Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwie wymiany i nadal cieknąca uszczelka pokrywy zaworów Audi A4 B6

14 Mar 2017 19:59 5151 10
  • Poziom 16  
    Witam. Temat dotyczy Audi A4 B6 1.8t 150KM. Mianowicie cieknie mi olej z półksiężyca z pod uszczelki pokrywy zaworow. Problem juz 3 naprawialem. Tzn kupiłem nowa uszczelkę Victora reinza, założyłem bez silikonu i ciekło z tego polksiezyca z tyłu silnika. Rozkrecilem i dałem silikonem cala uszczelkę i dalej ciekło z tego elementu. Pomyślałem może lipna uszczelka mi się trafiła i kupiłem druga, mieli akurat tej samej marki, no ale Victor reinz to najwyższa półka. Założyłem nowa uszczelkę i dałem tylko po rogach i załamaniach silikonem i nadal cieknie z półksiężyca. Przy skręcaniu zaczynam od środkowej śroby i później po przekątnej. Odtluscilem dobrze. Śruby dokręcam w miarę mocno ale nie za mocno aby nie urwać. Wymieniałem kiedyś w A3 rowniez w 1.8t na uszczelkę o połowę tansza Febi i tam było git, nie ciekło. Ktoś doradzi co zrobić? Może ten cały element tzn półksiężyc dać silikonem pożądnie? Albo kupić uszczelkę innej marki? Dodam że silikonu używałem marki wurth.
  • Poziom 28  
    Myślę,że wyciek masz nie z półksiężyca ale z napinacza łańcuszka sprawdz dobrze.
  • Poziom 16  
    Wyczyscilem, przejechalem się i dookoła półksiężyca jest suchutko a olej jest na samym dole na jego środku. Tak jakby w tym miejscu uszczelka nie była szczelna. Być może używam złego preparatu do odtluszczania. Bo przynajmniej dwa ostatnie razy był to rozpuszczalnik a nie benzyna ekstrakcyjna. Chociaż swoją drogą uszczelki nie odtluszczałem a samą pokrywę do sucha.
  • Poziom 28  
    Miałem kiedyś podobnie i po dokładnym odtłuszczeniu widać było jak cieknie delikatnie
    z pod napinacza do rogu półksiężyca i dalej na dół .
  • Poziom 16  
    Dzięki za radę. Sprawdziłem dokładnie i nie jest to napinacz. Napinacz i okolice są suche. Ścianka półksiężyca od strony napinacza jest sucha a olej jest na jego samym spodzie i na ściance po przeciwnej stronie tzn lewej. Tak jakby z tego rogu ciekło. Tylko, że tam poszedł silikon, co prawda cienko ale poszedł. Wcześniej nakładem go grubo. Być może za wcześnie odpaliłem auto bo po ok 2h. Nie wiem co robić, czy rozebrać i dać tam grubiej silikonu, czy może zainwestować w uszczelkę innej marki np z febim nie było problemu. Czy może dekiel jest winny. Gdzieś wyczytałem ze jest ogranicznik docisku na szpilkach. Może jakby pod nakrętki dać podkładkę aby mocniej przyda sic? Robi się coś takiego? Nie chce tego za dużo razy rozbierać bo w końcu szpilki rozwale. Ktoś sugerowal mi zapchane odme ale auto jezdzi na syntetyku Valvoline i po 15 tys olej się nawet czarny nie robi, wnętrze było bardzo czyste. I ma legalny przebieg tylko 220 tys km.
  • Poziom 28  
    Możesz spróbować dać podkładki i dokręcić 8/10 nm.
  • Moderator Samochody
    gsekulski napisał:
    Sprawdziłem dokładnie i nie jest to napinacz.

    Jak dla mnie to cały czas opisujesz wyciek pomiędzy napinaczem a głowicą.
  • Poziom 16  
    Witam ponownie. Wyczyszczona kompletna odma, wymieniony trójnik, kolanko, zawor odpowietrzajacy skrzynie korbowa. Jeszcze raz rozebrana pokrywa, dałem dobrze silikonem. I dalej cieknie z tego samego miejsca😐 tzn jak się patrzy na silnik z przodu to cieknie taj jakby z tego rogu po lewej stronie jak zaczyna się półksiężyc. Pokrywa raczej odpada bo cieknie od spodu uszczelki. Odpada napinacz, jest sucho. Nie jest to duży wyciek ale jest. Ktoś ma jeszczę jakieś sugestie? Może ten victor rainz do tego silnika nie robi bdb uszczelek? Jak nie będzie pomysłu to pozostaje mi chyba zainweatowac w sprawdzonego Febiego i dam zero silikonu. Po teście z kartka jest dziwnie, nie wciąga jej ale i nie wydmuchuje jakoś, przykładając korek tak jakby go wciągalo delikatnie.
  • Poziom 8  
    Witam

    Czy coś się udało ustalić? Sam mam ten problem. 3 uszczelki pod pokrywa już wymienione, raz pod napinaczem i ewidentne cieknie z półksiężyca...
  • Poziom 16  
    Cześć. To jest przerypany temat:) Mi podciekało również troszkę z uszczelki pod napinaczem. Akurat wymieniali mi napinacz oraz jego uszczelkę. Uszczelnili również pokrywę oczywiście w warsztacie. 2 mies było spokoju. Znowu zaczeło mi ciec z półksiężyca. Uszczelniłem go od zewnątrz silikonem i mam spokój już z 7 miesięcy. Także odtłuść sobie z zewnątrz półksiężyc daj go silikonem i obserwuj. Jak nie bedzie ciekło to git. Jak zacznie Ci ciec wyżej to albo uszczelka napinacza przepuszcza również albo coś innego. Ja kupowałem i drugą pokrywę i było to samo. Najlepiej dać silikonem od zewnątrz i tyle. Bo tak to poł silnika wymienisz na nowe:)
  • Poziom 8  
    Chyba znalazłem problem i trochę poczytałem na temat samego zagadnienia. Temat który często jest ale nikt o nim nie mówi;)

    Mianowicie chodzi o odmę olejową. Zatkana blokuje odpowietrzenie wału korbowego, tworzy się ciśnienie i potem już sami możecie sobie wyobrazić co się dzieje.

    U mnie na trójniku przy zaworze zwrotnym był jeden wielki glut z oleju który nic nie przepuszczał.

    Proponuję wszystkim borykającym się z tym problemem, zajrzeć właśnie do tej felernej rurki. Pracy mało, ryzyko uszkodzenia żadne ( no chyba że oring przy bloku silnika ) a efekt nawet jeśli nie rozwiąże całkowicie problemu to zadowoli każdego.