Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym

latoka 14 Mar 2017 20:07 1200 17
  • #1 14 Mar 2017 20:07
    latoka
    Poziom 8  

    Witam,

    posiadam Peugeota 306 1.4 w sedanie (75 KM 1998 rok, benzyna) od jakiegoś czasu występuje problem z obrotami silnika na biegu jałowym, obroty skaczą od 800 do 1200 obr/min lecz nie zawsze się tak dzieje. Czasem samochód chodzi płynnie i nie są odczuwalne drgania, które występują w czasie skoków obrotu silnika. Przy dodawaniu gazu czuć jakby samochód mulił, a po chwili sam łapie obroty i jedzie normalnie. Wymienione były wtryski i problem nadal występuje.

    0 17
  • #2 14 Mar 2017 21:33
    pepe150
    Poziom 33  

    Jakaś diagnostyka była robiona? Nie chodzi mi o odczyt błędów.

    0
  • #3 15 Mar 2017 13:23
    latoka
    Poziom 8  

    Wcześniej nie było żadnych błędów, wczoraj natomiast pokazał błąd sondy lambda 42, który został skasowany

    0
  • #4 16 Mar 2017 07:32
    pepe150
    Poziom 33  

    Przeczytaj mój post, a nie tylko błędy i błędy.

    1
  • #5 16 Mar 2017 10:29
    latoka
    Poziom 8  

    Odpięta została sonda Lambda, bez niej samochód chodził na zasadzie ciągłych szarpnięć, nie pokazując błędu na zegarach od check enginee. Przegazowany został wielokrotnie, ale niestety nic się nie zmieniło.

    0
  • #6 16 Mar 2017 18:09
    pepe150
    Poziom 33  

    Dalej brak diagnostyki... Jakie ciśnienie w układzie dolotowym pokazuje MAPsensor? Jaka temperatura czujnika powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika dla komputera?
    W tym aucie są 2 czujniki temperatury silnika: 1 dla komputera, drugi na zegary.

    0
  • #7 17 Mar 2017 10:37
    gorczyn2
    Poziom 10  

    Należy sprawdzić świece, czy wszystkie podają iskrę. Zdarza się, że świeca może pod ciśnieniem podawać przerywaną iskrę.
    Koniecznie należy sprawdzić rurę podającą powietrze od przepływomierza do kolektora silnika. Miałem taki przypadek, że była pęknięta w sposób niezauważalny i samochód zachowywał się tak jak piszesz. Zanim doszedłem do wykrycia tego pęknięcia, wymieniłem masę części m.in. kable do świec, świece, sondę, czujnik temperatury silnika. Skoro po odpięciu sondy usterka nadal występuje to stawiałbym na zakłócenia w dopływie powietrza do silnika. Za dużo go pobiera w sposób niekontrolowany przez przepływomierz dlatego silnikiem rzuca. Może przepływomierz zacina się na potencjometrze obrotowym. Trzeba otworzyć puszkę i zmieniać obroty silnika obserwując, czy potencjometr zmienia zakresy pracy.

    0
  • #8 17 Mar 2017 13:20
    pepe150
    Poziom 33  

    gorczyn2 napisał:
    Może przepływomierz zacina się na potencjometrze obrotowym.

    Widziałeś żeby przepływomierz miał potencjometr obrotowy? Bo ja nie.
    W tym samochodzie nie ma przepływomierza!!!!


    Jest MAPsensor (czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym), a jak jest to znaczy że przepływomierza nie ma.
    Zacząć od diagnostyki podkreślam po raz kolejny!

    Na podstawie diagnostyki komputerowej będzie dało się ustalić czy TPS (czujnik położenia przepustnicy) jest sprawny w całym zakresie pracy.
    Linka gazu jest połączona z przepustnicą. Tam też jest czujnik powietrza w dolocie.

    0
  • #9 17 Mar 2017 13:22
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ja zacząłbym od regulacji zaworów potem sprawdz skład spalin,jak są złe to raczej sonda.

    0
  • #10 17 Mar 2017 19:06
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 17 Mar 2017 19:38
    pepe150
    Poziom 33  

    @georgesgr z całym szacunkiem, ale w 1998 roku co byś się tam spodziewał jak tylko silnika KFX. Z komputerem Magneti Marelli albo Sagem.

    0
  • #12 17 Mar 2017 19:51
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 19 Mar 2017 16:56
    latoka
    Poziom 8  

    ten samochód ma silnik KFX z komputerem Magneti Marelli.

    Tak przedstawiają się wyniki:
    Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym

    tutaj wynik z pomiaru analizatorem spalin:
    Peugeot 306 nierowne obroty - nierowna praca silnika na biegu jałowym
    widać, że po prostu benzyna się nie spala, dlatego tak wysokie HC, a niski poziom tlenu

    0
  • #14 19 Mar 2017 18:38
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 19 Mar 2017 19:07
    latoka
    Poziom 8  

    We wrzesniu 2015 roku bylo robione planowane glowicy, wszelkie uszczelki, chłodnica, świece.
    Przebieg to okolo 250 tys km

    0
  • #17 24 Mar 2017 07:14
    pepe150
    Poziom 33  

    Na 2 zdjęciach widać że sonda spadła do 0. Jak masz to podmień od kogoś i zobacz, żeby nie wchodzić w koszty.

    0