Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik polozenia przepustnicy Astra 94

Bengalos 23 Lip 2005 14:20 5745 11
  • #1 23 Lip 2005 14:20
    Bengalos
    Poziom 12  

    Jak sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy w Astrze.Moze wie ktos jaka powinien miec rezystancje i w jakim zakresie powinien regulowac.Jest to silnik C14ZN(1.4 jednopunkt)

  • #2 23 Lip 2005 19:54
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Generalnie to tps sprawdza się tak:załączamy zapłon wbijamy się czerwoną końcówką miernika w niebieski kabelek przy czujniku napięcie w spoczynku będzie ok 0.7 V ,powloi dodajemy gazu wraz z tym powinno rosnąć napięcie do ok 5V przy pełnym otwarciu.

  • #3 24 Lip 2005 15:43
    Bengalos
    Poziom 12  

    Dzieki jutro sprawdze.Ogolnie mam problemy z obrotami(nie ma wolnych obrotow).Zglasza kod bledu 21 i 22.

  • #4 24 Lip 2005 19:57
    faziczek_r
    Poziom 19  

    często padają silniczki wolnych obrotów. tps jest raczej aby komputer widział obciążenie silnika no chyba że widzi maxa i go zalewa.

  • #5 24 Lip 2005 21:38
    kredka74
    Poziom 16  

    nic nie kombimuj tylko sprawdz ciągłość tego potencjomrtru i poszukaj gdzie silnik zasysa fałszywe powietrze

  • #6 25 Lip 2005 22:02
    Bengalos
    Poziom 12  

    Dzieki za zainteresowanie.Sprawdzilem potencjometr wogole nie reguluje.napiecie na niebieskim kablu jest stale 4,7V.Zamawiam ten potencjometr,mam nadzieje ze nie wtopie kasy bo troche kosztuje(znalazlem na Allegro).Moze wie ktos gdzie kupic pewny i w miare tani?
    Dam znac czy naprawa sie powiodla.

  • #7 25 Lip 2005 22:15
    Usunięty
  • Pomocny post
    #8 25 Lip 2005 23:53
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Używka to koszt koło 50-100zł jak chcesz to mam jutro sprawdzę czy jest sprawny i dogadamy się.

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    jak chcesz to podaj adres e-mail to wyślę pełen opis sprawdzenia tps ze schematem.

  • #9 26 Lip 2005 07:34
    Usunięty
  • #10 26 Lip 2005 12:40
    kredka74
    Poziom 16  

    Myślę że nie masz co oszczędzać na używce kup lepiej CTS co nowe to nowe zwłaszcza że jest to element który najczęściej się zużywa!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Acha jak tu wyżej kolega zwrócił uwagę na pewien szczegół "masa" jest bardzo ważna! to żadkie uszkodzenie potencjometru, najczęsciej są to przerwy jak dodajesz gazu a na spoczynku jest wszystko wporzo! sprawdż masy na silniku opel ma to do siebie że często korodują styki masowe!!

  • #11 27 Lip 2005 22:16
    kredka74
    Poziom 16  

    a co koledzy powiedzą o mojej astrze 1,6 wszystko sprawdziłem i nie chodzi tzn . nie ma takiego przyspieszenia po dodaniu gazu ( muł) o co chodzi? pomocy

  • #12 08 Sie 2005 15:44
    Bengalos
    Poziom 12  

    Dzieki bardzo za zainteresowanie udalo mi sie zwalczyc problem .Przyczyna okazal sie potencjometr plozenia przepustnicy.Nie odzywalem sie wczwsniej bo bylem na urlopie,wielkie dzieki za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME