Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1,7d - Podłączenie alternatora na krótko- diagnoza

16 Mar 2017 13:45 1848 17
  • Poziom 16  
    Witam, mam mały traktorek gdzie jest zamontowany silnik 1,7d isuzu. Mam problem z podłączeniem alternatora.
    Gruby zacisk z alternatora podłączony jest prosto do akumulatora, wzbudzenie czyli górny zacisk w alternatorze jest podłączony do +, który pojawia się po przekręceniu stacyjni w pozycje ON, w szereg wpięty jest bezpiecznik oraz żarówka 12V. Niestety alternator sie nie wzbudza.- wczasie rozruchu napięcie na styku wzbudzenia wynosi 2,1 V

    Zaś gdy przy uruchamianiu podam 12V na wzbudzenie to alternator "startuje", ale napięcie jest na poziomie 13,9V. Napięcie to jest na zacisku grubym od aku oraz na wzbudzeniu względem masy. Czy na wzbudzeniu powinno byc napięcie?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Żarówka 5W na wzbudzeniu za łatwi sprawę. Zapłon>Bezpiecznik>żarówka>górny pin alternatora L, i gruby plus z aku na śrubę M8. Musi latać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    żarówke mam 4W i nie lata;/
  • Poziom 43  
    Jesli ma obroty prawidłowe to musi być uszkodzony
  • Poziom 16  
    Zrobiłem tak: Podstawa została czyli wzbudzenie: "+" stacyjki ->bezpiecznik ->żarówka 4W -> zacisk wzbudzenia
    zacisk ładowania alternatora podłączony do zacisku "+" akumulatora, następnie dołożyłem przekaźnik ,na styk stały przekaźnika (30)napięcie stałe z aku ,wyjście przekaźnika (87) do wzbudzenia alternatora i cewka przekaźnika pod "+' stacyjki. Alternator startuje, żarówka gaśnie.
  • Poziom 16  
    biały to jest wzbudzenie alternatora, wiec podłączasz go pod + za stacyjka. Na tym przewodzie w chili rozruchu musi pojawić się 12 V aby wzbudzić alternator. W sumie to masz wszystko opisane powyżej krok po kroku. Wiecej się nie da powiedzieć chyba.
  • Poziom 43  
    Biały kontrolka ,zielony obrotomierz.
  • Poziom 12  
    Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A ty podłączając przekaźnik dałeś bezpośrednio napięcie na wzbudzenie. Alternator powinien być wyjęty, rozebrany i sprawdzony. Najprawdopodobniej problem jest w regulatorze napięcia (taka aluminiowa kostka wewnątrz alternatora) ale sprawdzić należy wszystko - stojan, wirnik, regulator napięcia i prostownik.
  • Poziom 16  
    no tak dałem bezpośrednio plus do wzbudzenia, ale ten plus wystepuje tylko przy uruchamiani silnika, jest podłączony pod elektromagnes rozrusznika. Czyli napięcie wzbudza alternator w chwili rozruchu i napiecie zanika. Wiec gdyby alternator nie zaczał ładowac była by tam masa i lampka by świeciła. Wszystko to jest realizowane przez przekaźnik. Dokładnie to cewka przekaźnika jest podłaczona pod napiecie elektromagnesu.
  • Poziom 12  
    Jeżeli tak to może być ale swoją drogą uszkodzony jest regulator w altrnatorze.
    Gratuluje pomysłu (wynalazku). ;-)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kolego "Murek" my piszemy o przekaźniku który kolega" Guci" zastosował w swoim wynalazku. Te dwa przekaźniki które widać na zdjęciu obok sterownika świec żarowych to jeden jest od świec a drugi rozłącza prąd wzbudzenia alternatora na czas rozruchu aby odciążyć rozrusznik

    Dodano po 1 [minuty]:

    PRZEPRASZAM nie guci a cugi
  • Poziom 12  
    To jest astra czy corsa ?
  • Poziom 16  
    była tylko 1,7 i 1,5, bardziej prawdopobne ze to 1,7. Pojemnosc jest wybita na bloku silnika w okolicach cylindrów.
  • Poziom 12  
    Jeżeli to corsa to tam jest od podgrzewacza ale teraz nie musisz tego podłączać bo w takich temperaturach on i tak nie pracuje.