Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T-25 wspomaganie kierownicy - Grzeje się

14 Mar 2017 09:00 1044 12
  • Poziom 15  
    Witam. Zmontowlem wspomaganie do
    Mojego ruska na orbitrolu i siłowniku z widlaka oraz pompie z astry f 1.7dtl. Skręca się bardzo dobrze, jednak podczas gdy nie kręcę kkierownicom pompa zaczyna hałasowac. Dodatkowo pompa zaczyna się strasznie grzać ( na dwóch pompach ten sam efekt, nowej i uzywanej). Płyn jakim zalałem to Hipol atf ( czerwony). Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Orbitrol nowy czy używka? Albo nie ma zaworu przelewowego albo zaciął się i nie puszcza, pompa pewnie wtedy wyje.
  • Poziom 15  
    Orbitol używany ale sprawny. Sprawdzałem ta możliwość poprzez założenie dodatkowego zaworu przelewowego. Jednak nawet z zaworem pompa buczy i się grzeje.
  • Poziom 15  
    A to w orbitrolu jest jakiś przelew? Jak sprawdzić te zawory?
  • Poziom 36  
    waju12 napisał:
    Orbitol używany ale sprawny. Sprawdzałem ta możliwość poprzez założenie dodatkowego zaworu przelewowego. Jednak nawet z zaworem pompa buczy i się grzeje.

    Chyba raczej niesprawny skoro grzeje się pompa i buczy.

    waju12 napisał:
    A to w orbitrolu jest jakiś przelew? Jak sprawdzić te zawory?

    Jest, inaczej po np. skręceniu kołami do końca rozerwało by Ci przewody. Tego jeszcze nie zrobiło bo zapewne pompa nie jest na tyle wydajna, a przewody na tyle mocne.
    Tak jak pisałem, brak działania zaworu przelewowego i pompa pompuje na siłę.
    Sprawdzić prosto, w momencie kiedy pompa wyje i nie kręcisz kierownicą poluzuj przelew i patrz czy coś leci. Jeśli leci to ile.
  • Poziom 15  
    Dobra znalazłem zaworek cienieniowy zmniejszyłem ciśnienie i trochę ucichlo ale nadal bez rewelacji i się grzeje. A czy w pompę tez występuje taki zawór?
  • Poziom 36  
    Zmierz ciśnienie na wyjściu pompy. Możliwe że nie ma siły otworzyć zaworu przelewowego.
  • Poziom 25  
    To nie ważne że zmniejszyłeś ciśnienie ten zawór działa tylko gdy siłownik skrętu dojdzie do granicznego położenia. U ciebie przelewa się cały czas czyli coś innego. Możliwe że w orbitrolu jest zatarta tuleja która kieruje odpowiednio olej. Rozbierz go całego.
  • Poziom 15  
    Bo podczas postoju powinno dawać olej na przelew? I cały czas powinien lecieć wężem powrotnym?
  • Poziom 36  
    waju12 napisał:
    Bo podczas postoju powinno dawać olej na przelew? I cały czas powinien lecieć wężem powrotnym?

    Na postoju tak, jeśli tego nie robi to pompa zaczyna pompować na siłę olej, a że nie ma aż tyle siły żeby coś zepsuć to mieli w miejscu wyje i się grzeje. Sprawdź przelew będzie wszystko wiadomo
  • Poziom 15  
    Rozebralem orbitrol i nie zauważyłem tam żadnej tulejki zatartej. Czy możecie mi powiedzieć którymi kanałami leci lej w przypadku nie kręcenia kierownica

    Dodano po 10 [minuty]:

    Rozebralem orbitrol i nie zauważyłem tam żadnej tulejki zatartej. Czy możecie mi powiedzieć którymi kanałami leci lej w przypadku nie kręcenia kierownicą? Oraz od czego jest ta jedna długa śruba z taką iglica pod którą jest kulka?
  • Poziom 36  
    Czego kolego oczekujesz, bo nie rozumiem. Piszemy Ci żebyś sprawdził co się dzieje na przelewie jak nie kręcisz kierownicą, a ty regulujesz nie wiem jak i nie wiem po co zawór ciśnieniowy czy rozbierasz orbitrol.
    Pisałem Ci, sprawdź co się dzieje na przelewie i zmierz ciśnienie na wyjściu pompy bo albo zawór nie działa albo pompa nie ma siły go otworzyć. Nic więcej tutaj nie wymyślisz, bez tych informacji dalsze rozważania są bez sensu.