Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport

DejayPablo 17 Mar 2017 10:45 1332 10
  • #1
    DejayPablo
    Level 15  
    Witam mam problem, brakuje mi ryglowania zamków z wnętrza samochodu, włącznikiem w drzwiach kierowcy.
    Dodam że są założone siłowniki master drzwi kierowcy i pasażera oraz wszystkim steruje centralka BX30
    w tej konfiguracji czyli na przemian +/-
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport



    Chcę zrobić dodatkowo funkcję ryglowania wszystkich drzwi włącznikiem w środku.
    znalazłem dwa przewody pod kierownicą, w momencie wciśnięcia zarygluj na jednym przewodzie pojawia się +12V w momencie odrygluj +12V pojawia się na drugim przewodzie (oczywiście względem masy).

    Jak to podlączyć do tej konfiguracji którą mam teraz, aby ryglowanie działało?
    Ktoś pomoże?
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport

    Jak przerobić istniejące siłowniki (dołożone) na sterowanie plusem? bo plusy wychodzą właśnie z włącznika ryglowania tj te dwa przewody ktore znalazłem pod kierownicą.
  • #2
    facio7
    Level 11  
    Możesz kupić przełącznik kołyskowy (taki z zerem w środku) i będzie hulało aż miło.
  • #3
    DejayPablo
    Level 15  
    facio7 wrote:
    Możesz kupić przełącznik kołyskowy (taki z zerem w środku) i będzie hulało aż miło.


    Tak, tylko mi chodzi o to że jest fabryczny włacznik ryglowania i nie chcę już dokładać innych:)
    chodzi mi jak to podłączyć z istniejącym włącznikiem gdzie na przewodach od niego mam +12V i +12V
  • #4
    gemiel
    Level 24  
    Można podłączyć układ złożony z dwóch przekaźników. Ich cewki możesz sterować przełącznikiem, który już jest w aucie.
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport
  • #5
    DejayPablo
    Level 15  
    gemiel wrote:
    Można podłączyć układ złożony z dwóch przekaźników. Ich cewki możesz sterować przełącznikiem, który już jest w aucie.
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport

    Właśnie o to mi chodziło..
    tylko teraz na zaciski 85 przekaźników mogę podać te dwa plusy które wychodzą z mojego przełącznika do ryglowania?
    a skąd wtedy będzie podana masa na siłowniki w trakcie ryglowania i odryglowania?
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport
  • Helpful post
    #6
    gemiel
    Level 24  
    W stanie spoczynku BX30 podaje masę na oba przewody. Gdy załączamy przełącznikiem kołyskowym (tym fabrycznym, wewnątrz samochodu) dany przekaźnik, rozłączany jest jeden z przewodów idących do siłowników, i podawane jest na niego +12V. Drugi przewód ma w tym czasie masę. Pamiętaj, że przekaźniki należy podłączyć do przeciętych przewodów idących z BX30 do siłowników. Na wszelki wypadek pokolorowałem schemat. Poza tym sprawdź czy na pewno sterownik jest podłączony według schematu w instrukcji (pomarańczowy i pomarańczowo/czarny do masy, żółty i żółto/czarny do +12V). W przeciwnym wypadku na przewodach do siłowników może występować stałe +12V. A tak być nie powinno.
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport
  • #7
    DejayPablo
    Level 15  
    gemiel wrote:
    W stanie spoczynku BX30 podaje masę na oba przewody. Gdy załączamy przełącznikiem kołyskowym (tym fabrycznym, wewnątrz samochodu) dany przekaźnik, rozłączany jest jeden z przewodów idących do siłowników, i podawane jest na niego +12V. Drugi przewód ma w tym czasie masę. Pamiętaj, że przekaźniki należy podłączyć do przeciętych przewodów idących z BX30 do siłowników. Na wszelki wypadek pokolorowałem schemat. Poza tym sprawdź czy na pewno sterownik jest podłączony według schematu w instrukcji (pomarańczowy i pomarańczowo/czarny do masy, żółty i żółto/czarny do +12V). W przeciwnym wypadku na przewodach do siłowników może występować stałe +12V. A tak być nie powinno.
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport


    Już wiem o co chodzi:)
    proste, ale na to nie wpadłem:)
    jutro będę to podłączał, lecz myślalem że uniknę kolejnej rzeźby i dokładania elementów stykowych:) no ale cóż inaczej się nie da, a czy są uniwersalne sterowniki zamków np. z wejściem na ryglowanie? do tej pory był Hammer CL8 i się spalił, a dokładnie dostał wilgoci, naprawa bez sensu, więc wolałem zainwestować w BX30 prosty sprzęt.
    dzięki:)
  • Helpful post
    #8
    gemiel
    Level 24  
    Sterowniki centralnych zamków nie posiadają wejść sterujących. Wystarczyło kupić komplet zamka centralnego z dwoma siłownikami. Niewiele drożej od sterownika, jeszcze zostają siłowniki na zapas :)
  • #9
    DejayPablo
    Level 15  
    gemiel wrote:
    Sterowniki centralnych zamków nie posiadają wejść sterujących. Wystarczyło kupić komplet zamka centralnego z dwoma siłownikami. Niewiele drożej od sterownika, jeszcze zostają siłowniki na zapas :)

    Ale ja tak zrobiłem, zakupiłem cały komplet.
    dwa siłowniki master są założone w drzwiach kierowcy i pasażera i mam wyjścia po 5 przewodów pod kierownicą:) czyli jest nadzieja bez przekaźników?

    1 - masa która nie wiem do czego sluży
    2,3 silnik plus i minus tu mam teraz podłączone bx30 sterowanie przemienne +/-
    oraz 4 i 5 jakieś sterowanie.

    Dokładnie takie
    BX30 - Ryglowanie zamków włącznikiem w środku Pontiac Trans Sport
  • #10
    gemiel
    Level 24  
    Z tego co widzę, to chyba sprzedawcy zabrakło modułów zamka centralnego. Wiązka i siłowniki dopasowane na siłę do sterownika. Siłownik master nie jest obsługiwany (nie działa sterowanie zamkiem za pomocą kluczyka w drzwiach). Moduły zamka centralnego posiadają wyjścia 5-co przewodowe do siłowników. Jeśli w komplecie jest chociaż jeden siłownik 5-co przewodowy to odeślij całość sprzedawcy. Możesz powołać się na niezgodność z umową.
  • #11
    DejayPablo
    Level 15  
    gemiel wrote:
    Z tego co widzę, to chyba sprzedawcy zabrakło modułów zamka centralnego. Wiązka i siłowniki dopasowane na siłę do sterownika. Siłownik master nie jest obsługiwany (nie działa sterowanie zamkiem za pomocą kluczyka w drzwiach). Moduły zamka centralnego posiadają wyjścia 5-co przewodowe do siłowników. Jeśli w komplecie jest chociaż jeden siłownik 5-co przewodowy to odeślij całość sprzedawcy. Możesz powołać się na niezgodność z umową.


    Udało się mi to podłączyć wg Twojego schematu, wszystko działa, ale na przyszłość już będę wiedział żeby szukać typowo sterownika centralnego zamka:)