Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

autocom cdp+ - Brak połączenia z samochodem, golf IV

WiktorBe 16 Mar 2017 19:21 582 19
  • #1 16 Mar 2017 19:21
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Witajcie,

    Przyszedł do mnie nowy autocom i po zainstalowaniu oprogramowania i sterowników okazało się, że o ile urządzenie łączy się z komputerem o tyle nie łączy się z samochodem, nie jest w stanie nawet odczytać VIN, pokazuje się komunikat, że auto być może nie obsługuje obd. Ogólnie do komputera da się podłączyć, bo u mechanika, na wielkiej maszynie się udało. U innego na małym urządzeniu nie był w stanie się dostać do komputera. Wcześniej miałem inne urządzonko, ale tanie i problem był ten sam. Myślałem, że to problem z urządzeniem a okazuje się że chyba z autem, ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić i co mogę zrobić. Auto VW Golf 1.4 benzyna 99r Silnik AKQ.

    Pozdrawiam i proszę o jakieś wskazówki!

  • #2 16 Mar 2017 19:46
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Proponuję sprawdzić na innym samochodzie Twój interface.

  • #3 16 Mar 2017 20:02
    Cortez79
    Poziom 3  

    podobnie bylo u mnie jak znajomy podlaczal sie do mojego audi a3 2000r
    mozna bylo i 100 razy probowac i nic caly czas błąd wywalał i nie łączył, pomagało za każdym razem jak zmienialiśmy gniazdo usb wtedy łączyło od bata.

  • #4 16 Mar 2017 20:33
    WiktorBe
    Poziom 4  

    ja próbowałem różne gniazda ale efekt ten sam. sprawdziłem też bezpiecznik styku i okazało się, że w ogóle go nie ma. Wsadziłem nowy 7.5 jak wg schematu ale problem ten sam. Nic się nie zmieniło. To już drugi interfejs, który ma ten sam problem. Przy pierwszym miałem wrażenie, że za którąś próbą się na chwilę połączył, ale dosłownie na chwilę, a potem już bania. Nic z tego... można jakoś zdiagnozować samodzielnie samo złącze? Nawet przy próbie odczytania VIN pokazuje się informacja, że samochód nie reaguje prawidłowo i być może nie obsługuje modułu diagnostycznego. O co tu chodzi?

  • #5 16 Mar 2017 20:36
    Cortez79
    Poziom 3  

    odłączałeś akumulator?

  • #6 16 Mar 2017 20:40
    WiktorBe
    Poziom 4  

    W sensie kiedy?

  • #7 16 Mar 2017 20:41
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Cortez79 napisał:
    odłączałeś akumulator?


    I po co ?

  • #8 16 Mar 2017 21:02
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Też nie widzę sensu... Jeśli ktoś coś wie, to błagam podpowiedzcie bo już mi nerwy puszczają. Długo się z tym męczę nie mogąc zdiagnozować własnego auta. A po przejściach z lizbońskimi mechanikami już im nic do zrobienia nie powierzę.

  • #9 16 Mar 2017 21:12
    bucek21
    Poziom 13  

    Radio masz oryginalne czy jakieś inne? Przeważnie takie problemy dzieją się podczas wymiany radia gdzie jest w przejściówkach inna pilogia i linia k jest podłączona z +. Wypnij radio jeżeli nie jest oryginalne.
    Czy problem występuje z każdym z modułów?

    Auto com po podłączeniu do obd zapalają się diody?

  • #10 16 Mar 2017 21:15
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Wow. Radio faktycznie nie jest oryginalne. Czyli rozumiem, że trzeba wypiąć radio z zasilania i wtedy spróbować się podłączyć? Co do modułów to nie wiem, bo po prostu się nie łączy... Chyba, że chodzi o coś innego, ale wtedy nie potrafię udzielić odpowiedzi.

  • #11 16 Mar 2017 21:19
    bucek21
    Poziom 13  

    Jeszcze sprawdz auto com. Podłącz do gniazda uruchom program, ustawienia i test czy przejdzie pomyślnie czyli ok. Musi pokazać numer seryjny . Jeżeli tak będzie to sprzęt powinien działać.

  • #12 16 Mar 2017 21:22
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Test był zaliczony. Na początku miałem problemy, ale się okazało, że się sterowniki nie wgrały. Po instalacji sterowników test wyszedł pozytywnie.

  • #13 16 Mar 2017 21:46
    bucek21
    Poziom 13  

    Sprawdz jeszcze jakie masz zasilanie na lini k pin 7 powinno być jak się nie mylę około 5v autocom cdp+ - Brak połączenia z samochodem, golf IV

  • #14 16 Mar 2017 23:26
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Na siódmym pinie jest 10,84, a na szesnastym 12,41
    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:
    Update. Włączyłem w programie Delphi inteligentne skanowanie. Wszystkie ustawienia miałem wprowadzone na podstawie VINu. Wszystkie moduły reagują, wywaliło mi błąd poduchy, bo napięcie jest za niskie, co do silnika to program twierdzi, że istnieje konflikt systemów i wywalił mi listę systemów. Podałem mu AKQ, bo taki jest silnik i potem prosił o inne systemy, ale szczerze mówiąc trochę na czuja zaznaczałem. Dziwna sprawa bo przy poduszce było do wyboru tylko Golf 3 i golf 5. Nie wiem czy tak ma być. Raz udało mi się odpalić opcję przesterowania. Potem od razu mówił, że koniec. W tej chwili jestem też w stanie odczytywać na bieżąco parametry, chociaż kurcze nie ma nazw, więc się gubię :D Funkcji eOBD nigdy nie udało mi się odpalić - za każdym razem nie udaje mu się nawiązać komunikacji. Próbowałem też ręcznie ustawić system - nie na podstawie VINu, ale skutek jest ten sam.

    Kolejny update. Sprawdziłem swój VIN w internecie i wygląda na to, że Vin należy do zupełnie innego auta, z innym silnikiem, czyli coś było kombinowane :( i pewnie stąd te konflikty... Masakra. W tym momencie nie wiem co z tym fantem zrobić.

  • #15 17 Mar 2017 00:32
    bucek21
    Poziom 13  

    Jeżeli możesz to odczytaj mi numer sterownika jest pod podszybiem, sprawdzę od czego jest.
    Spróbuj jeszcze połączyć wybierając vw - golf - 1999 - benzyna -1.4 ahf lub ape.

  • #16 17 Mar 2017 09:09
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Wybranie tych systemów niestety daje ten sam efekt. Inteligentne skanowanie pozwala się połączyć i twierdzi, że jakiś system odpowiada, ale nie podaje który. Pojawia się cała lista. Przy klimatyzacji i skrzyni biegów żaden system nie reaguje. Co do nazwy sterownika - szukałem pod podszybiem, ale znalazłem tylko numer VIN. NA kielichu jest ewentualnie czarna naklejka:

    VOLKSWAGEN AG
    e1*98/14*0071
    typ 1J
    6
    AKQ 1782
    4931678

  • #17 17 Mar 2017 12:45
    bucek21
    Poziom 13  

    Sterownik masz pod podszybiem na środku. Musisz zdjąć wycieraczki ,a potem czarne plastykowe podszybie i twoim oczom ukaże się sterownik silnika.

  • #18 17 Mar 2017 13:59
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    WiktorBe napisał:
    autocom
    Która wersja softu, jaka płyta główna?

  • #19 17 Mar 2017 20:49
    grzesiekw12
    Poziom 20  

    No właśnie. Daj foto płyty autocoma, a po drugie sprawdź na innych markach samochodu czy się połączy

  • #20 21 Mar 2017 14:49
    WiktorBe
    Poziom 4  

    Jesli chodzi o autocom to info mam takie: DS100E (New VCI) eOPD 114, wersja programu 1423

    Jesli chodzi o sterownik - faktycznie tam jest, ale wycieraczki tak sie zapiekly, ze nie moglem ich zdjac. Popsikalem WD40 i potem jeszcze powalcze. Odkrylem natomiast cos ciekawego. Autocom laczy sie ze sterownikiem w momencie recznego ustawienia daty. Po VINie to jest rocznik 2000 i jak sie taka date wrzuci to jest konflikt. Po przestawieniu na 99´ Autocom sie laczy, czyta bledy, moge je skasowac i sledzic dane na biezaco, ale nadal nie moge wykonac eOBD oraz nie moge stworzyc szablonu do zapisania danych z podgladu w czasie rzeczywistym. Trafnie typuje rowniez wersje silnika na AKQ. Obawiam sie, ze wiecej nie uda sie z tego wyciagnac. Przesterowalem tez wszystkie mozliwe systemy, choc nie mam pewnosci czy prawidlowo. Po przesterowaniu auto przez chwile chodzilo ciezko, a potem wrocilo do normy

    Tak w ogole to kupilem go, zeby zdiagnozowac auto, ktore jest po generalnym remoncie silnika, bledow brak, wszystko chodzi jak nalezy, czesci takie jak filtry, swiece, cewka, przeplywomierz, kable wys napiecia itp powymienialem, a auto pali 10-11/100km i jak na autostradzie jade pod gorke 120 to zwalnia do 90-80 i ciezko mu w ogole jechac. To niby 1,4 ale sasiad mial identycznego i byl rakieta. Moj przed remontem tez do pewnego czasu byl ok, ale mial pekniete pierscienie i zarl olej. W pewnym momencie na uatostradzie jeszcze w Polsce, jadac 170 poczulem nagly spadek mocy. Uczucie podobne jak w dieslach jak nagle siadzie turbina. Po tym wydarzeniu z trudem jedzie 140 i to na ogol z gorki. Niestety po remoncie nie mialem czasu auta dokladnie spradzic bo musialem wyjechac do Portugalii i nadal tu jestem (teraz w biurze, wiec sorki za brak polskich znakow). Wiem, ze w tym dziale raczej nie znajde odpowiedzi na to co moze byc mojemu autu, ale moze ktos podpowie co warto byloby monitorowac w czasie rzeczywistym przez autocoma. Nie bede mogl tego zapisac, ale moze ktos... cos...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME