Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor Skoda skd 201 - Słabe cisnienie pracy 4 bar

94arek13 14 Mar 2017 10:28 648 22
  • #1 14 Mar 2017 10:28
    94arek13
    Poziom 6  

    Witam. Jakiś czas temu kupiłem kompresor Skoda skd 201 i nie wiem nic na jego temat. Poprzedni właściciel też nie miał o nim żadnego pojęcia. Problem jest tego typu że ma słabe cisnienie bar =4 a napędzany jest silnikiem 3 cyl i rzekoma wydajność to 9 m3. Poza tym ze zbiornika ciśnieniowe go cały czas pluje olej. Jak zwiekszyc jego ciśnienie pracy do 8 bar ?

    0 22
  • #2 14 Mar 2017 14:00
    mychaj
    Poziom 30  

    1. to bym go umył
    2. uszczelnił,
    3. wymienił olej, filtry i separator ( o ile nie były wymieniane)
    Jak można doprowadzić maszynę do takiego stanu i pytać się dlaczego nawala?

    0
  • #3 14 Mar 2017 20:26
    94arek13
    Poziom 6  

    Kompresor tak wygląda ponieważ zdjęcia były robione w czasie pracy (kompresor służy do piaskowania) i pytanie takie czy jest możliwość podkręcania go tak by pracował na 6-8 barach?

    0
  • #4 14 Mar 2017 22:21
    mychaj
    Poziom 30  

    Na pewno da się jak o niego zadbasz - kiedy wymieniałeś separator filtry i olej? Wywala ci zawór bezpieczeństwa na zbiorniku separatora czyli ciśnienie wewnętrzne masz max, a na wylocie 4 - wnioski wyciągnij sam.

    0
  • #5 14 Mar 2017 22:26
    94arek13
    Poziom 6  

    Czyli dobra maszyna ale po prostu za słaba do piaskarki

    0
  • #6 14 Mar 2017 22:30
    mychaj
    Poziom 30  

    Na razie to jest zamęczona a nie za słaba - kiedy wymieniałeś separator i resztę?
    W zbiorniku prawdopodobnie masz masz ponad 13 bar a na wylocie 4 - dociera coś do ciebie? Czy tylko potrafisz odkręcić zawór ?

    0
  • #7 14 Mar 2017 22:40
    94arek13
    Poziom 6  

    Kompresor w moich rękach jest od 10 dni i jedynie co w nim robiłem to wymieniłem olej w silniku i filtry paliwa i oleju i płyn chłodniczy

    Dodano po 7 [minuty]:

    I szczerze to nawet nie wiem gdzie i co to jest ten separator

    0
  • #8 14 Mar 2017 22:51
    mychaj
    Poziom 30  

    To oprócz obsługi silnika spalinowego powinieneś zrobić taka sama obsługę układu sprężarki - wkład separatora jest wewnątrz tego niebieskiego zbiornika, do wymiany też filtr ssania , filtr oleju i olej w sprężarce, inaczej ją uszkodzisz i będzie na złom, a tak ma szanse jeszcze posłużyć.

    0
  • #9 15 Mar 2017 12:20
    94arek13
    Poziom 6  

    A jaki olej wlać do sprężarki i gdzie najszybciej znajdę separator i filtry ? Allegro ?

    Dodano po 3 [godziny] 39 [minuty]:

    Wykrecilem ten filtr. To powietrze wytworzone przez sprezarke idzie przez ten filtr i dopiero na wyjście?

    0
  • #10 15 Mar 2017 14:00
    mychaj
    Poziom 30  

    Do zbiornika trafia mieszanka olej/powietrze i w tym zbiorniku jest oddzielany olej od powietrza.
    Olej do sprężarek śrubowych, filtr oleju i powietrza - szukaj w necie (jest masa hurtowni z materiałami)

    0
  • #11 15 Mar 2017 16:24
    94arek13
    Poziom 6  

    I filtr mógł być przyczyna tak słabego ciśnienia na wylocie ?

    0
  • #12 15 Mar 2017 18:13
    mychaj
    Poziom 30  

    Pomyśl trochę - masz zbiornik z separatorem (filtrem) przed filtrem masz ciśnienie ze 13 bar( bo wywala ci zawór bezpieczeństwa) za filtrem 4bary - wniosek? Druga sprawa to stan oleju i pozostałych filtrów . Piaskujesz tym kompresorem - stan oleju i pozostałych filtrów tj. powietrza i oleju.

    0
  • #13 15 Mar 2017 21:34
    94arek13
    Poziom 6  

    W kompresorze jestem zielony, nie mam pojęcia co i jak z obsługą tak samo jak poprzedni właściciel. Czyli w kompresorze jest filtr separatora i filtr oleju a w silniku filtry paliwa i oleju i powietrza. Więcej filtrów nie widzę tam

    0
  • #14 15 Mar 2017 22:05
    mychaj
    Poziom 30  

    Jeszcze powinien być filtr na ssaniu sprężarki- dokładnie tak jak piszesz silnik spalinowy to jedno a sprężarka to drugie urządzenie. Poszukaj w necie trochę informacji o sprężarkach śrubowych będzie ci łatwiej ją ogarnąć.

    0
  • #15 15 Mar 2017 22:05
    94arek13
    Poziom 6  

    A i jeszcze jedno. Jak zamykam zawor powietrza to obroty silnika powinny spaść na dół (jest tam tłoczek pneumatyczny) ale to nie działa i nie wiem od czego zacząć aby to uruchomić

    0
  • #16 15 Mar 2017 22:20
    mychaj
    Poziom 30  

    Tak , powinny , ale żeby cokolwiek wyregulować trzeba zacząć od podstaw czyli wymiany materiałów eksploatacyjnych, potem będzie można próbować doprowadzić ja do prawidłowego stanu.
    Sporo pracy przed tobą tym bardziej że nie jest to popularny kompresor a jak sam napisałeś nie masz zbyt doświadczenia.

    0
  • #17 15 Mar 2017 22:22
    94arek13
    Poziom 6  

    Bo obsługa silnika nie sprawia mi problemu ale ta sprężarka mnie przeraża. A jeżeli po zmianie filtra powietrze na wyjściu nadal będzie miało 4 bar?

    0
  • #18 15 Mar 2017 23:10
    mychaj
    Poziom 30  

    No to będzie problem i trzeba będzie rozkminić sterowanie i dlaczego tak jest - na razie objawy wskazują na separator ale co będzie dalej to już wróżenie .

    0
  • #19 15 Mar 2017 23:16
    94arek13
    Poziom 6  

    Filtr mam wyjęty ale dopiero za 2 tyg będę miał nowy więc odezwę się po krótkiej przerwie. Na razie bardzo dziękuję za cenne wskazówki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chyba żeby zawor (ten na dekielku zbiornika ciśnienia) wymienić na inny bo póki co to kompresor bije 6-7 bar a przy 7 barach puszcza powietrze przez zawor

    0
  • #20 15 Mar 2017 23:34
    mychaj
    Poziom 30  

    Mam rozumieć że pracujesz bez separatora? masz w ogóle olej w tym kompresorze?

    0
  • #21 15 Mar 2017 23:36
    94arek13
    Poziom 6  

    Nie zwariowalem do reszty (wyjechałem do rodziny za granicę). Tak w sprezarce jest stan oleju

    0