Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ACTROS ATEGO UNIMOG - skrzynia biegów brak biegu jałowego, błędy GS 01 11 12 16

ddamekk 17 Mar 2017 12:09 1395 5
  • #1 17 Mar 2017 12:09
    ddamekk
    Poziom 5  

    Cześć,

    od kilku dni czytam forum, ale jakoś rozwiązania nie znalazłem.
    Mam problem ze skrzynią w MB Unimogu 2005r, ( jednak jest to typowa skrzynia montowana w Actrosie, lub raczej Atego - 8 biegów bez połówek).
    Auto świeżo kupione,( teoretycznie miało być uszkodzone sprzęgło), jak się okazało przy diagnostyce komputerem, cała masa błędów zupełnie niespólnych obwodów, znalazłem zwarcie w instalacji, po usunięciu wszystko, jakby ręką odjął, wszystko było ok, jazda próbna wykonana.
    Po kilku dniach nie można było wbić biegów, bieg zadany mrugał, jednak po puszczeniu pedału sprzęgła nie wchodził, od czasu kiedy użyłem ręcznego pokrętła do zmiany biegów nie mogę znaleźć biegu jałowego (nieraz znajdę, jednak w innej pozycji niż powinien on być, nieraz wcale go nie ma, a na zegarach wyświetla N, próbowałem niejednokrotnie przeprowadzić procedurę nauczania z reguły wywala błąd GS 01 11 12 16,
    Choć czasami udało mi się procedurę przeprowadzić do końca (tą tylko z prawym przyciskiem) jednak po uruchomieniu auta okazało się, że nie był on na biegu jałowym (choć wyświetlał) i zaraz po puszczeniu sprzęgła wyskakiwał błąd.

    Ktoś może coś doradzić?
    może ktoś podjąłby się diagnostyki i naprawy - jestem z południowej Polski
    pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 23 [minuty]:

    Udało mi się w końcu przeprowadzić nauczanie skrzyni, zarówno małe, jak i duże (jedno z prawym przyciskiem na zgaszonym silniku, drugie z dwoma na zapalonym) próba jazdy, wszystko ok.
    Przy kolejnej próbie nie chce wskoczyć bieg, wybija, go, na N i piszczek z zegarów, po wciśnięciu dwóch przycisków znów wszystko ok.
    Więc wyjazd poza plac i próba na ulicy - do ósemki wszystko gra, zatrzymuję się , wsteczny i jedziemy do tyłu, 1,2,3... przy zmianie biegów (chyba 5, na wstecznym) coś zgrzyta i piszczy, , sprzęgło, stop, dwa przyciski, z zegarów znika N, wybijam na jałowy, jest, ale N-ki brak, żadnego biegu nie udaje mi się wrzucić, wyjścia nie ma, stoję na skrzyżowaniu włączam biegi pokrętłem, z początku nie ma żadnego biegu, po chili wskoczył R, następnie udało się wrzucić do przodu, zjechałem do zatoczki, szukam jałowego (pokrętłem) po dłuższej chwili udało się, o dziwo na zegarach wyświetla się N, więc próba jazdy, wszystko normalnie, zjechałem na plac.

    Zgłupiałem, czy możecie polecić jakiegoś fachowca?

    jakby co podaje kontakt 600106306

    0 5
  • #2 19 Mar 2017 10:08
    TAZ651
    Poziom 10  

    GS 01 - gałka awaryjnej zmiany biegów nie jest w ustawieniu podstawowym
    GS 11 12 - błąd wprowadzania wartości wprowadzane dla biegu są wadliwe
    GS 16 - błąd wprowadzenia wartości pomiarowe dla ścieżki są wadliwe
    GS 11 12 sprawdzić połączenia MUB MGB MUE MGE lub uszkodzony czujnik biegu lub skrzynia
    GS 16 sprawdzić połączenie zaworu MG
    czujnik ścieżki uszkodzony błąd mechaniczny skrzyni biegów

    0
  • #3 20 Mar 2017 09:35
    ddamekk
    Poziom 5  

    TAZ651 napisał:
    GS 01 - gałka awaryjnej zmiany biegów nie jest w ustawieniu podstawowym
    GS 11 12 - błąd wprowadzania wartości wprowadzane dla biegu są wadliwe
    GS 16 - błąd wprowadzenia wartości pomiarowe dla ścieżki są wadliwe
    GS 11 12 sprawdzić połączenia MUB MGB MUE MGE lub uszkodzony czujnik biegu lub skrzynia
    GS 16 sprawdzić połączenie zaworu MG
    czujnik ścieżki uszkodzony błąd mechaniczny skrzyni biegów


    dzięki.
    Muszę ustalić przyczynę skąd te błędy się biorą.
    Nadal poszukuję osoby, która podjęła by się naprawy, lub konkretnej diagnozy .

    1
  • #4 11 Kwi 2017 15:33
    ddamekk
    Poziom 5  

    Temat nadal aktualny,
    może ktoś z Was mógłby polecić warsztat, który naprawia skrzynie biegów tego typu.
    Chodzi mi o kogoś, kto będzie umiał zarówno elektrycznie zdiagnozować, jak i ewentualnie naprawić mechanicznie skrzynie.

    0
  • #5 11 Kwi 2017 21:46
    citromaniak
    Poziom 20  

    Czy to jest ta skrzynia sterowana siłownikiem pneumatycznym?Jesli tak to wepnij sie trójnikiem i zobacz jakie jest cisnienie na skrzyni po nabiciu powietrza

    0
  • #6 16 Maj 2017 20:44
    ddamekk
    Poziom 5  

    Witam,
    nie było mnie jakiś czas, ze skrzynią nic się nie zmieniło.
    w którym miejscu zmierzyć ciśnienie i jakie ono być powinno?

    pozdrawiam

    1