagnostycznej, przy krótkim hamowaniu siłę pokazuje w normie. Podejrzewałem też klocki, że jakieś zachodniochińskie ale po dzisiejszych objawach ewidentnie wygląda to na zapowietrzony układ. Nie wiem jak jest zbudowana pompa abs, bo uczyłem się jeszcze na Żukach i Fiatach 125 gdy abs nie istniał, a potem już nie byłem w branży. Nie wiem czy abs może powodować takie objawy i dlatego pytam tu na forum. Co może się uszkodzić w pompie abs? Czy wystarczy, że jej sterownik szwankuje, czy musi się uszkodzić mechanicznie aby powodować takie objawy. Dlaczego po długim postoju tak mocno nasiliły się objawy zapowietrzenia?

    0
  • #5 13 Mar 2017 22:42
    tomekmazepa

    Poziom 15  

    Witaj, miałem kiedyś podobny przypadek po wymianie klocków i tarcz klient chciał jeszcze wymienić płyn hamulcowy i zrobiło mi się to samo.
    Auto to był jakiś Hyundai ale już nie pamiętam jaki.
    Zwykłe tradycyjne odpowietrzanie nic nie dawało, udało mi się odpowietrzyć dopiero przy zapalonym silniku nie wiem czemu tak ale gdzieś wyczytałem na jakimś zagranicznym forum, chyba z UK że do odpowietrzania należy uruchomić silnik.
    Spróbuj może się uda, pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy wtedy w zbiorniczku będzie strasznie ubywało na początku płynu tak jakby zbiorniczek nie napełniał się do końca jakaś poduszka powietrzna blokowała płyn.
    Mi to pomogło mam nadzieję że i tobie się uda.
    Pozdrawiam i powodzenia.

    0
  • #6 13 Mar 2017 22:42
    white2404
    Poziom 7  

    Też podejrzewałem pompę dlatego ściągnąłem ze Stanów nową i zamontowałem ale okazało się, że ma trochę inne gwinty i musiałem zastosować przejściówki więc po kilku próbach jazdy, gdy to nic nie zmieniło wsadziłem starą pompę. Gumki były w idealnym stanie i żadnej rysy na cylindrze pompy, jak mówią handlarze- igła! . Hamulce były odpowietrzane w trzech różnych warsztatach. Problem jest w tym, że prawie nikt nie ma pełnego oprogramowania do tego modelu i w tym przypadku zadziałało chyba od Sorento. Pompa przeszła całą procedurę, każde koło po kolei i nic- kompletnie bez zmian. Po tygodniu jeżdżenia jeszcze raz powtórka i dalej nic.
    Kiedyś znajomy był w Afryce. oddali samochód do wioskowego mechanika a ten po paru godzinach przychodzi upaprany w smarach, rozkłada ręce i mówi: "Sorry cheef dżudżu (fonetycznie) inside! " Mam nadzieję, że to nie jest ten przypadek i żadnych złych duchów pod maską nie ma ;)

    0
  • #8 13 Mar 2017 22:49
    white2404
    Poziom 7  

    Dzięki Tomku, też dziś znalazłem tu na forum tą informację o włączonym silniku. Czy odpowietrzałeś klasycznie, dolewając płyn ręcznie, czy zbiorniczek był podłączony pod ciśnieniem czy może odpowietrzałeś pompą abs?

    0
  • #9 13 Mar 2017 22:52
    tomekmazepa

    Poziom 15  

    klasycznie z tym że tak jak pisałem na krzyż i pamiętaj o tym że jak zaczniesz odpowietrzać to na początku będzie uciekać strasznie dużo płynu ze zbiorniczka wiązać się to będzie tym, że w tym momencie zbiorniczek dopiero się będzie napełniał i będzie znikała poduszka powietrzna, która się zrobi w zbiorniczku.

    0
  • #10 13 Mar 2017 22:53
    ociz
    Moderator Samochody

    white2404 napisał:
    Dlaczego po długim postoju tak mocno nasiliły się objawy zapowietrzenia?

    Jesteś pewien że chodzi o zapowietrzenie a nie że np tarcze były pokryte tym nie wiadomo czym co teraz na drogi sypią? Tej zimy wielu klientów na to narzekało i nawet sam we własnym samochodzie tak miałem kilka razy że pierwsze hamowanie to zero skuteczności.

    0
  • #11 13 Mar 2017 23:04
    white2404
    Poziom 7  

    Witam ziomka z Mikołajek! Dziś rano hamulec prawie wpadł w podłogę! Odróżniam twardość pedału od skuteczności hamowania. Dziś dodatkowo zadziałała rdza na tarczach, bo stał przez miesiąc ale to dwie różne rzeczy. Podejrzewałem też klocki, że z plasteliny ale pedał nie powinien lecieć do podłogi -chyba, że rzeczywiście z plasteliny ;). Do Mikołajek dwa rzuty beretem, jesteś w stanie to zrobić?

    0
  • #12 14 Mar 2017 07:35
    jenusz11
    Poziom 20  

    zaciskaj po kolei przewody elastyczne przy kołach i sprawdzaj czy bedzie zmiana , przynajmniej może dojdziesz w którym kole jest coś nie tak

    0
  • #13 17 Mar 2017 11:51
    lato8
    Poziom 16  

    Z tylu masz tarcze czy bębny ?

    Jakiś korektorów czy innych urządzeń na przewodach kolo tylnej osi nie ma ?

    Podobna sytuacje miałem w Passacie B6 gdzie po wycieku plynu praktycznie bylo 0 w układzie.

    Odpowietrzałem go ze 3 godziny włącznie z procedura załączania pompy vcds i w końcu poszlo.


    Jak tracisz hamowanie przy jednostajnie naciśniętym hamulcu to ucieka ciśnienie, ale to pewnie wiesz.

    0
  • #14 17 Mar 2017 17:32
    white2404
    Poziom 7  

    Z tyłu są tarcze a korektora nie ma bo jest abs. Umówiłem się na poniedziałek do ziomala z forum :) - pasmotrim, uwidim jak mawiają Rosjanie.

    0
  • Pomocny post
    #16 17 Mar 2017 18:01
    manta
    Poziom 39  

    Sprawdzałeś czy nie ma procedury odpowietrzania z poziomu testera? Dopasuj odpowietrzniki w miejsce przewodów wychodzących do poszczególnych kół i odpowietrz najpierw zespół pompa-abs. Na uruchomionym silniku, po odpowietrzeniu pedał można wcisnąć góra cm. Jeśli to uzyskasz, dopiero podłączaj koła, kolejno i za każdym razem odpowietrzaj kontrolując skok pedału.

    0
  • #17 17 Mar 2017 23:13
    white2404
    Poziom 7  

    No dzięki ! Takiego sposobu jeszcze nie widziałem ale od razu gęba mi się uśmiechnęła bo przy takiej procedurze musi się udać. Czy kiedyś stosowałeś to w praktyce ?

    0
  • #18 17 Mar 2017 23:29
    ociz
    Moderator Samochody

    W poniedziałek zobaczysz mój sposób, wygodniejszy. :) O ile faktycznie jest zapowietrzony.

    0
  • #19 18 Mar 2017 06:55
    manta
    Poziom 39  

    white2404 napisał:
    Czy kiedyś stosowałeś to w praktyce ?

    Aż za często...

    0
  • #20 19 Mar 2017 11:12
    white2404
    Poziom 7  

    Dzięki wszystkim za pomoc. Jak naprawię to wszystko opiszę jak było. Gdy tu jestem wraca mi wiara w Polaków. Można sobie pomagać a nie tylko walczyć jak ci na górze. Nie zamierzam wchodzić w politykę, chciałem tylko podziękować za życzliwość :)

    0
  • Pomocny post
    #21 20 Mar 2017 13:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Powietrza niby odrobina jeszcze poszła z pompy ABS, ale i tak nie podoba mi się praca przednich zacisków, klocki się uginają jakby z gumy były. Klocki i tak już się kończą więc jutro dostanie nowe.

    edit:
    Na nowych klockach skuteczność dużo lepsza, ale przy okazji znalazła się prawdopodobnie główna przyczyna - nowe tłoczki w przednich zaciskach mają za małą średnice o 0.1mm luźno latają i podciekają. Teraz tylko szukanie właściwych...

    0