Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e90 pilot od dealera nie dziala

karolka1322 14 Mar 2017 23:15 2247 17
  • #1 14 Mar 2017 23:15
    karolka1322
    Poziom 6  

    Witam, mam zapytanie. Przy mojej passie nieszczesc ukradziono mi kurtke z kluczami od auta. jako, ze byla to tylko jedna kopia i nie mam klucza zapasowego musialam wyrobic nowy. Wyrobiono nowy kluczyk na podstawie VIN i nr rejestracji auta. tu zaczyna sie problem, bo klucz nie dziala. naladowalam akumulator, zakladajac, ze moze po dlugim okresie stania (miesiac) mu sie umarlo. alarm sie drze, pilot nadal nie dziala. nie dziala zamek centralny, rowniez po wsadzeniu klucza nie zapalaja sie kontrolki. co dziwne, po wsadzeniu pilota mozna go latwo wyjac bez nacisniecia go ( wyglada jak by go nie blokowalo pry wsadzaniu). probowalam milion kombinacji przytrzymac jeden przycisk, klikac trzy razy srodkowy, trzymac 30sek w stacyjce pilot wyjac i zas wlozyc.
    poddaje sie, wszechwiedzace internety nie odpowiedzialy.

    jakis pomysly zanim wyplukam moje konto przed oddaniem auta do dealera ? :(

    z gory dzieki

    0 17
  • #2 16 Mar 2017 15:17
    paszczakq
    Poziom 19  

    Poprostu nie ten kluczyk . To jak odebrany został kluczyk bez sprawdzenia ? Skoro jest faktura zakupu kluczyka i programowania to złożyć reklamację . No chyba że auto do polski sprowadzone było i już jakiś artysta zdążył przeprogramować wszystkie modułu by cofnąć przebieg .

    0
  • #3 23 Mar 2017 10:34
    karolka1322
    Poziom 6  

    Auto to anglik, bo ja w anglii w uk siedze. problem, polega na tym, ze kluczyk wyrobilam, zlozylam zazalenie, ze pilot nie dziala, w odpowiedzi dostalam informacje, ze klucz jest dobry bo zostal wyrobiony na podstawie VINu.
    samochod zostal przewieziony do serwisu, gdzie na fakturze za serwis napisano informacje, ze "auto nie zapala. diagnosta doszedl do wniosku, ze CAS jednostka sterujaca jest do wymiany."ale nie moga stwierdzic czy jest cos jeszcze czy nie, bo nie moga sie polaczyc z komputerem.
    pytanie pojawia sie w jaki sposob sprawdzil ze ten modul do czytania pilota jest uszkodzony skoro nie potrafil polaczyc sie z komputerem. jak do tego doszedl wiec, ze to akurat problem z modulem ? i ciagnac ich za jezyk, niczego konkretnego sie nie dowiaduje. i nadal nie wiem czy to moze nie jest wina klucza, bo przeciez tlumaczenie, ze klucz jest zrobiony na podstawie vinu nie jest w pelni uzasadniajace, ze ten klucz musi dzialac ?
    ja rozumiem, ze anglicy w pewien sposob maja ograniczone umiejetnosci pojmowania informacji, ale to wodzenie troche klienta za nos :/
    wymiana modulu do pilota - 3tys zl, gdzie nawet nie gwarantuja, ze auto bedzie w stanie jezdzic po tej wymianie.
    porazka...


    Dodano po 4 [minuty]:
    chcialam jeszcze spytac czy ma ktos moze schemat modulu czytnika pilota. wtedy ewentualnie moze byloby mozliwe, zeby to zmostkowac i zobaczyc czy odpali.
    auto to 320d z 2005 roku.
    dziekuje za informacje,
    pozdrawiam.

    0
  • #4 23 Mar 2017 10:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    karolka1322 napisał:
    nie moga sie polaczyc z komputerem.

    serwis aso nie może?
    I tu tkwi przyczyna. Nie ma komunikacji = nie odpali.
    Wg. mnie brakuje zasilania.

    0
  • #5 23 Mar 2017 16:59
    paszczakq
    Poziom 19  

    Schematu nie ma , zapomnij , zresztą nie ma sensu . W życiu nie zgodziłbym sie na usługę i jeszcze zapłacić bez gwarancji że będzie działać . Pytanie tylko czy odpowiedź dali taką na odczepne czy faktycznie nie działa .

    Brak komunikacji to : brak zasilania , uszkodzenie tego modułu , usterka innego która blokuje komunikację z resztą auta . U mnie są magiki co naprawiają takie "ciężkie przypadki " .

    0
  • #6 23 Mar 2017 18:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    -Auto paliło
    -zgubiony/skradziony klucz
    -podładowanie akumulatora(odpięte klemy? ,dobrze podłączone ,przypadkowe zwarcie kluczem z masą itp.itd???????)
    -nowy klucz z aso i nie działa
    -diagnoza brak komunikacji.

    auta stoja po pół roku po komisach i palą z kabli :)

    Przyczepiłbym sie do pkt nr.3 , pytanie co wywinęła właścicielka.

    0
  • #7 26 Mar 2017 14:25
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Brak zasilania może być w module sterującym zasilaniami. Nie pamiętam jak to się zwie, a sprawdzać mi s ię nie chce. Robiłem coś podobnego i trzeba było skalibrować od nowa IBS-a. Objawy były takie, że palił jak chciał. Pamiętam, że w parametrach bieżących (Live Data) widziałem brak Klamp R, a może coś jeszcze. Diagnoza była szybka a naprawa sprawna i chodzi to do dziś. Ale Ty szukaj fachury, a nie patrz na czesia co nawet błedów zczytać nie umie, bo to normalnie śmiechu warte.
    Dodano po 30 [minuty]:

    karolka1322 napisał:
    po dlugim okresie stania (miesiac) mu sie umarlo.
    Wobec tego istotne co z akumulatorem się stało.

    I przypominam sobie coś takiego: raz kluczyk przyjmuje, raz nie przyjmuje, ale przedtem przyjmował, tylko nie palił.
    Coś koło tego było.

    0
  • #8 31 Mar 2017 05:51
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    karolka1322 napisał:
    Witam, mam zapytanie. Przy mojej passie nieszczesc ukradziono mi kurtke z kluczami od auta. jako, ze byla to tylko jedna kopia i nie mam klucza zapasowego musialam wyrobic nowy. Wyrobiono nowy kluczyk na podstawie VIN i nr rejestracji auta. tu zaczyna sie problem, bo klucz nie dziala. naladowalam akumulator, zakladajac, ze moze po dlugim okresie stania (miesiac) mu sie umarlo. alarm sie drze, pilot nadal nie dziala. nie dziala zamek centralny, rowniez po wsadzeniu klucza nie zapalaja sie kontrolki. co dziwne, po wsadzeniu pilota mozna go latwo wyjac bez nacisniecia go ( wyglada jak by go nie blokowalo pry wsadzaniu). probowalam milion kombinacji przytrzymac jeden przycisk, klikac trzy razy srodkowy, trzymac 30sek w stacyjce pilot wyjac i zas wlozyc.
    poddaje sie, wszechwiedzace internety nie odpowiedzialy.

    jakis pomysly zanim wyplukam moje konto przed oddaniem auta do dealera ? :(

    z gory dzieki


    Odpalenie E90 to kwestia 10 minut i to bez oryginalnego kluczyka pod warunkiem że wszystko w aucie jest sprawne. Dlatego trzeba zacząć od zasilania tak jak już Ci podpowiadali, schemat w rękę i sprawdzać.

    0
  • #9 03 Maj 2017 21:51
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Witam ponownie. Cokolwiek się dzieje, to muszę poprawić się odnośnie tego czujnika na klemie. Otóż od kiedy w samochodzie, o którym ja mówię wszystko zapowiadało się dobrze, bo miałem okazję parę razy to podejrzeć i przez długi czas (dwa lata może) wszystko było OK, czego jestem sto procent pewien, to nie tak dawno gość wylądował na serwisie w Lublinie, bo nie miał wyjścia i musiał go tam zostawić z powodu braku reakcji na klucz. Dowiedziałem się o tym przypadkiem, że IBS został tam wyrzucony i jak to określił znajomy "wgrany był nowy system" z uzasadnieniem na wadę oprogramowania. Stało się to ok. miesiąc temu ot tak bez powodu, pomimo jak już mówiłem, poprawnych wydawać by się mogło parametrów w ustawieniach IBS, które miałem okazję od czasu do czsu podejrzeć.

    0
  • #10 03 Maj 2017 22:11
    karolka1322
    Poziom 6  

    No cóż,w związku z zasilaniem, to ladowalam akumulator, zaraz po wyrobieniu klucza kiedy auto nie odpalalo, samochód był probowany wziąć na rozruch przez kable innego. Nawet nie chrzeknelo. Jestem pewna, ze akumulator, mimo,ze stary jest dobry, po naładowania widać zieloną diode na stanie akumulatora.

    Jako, ze mam samochód zapasowy i czekam na lepsze czasy z gotówką ( biedni ludzie na emigracji :D ) dalej stoi. To błąd, wiem, ze nie powinien.

    Po przeszukania forum i polskich i zagranicznych doszłam do konkluzji, ze
    - albo poprzedni właściciel musiał wymieniać całe ECU wraz z zakodowany do niego pilotem dlatego był tylko jeden
    - albo podczas czasu oczekiwania na klucz jak samochód stał nieuruchamiany doszło do zwarcia gdzieś na kablach albo w komputerze ( choć wątpię bo stał 2 tyg) (albo nawet miesiac)
    - albo ktoś musiał przy nim grzebać.

    Jest to o tyle dziwne, ze auto działało, wszystko było lala. Piątek wieczór auto N parkingu, klucze skradziono, 2 tyg wyrobiłam Nowy klucz i nie działa, zero reakcji.

    Mam dwie możliwości i nie wiem na która się zdecydować :
    - zamówić całe ECU ze slotem na pilota i kluczykami ( trzeba później programować komputer ?)
    - dać do polskiego Magika który zakoduje mi obecny klucz na team komputer

    Tak jak wspomininalam, BMW zaoferowała mi naprawę bez gwarancji, ze auto będzie nawet działac. I jestem w kropce.

    Daj tu babie auto...

    Dzięki Panowie za wszelkie odpowiedzi


    + sugerujecie, żeby ewentualnie zmienić aku?

    0
  • #11 03 Maj 2017 22:15
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Ojoj, a miałem nadzieję, że auto już zrobione. Nie wiem czy to w ogóle dobry trop, co ja mówię, ale na moje jeżeli jest aż tak źle, to trzeba zadzwonić do Lublina co oni na to. Jestem z tych okolic i wiem na pewno, że takich rzeczy zdecydowanie mało kto tutaj się nie podejmuje w tzw. ASO, czyli goście mają pojęcie co robią.

    0
  • #12 03 Maj 2017 22:21
    karolka1322
    Poziom 6  

    :(

    Już mi nawet przeszło przez myśl, co by to sprzedać jako uszkodzony, ale tak mi szkoda, bo jak ton jaka pierdola.. A samochód bardzo dobrze mi się sprawował, powymieniane wszystko, bo nim do Polski jeździłam i teraz tak go oddać, a ktoś naprawi za grosze i będzie jej dotykać, aż wstyd pomyśleć.

    Jestem ku opcji, żeby kupić całe ecu z kluczami. A potem jechac na pelna diagnostyke jak tylko zalapie

    0
  • #13 03 Maj 2017 22:35
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Jakkolwiek pasuje załączyć zasilanie i zczytać błędy, a najlepiej parametry i wrzucić je tutaj w postaci foto czy coś. Mogę tylko potwierdzić na tę chwilę, że w tej beemce w ogóle nie szło włączyć zapłonu, czyli coś tak jak tu, tzn. coś jak totalny zanik zasilania. A co oni tam zrobili, to musiałbym porównać parametry, które mam zarchiwizowane z tymi obecnymi w samochodzie, bo tego dokładnie nie wiem. Czy fizycznie wyrzucony czujnik plus aktualizacja oprogramowania załatwi sprawę trudno powiedzieć.

    0
  • #14 03 Maj 2017 22:40
    karolka1322
    Poziom 6  

    W tym właśnie tkwi mój problem, nie wiem jak ja odpalić.
    Pogadam jeszcze z tatą, ewentualnie jak ten nieszczęsny komputer wymienię może znów mi odżyje moja mala. A wtedy na komputer i wrzuce diagnostyke

    0
  • #15 03 Maj 2017 23:05
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Rozumiem, że to są inne realia w podejściu do naprawiania, ale samo się nie zrobi. Może popytaj moderatorów z forum, a raczej na pewno ktoś zna kogoś, kto tam Ci pomoże. W bagażniku powinien znajdować się taki moduł o nazwie MPM (micro power module) i może trzeba go tylko wysuszyć, bo on powoduje czasem coś podobnego - rozłącza prąd w razie wykrycia usterki w instalacji w stanie uśpienia elektrycznego, co też to zdaje się mieć potwierdzenie, bo usterka występuje w bardzo podobnych okolicznościach i ponoć tylko wtedy. Tak jak stało się w tym przypadku. Lecz ja nie mam aż takiej wiedzy, ani możliwości, by to potwierdzić.

    0
  • #16 03 Maj 2017 23:09
    karolka1322
    Poziom 6  

    O tym module jeszcze nie słyszałam. Dzięki za podpowiedź, może to być jakiś trop. Pogrzebie jutro w aucie

    0
  • #17 04 Maj 2017 05:27
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Brak zasilania to nie koniecznie uszkodzony akumulator. Masz jakąkolwieg reakcję na włożenie kluczyka?

    0
  • #18 04 Maj 2017 08:12
    karolka1322
    Poziom 6  

    Samochód nie reaguje w ogóle.
    Po włożeniu kluczyka nie zaswiecaja się żadne kontrolki, alarm jest wciąż włączony, bo autopilot tez nie otwiera samochodu. Aby dostać się do środka muszę otwierać kluczem twardym, a slot pilota nawet to nie blokuje jak powinno to być po uruchomieniu samochodu. można pilota swobodnie wyjąć. Po próbie wyciągnięcia slotu, żeby to odpiać od kabli i podłączyć ponownie pilot złapał się na blokadę i nie chciało klucza oddać, ze się tak wyrażę. Dopiero po od pięciu tej szuflady znow, blokada puściła można było wyjąć klucz, ale po ponownym podłączeniu dalej na klucz nie było żadnej reakcji. Przy czym w ciągu całego tego czasu nie było żadnej oznaki, ze auto w jakikolwiek sposób reaguje na pilot.
    Dlatego właśnie się zastanawiałam, czy to tak na prawdę wina tego slotu na pilota, bo w pewnym momencie coś tam tej blokady z alapalo, może tak jak mówisz jest to problem z modułem mocy, a przy tym bmw aso chciało wyciągnąć ile się da ze mnie. Na pytanie czy klucz jest na pewno sprawny dostalam tylko odpowiedź, ze jest, bo był zrobiony na podstawie vinu.

    No coz.. wrócę dziś z pracy po 5, wiec zajrzę do auta.

    0