Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz - Podłaczenie centralnego zamka na pilota do starej centralki

15 Mar 2017 18:14 2241 9
  • Poziom 21  
    Witam,mam mały problem. Jakis czas temu zamontowałem do matiza 4 siłowniki i centralkę ale nie na pilota, w 2 przednich drzwiach siedzą siłowniki master, z tyłu slave. Po podłączeniu centrali bez pilota wszystko chodzi jak należny, sterowanie jest (masą). Od centralki zostały 2 piny, biały i brązowy do podłączenia sterowania zdalnego.Tu schemat
    Matiz - Podłaczenie centralnego zamka na pilota do starej centralki

    Zakupiłem sterownik z pilotem i chciałem go podłączyć do starej centralki ale jakoś mi nie wychodzi. Znalazłem 2 białe kable w nowej centralce które maja sterowanie minusem starej centralki, i podpiąłem je pod ta centralkę pod 2 przewody czyli brązowy i biały.Natomiast 2 żółte przewody w nowej centralce zmostkowałem i podpiąłem pod 12v, a 2 pomarańczowe zmostkowałem i podpiąłem pod masę. Przy próbie zamykania z pilota pali bezpiecznik w samochodzie od radia. Kostka nowej centralki niżej
    Matiz - Podłaczenie centralnego zamka na pilota do starej centralki Kierunki sa dobrze podłączone pod kabelki brązowe i migają przy próbie zamykania i otwierania, gdzie popełniłem błąd może na tym mostkowaniu? Czy nie powinienem zmostkowanych kabli żółtych podpiąć pod masę a pomarańczowe zostawić w spokoju bez jakiegokolwiek podpinania?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 37  
    Wszystko ładnie i pięknie, ale wypadało by się pochwalić jaki układ sterowania "CZ" jest dokładany, bo sama fotka pęczka kolorowych przewodów zbyt wiele nie daje żeby się konkretnie odnieść.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    To chińczyk bezmarkowy jak na foto
    Matiz - Podłaczenie centralnego zamka na pilota do starej centralki Teraz mam go podłączony bezpośrednio pod siłowniki i działa łącznie z kierunkami,ale nie ma zamykania i otwierania z kluczyka. Ale czytając posty na forach doszedłem do wniosku ze żeby działały 2 centralki w tym jedna z pilotem, to muszę rozmastkować kable pomarańczowe od masy, i zmostkowane kable żółte odłączyć od zasilania i podłączyć pod masę (bo sterowanie idzie masa), natomiast biały kabel z centralki z pilotem gdzie jest sygnał zamknięcia podpiąć pod biały kabel starej centralki, a biało/czarny kabel z sygnałem otwarcia muszę podpiąć pod brązowy kabel na starej centralce. CZY dobrze rozumuje?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 37  
    ferguson6600 napisał:
    Natomiast 2 żółte przewody w nowej centralce zmostkowałem i podpiąłem pod 12v
    Rozłącz to - żadnego plusa.
    Starą centralkę sterowaną masz masą, to i nową musisz zrobić by masą sterowała.
    Jak dostałeś schemat podłączenia nowej centralki, robisz połączenie na "sterowanie minusem/masą". Tak zrobione połączenie "środkowymi przewodami" podłączasz do wejść starej centralki.
    Matiz - Podłaczenie centralnego zamka na pilota do starej centralki
    To mój schemat, porównaj ze swoim kolory przewodów.
    ferguson6600 napisał:
    natomiast biały kabel z centralki z pilotem gdzie jest sygnał zamknięcia podpiąć pod biały kabel starej centralki, a biało/czarny kabel z sygnałem otwarcia muszę podpiąć pod brązowy kabel na starej
    Lub odwrotnie.
    Wydaje mi się że teraz dobrze kombinujesz.
    Matiz ma 10A na radiu, jak centralka pociągnie do 15A - taki ma bezpiecznik - to znowu spali się bezpiecznik radia.
  • Poziom 21  
    Właśnie muszę rozłączyć to jeśli będę podłączał pod stara centralkę, teraz mam tak podłączone bo mam bezpośrednie wpięcie w silniki master pod zielony i niebieski kabel od nich,i przy takim wpięciu działa mi bezproblemowo. Ale zmostkowane przewody żółte od nowej centralki wraz muszę wpiąć do masy? żeby sterować masa z białych przewodów? Schemat gdzieś zapodziałem i dlatego teraz mam mały problem.
  • Poziom 37  
    Według mojego żółte do masy, uruchomienie centralnego zamka powoduje ich połączenie przekaźnikami w środku z białymi wyjściami, i tym sposobem stara centralka dostanie sygnał masy do zadziałania.
    Podłączony plus robił zwarcie bo jak widzisz pomarańczowe połączone są stykiem nieuruchomionych przekaźników. Uruchomiony przekaźnik przełącza biały przewód do żółtego, wcześniej styka z pomarańczowym. Gdzie był plus ?

    ferguson6600 napisał:
    jeśli będę podłączał pod stara centralkę
    Jeśli ? Jeśli Ci nie zależy na "kluczyku", to chyba prawie wszystko masz już podłączone ? Jeśli zależy, to nowa centralka chyba nie ma wejść sterujących, i musi być stara.

    Nie miałeś oryginalnego centralnego w "siłowniku" drzwi kierowcy, który nie był siłownikiem ?
  • Poziom 21  
    Mietek był bez centralnego i sam dorobiłem w drzwiach zakupione siłowniki,ale zachciało się pilota, wiec podłączyłem centralkę na pilota i wszystko grało. Ale teraz znowu pomyślałem czemu nie nie być zamkniecie i z pilota i kluczyka, ale jutro to jakoś ogarnę.Po nie udanych próbach wczoraj podłączyłem tak jak było do tej pory czyli na pilota,w skrzynce siedzi bezpiecznik 10A a w centralce 15A, i o dziwo dziś mi znowu wywaliło ten 10A przy zamykaniu, zwarcia nie ma na bank, a do tej pory przy takim podłączeniu nigdy ani razu go nie wysadziło. Jak myślisz, zrobić zamianę bezpieczników? czyli do skrzynki 15A a do centralki 10A, czy zostawić przy centralce 15A a do skrzynki 20 A.
  • Poziom 37  
    Podłączyć się wprost do akumulatora, przed kostką stacyjki, lub linii zasilania z większym niż 15A bezpiecznikiem "bez kluczyka".
    Zwiększanie wartości bezpiecznika może skończyć się uszkodzeniem przewodów, złącz, albo kostki stacyjki.
    Masz F12 w kabinie od ori zamków ? Tam siedziałby 20A. Zapalniczka jak działa bez kluczyka - różnie z tym piszą, ale powinna być po kluczyku...
  • Poziom 12  
    Raczej takie mycgaverowanie bezpiecznikami od instalacji fabrycznego auta może skończyć sie pożarem, masz dwie centralki podłączone pod jeden bezpiecznik 10A?.
  • Poziom 21  
    Przejrzałem dziś instalację i tak, jak pamiętam radio przepinałem pod stałe napięcie nie przez stacyjkę pisze tu o zasilaniu nie o pamięci,tak samo zrobiłem z gniazdem zapalniczki,że podłączyłem pod ten sam kabel co radio,bo zapalniczka tez szła przez stacyjkę. Jak podłączałem centralkę ta pierwsza bez pilota to zapomniałem i tez wpiąłem się w ten sam kabel, fakt to chodziło bez najmniejszego problemu. Ale jak drugą centralkę złączyłem plusem z kablem plusowym pierwszej centralki NO TO WIADOMO pobór prądu na maxa, a jeszcze uruchomić radio i w tym samym momencie nacisnąć pilot no to strzela najmniejszy bezpiecznik. Co do bezpiecznika F12 to nie pamiętam ale jutro zwrócę uwagę i zwrócę również uwagę czy w komorze silnika siedzi bezpiecznik zapasowy nr Ef21 30A albo chociaż czy jest doprowadzony kabel do jego gniazda to tam bym się wpiął przewodem i sprowadził go pod deskę, a pod niego podpiął te 2 centralki.
    EDIT. W skrzynce bezpieczników siedzi bezpiecznik 20A od ori centr zamka, a w komorze silnika jest doprowadzony przewód pod bezpiecznik 30A z pozycji Ef 21, ale nie ma pełnego 2 pinowego gniazda pod bezpiecznik tylko jeden pin a drugi trzeba wpiąć i zamontować bezpiecznik. I tak pomyślałem ze chyba tam się wepnę z tymi centralkami.