Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia - Senda nie wchodzi na obroty wyżej niż 8 tyś

Michu7563 13 Mar 2017 21:10 768 9
  • #1 13 Mar 2017 21:10
    Michu7563
    Poziom 3  

    Witam!
    Posiadam Derbi Sende X-treme SM z 2005 r. Problem wygląda tak. Gdy zorientowałem się że senda nie ładuje mi akumulatora oddałem go do elektryka. Stwierdził że to wina regulatora. Gdy tam mi już wszystko porobił wszystko fajnie działało z elektryki. Tylko że już gorzej z mechaniki bo senda nie chciała kręcić wyższych obrotów niż 6-8 tyś. Gdzie przed oddaniem jej do niego normalnie kręciła 14 tyś. Chwile czasu jeździłem tak ale z racji że to 2-suw nie dało się jeździć :( Zauważyłem że gdy odpinam ten regulator napięcia senda znowu normalnie kręci do 14 tyś :) tylko że nie działają światła, ładowanie, obrotomierz itp. Jak podpinam działa wszystko z elektryki ale już nie wchodzi na te najwyższe obroty :( a i jeszcze jak się ją przytrzyma na tych 6-8 tyś to tak dziwnie przerywa jakby iskrę gubiła. Pojechałem do tego samego elektryka i on mi powiedział ze dla niego tu wszystko jest dobrze zrobione i nie wie dlaczego tak się dzieje. Tak przy okazji zmierzyłem sobie napięcie ładowania i wyszło że jest 12,6 V bez obciążenia, a z tego co czytałem to prawidłowe wynosi od 13,8 do 14,6 V. Czy to wina regulatora że jest takie niskie czy statora. Chociaż nie wydaje mi się ze statora bo wtedy by chyba światła dobrze nie świeciły. Proszę o pomoc bo już nie mam siły do tego. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

  • #2 13 Mar 2017 22:28
    paweld69
    Poziom 22  

    Czy regulator został wymieniony na taki sam?

  • #3 13 Mar 2017 23:26
    Michu7563
    Poziom 3  

    Wydaje mi się że chyba wogóle nie był zmieniony, bo nie dostałem żadnego potwierdzenia w postaci np. paragonu. Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send.

  • Pomocny post
    #4 15 Mar 2017 22:02
    paweld69
    Poziom 22  

    Michu7563 napisał:
    Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send.
    Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji nie uzyskiwania normalnych parametrów (obrotów) silnika. Wady zdecydowanie należy szukać po stronie elektryki. Zalecam elektryka motocyklowego .

  • #5 15 Mar 2017 22:11
    Michu7563
    Poziom 3  

    Problem w tym że u mnie w mieście za bardzo nie ma elektryków motocyklowych. A jak już się znajdzie to się nie za bardzo zna na tym.

  • #6 07 Kwi 2017 23:13
    Michu7563
    Poziom 3  

    Senda jest u elektryka. Elektryk zamienił zapłon od rieju i dalej chodzi tak jak chodziła także to raczej nie jest winne. Według elektryka wszystko generalnie jest dobrze podłączone. Pobrał sobie schemat instalacji elektrycznej. Powiedział mi że już sam zgłupiał przez sende. Także co tam może być jeszcze nie tak? Nwm może jakiś kabel jest przetarty, zaśniedziały czy coś?

  • #7 08 Kwi 2017 19:27
    paweld69
    Poziom 22  

    Trzeba sprawdzić co dzieje się z iskrą powyżej 8tys.Czy jest w tym miejscu co powinna( kąty wyprzedzenia), czy nie wypadają zapłony( potrzebna lampa stroboskopowa)

  • #8 12 Kwi 2017 17:10
    Michu7563
    Poziom 3  

    Senda wróciła od elektryka i jest gorzej niż było. Teraz maksymalne obroty to 4 tyś i światła teraz z przodu nie działają.

  • #9 12 Kwi 2017 18:55
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan?

    Michu7563 napisał:
    Elektryk zamienił zapłon od rieju

    One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje.
    Możliwe scenariusze:
    1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić przy obciążeniu uzwojenia alternatora (żółty przewód) wyłącznie żarówką H4 na dwóch włóknach (łącznie >85W).
    2. Usterka wynika z przyczyn mechanicznych (zły skład mieszanki -> wpływ na pewność zapłonu przy słabej iskrze).
    3. Regulator uszkodzony, cofa się napięcie z akumulatora.
    W każdym przypadku warto byłoby badać także kąt wyprzedzenia zapłonu lampą stroboskopową oraz długość iskry.

  • #10 12 Kwi 2017 22:53
    Michu7563
    Poziom 3  

    Silnik EBS zapłon ducati energia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME