Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść

18 Mar 2017 14:49 13740 35
  • Poziom 22  
    Witam,

    testuje trochę nowość Satela, czyli centralę Perfecta i mam mały problem ze zmuszeniem centrali do powiadomienia smsem o naruszeniu tylko wybranych wejść.

    Ogólnie powiadomienie sms działa bardzo dobrze, ale dzieje się to globalnie dla wszystkich wejść, a nie każdy przecież chce dostawać smsa za każdym razem gdy naruszy wejście opóźnione, a tak się właśnie dzieje po zaznaczeniu poniższych opcji w Perfecta Soft:

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść

    Próbowałem odhaczyć "Strefa 1" i pozostawić tylko opcję "Alarmy", ale wtedy po wywołaniu alarmu nie przychodzą żadne smsy.

    Chciałbym uzyskać taki efekt, że dopiero po wywołaniu alarmu, centrala dzwoni na wybrane numery oraz wysyła smsy jakie wejścia zostały naruszone. Przy zaznaczonych powyższych opcjach (obrazek), centrala wysyła sms od razu po naruszeniu wejścia opóźnionego.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    norbert.s. napisał:
    Kontaktowałeś się w tej sprawie z Satelem?

    Dzisiaj chyba nie pracowali, także zgłoszę problem w poniedziałek i napiszę co się dowiedziałem.

    ...i jeszcze jeden...czy idzie w centrali Perfecta ustawić powiadomienie o alarmie za pomocą CLIPa ?
  • Poziom 24  
    W kwestii wygody powiadomień i sterowań przez SMSy Satel ogólnie jest w tyle. Teraz na nich przyszła pora na "odkrywanie Ameryki" i kilkanaście poprawek Perfecty. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    norbert.s. napisał:
    Powiadomienia audio są formą CLIP'a. Nie musisz odbierać widząc że dzwoni centrala i masz powiadomienie CLIP, odbierasz i wiesz co się dzieje dokładnie

    Wszystko się zgadza, tylko myślałem, że jak nie zaznaczę numeru komunikatu audio w poniższym menu to centrala będzie tylko dzwonić. Okazało się, że bez wskazania numeru komunikatu nie dzwoni wcale w momencie wystąpienia alarmu.

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść


    norbert.s. napisał:
    ewentualnie zaznaczas w opcjach obydwa powadamiania, odbierasz tylko sms i nie odbierasz połączenia z wiadomością głosową uzyskując pewność dotarcia powiadomienia, nie generując dodatkowych kosztów dla karty.

    Tak byłoby najlepiej, ale póki co powiadamianie sms nie działa tak jak powinno, bo wysyła smsy od razu od po naruszenia wejścia opóźnionego w czuwaniu, a nie dopiero po wywołaniu alarmu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 22  
    Odpowiedź z supportu Satel:

    "Taka funkcjonalność została założona na początku i tak to działa. Nie mamy jeszcze informacji kiedy wejdzie aktualizacja centrali."

    Czyli tak naprawdę powiadamianie, które wejście zostało naruszone w Perfekcie podczas alarmu, nie działa, bo przecież nie każdy klient życzy sobie dostawać sms, za każdym razem jak rozbraja system z manipulatora, a obecnie tak się właśnie dzieje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    norbert.s. napisał:
    EDIT:
    Mam potwierdzenie z działu technicznego. Zostało to dzisiaj sprawdzone "na żywo" - w aplikacji przy powiadomieniach PUSH wyłączamy potwierdzenie naruszenia i wszystko hula, do tego dokładamy powiadomienia audio i jest OK.

    Powiadomienia PUSH działają prawidłowo i to akurat wiedziałem od początku, tyle że Perfectę montowałem u klientów, którzy posiadają fony z Windows Mobile, a jak wiadomo na ten system nie ma aplikacji Perfecta Control i na pewno nie będzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 9  
    norbert.s. napisał:
    Ta Genevo oparta jest na włoskiej bezprzewodówce AMC Elettronica.
    To nie jest typowa bezprzewodówka tak jak Jablotron czu WRL-ki, trzeba po prostu dokładać kontroler.


    Drobne sprostowanie: bezprzewodówka GENEVO EvoLiNK wykorzystuje jedynie włoskie obudowy z AMC, natomiast cała elektronika jest własnym opracowaniem GENEVO. Na dzień dzisiejszy, system rzeczywiście jest rozwiązaniem hybrydowym wykorzystującym moduł kontrolera podłączany do dowolnej centrali z serii PRiMA.

    Pozdrawiamy serdecznie!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Jest już dostępna aktualizacja firmware do Perfecty

    http://www.satel.pl/pl/cat/609#cat609

    Przed chwilą zrobiłem zdalną aktualizację pierwszej zainstalowanej Perfecty i wszystko poszło jak po maśle. Do zdalnej aktualizacji potrzebny jest program UpServ oraz komputer z publicznym adresem IP.

    Co do samego softu, to zauważyłem, że po zaznaczeniu "Awarie" w powiadomieniach SMS, nie są wysyłane komunikaty o "połączeniu i zakończeniu połączenia z Perfecta Soft, oraz o zapisie danych - komunikat o restarcie modułu".

    Podobno (info od Satela) nie są też wysyłane smsy w przypadku naruszenia wejścia opóźnionego podczas czuwania, ale tego jeszcze nie sprawdzałem.
    Pliku ze zmianami oczywiście brak, także z czasem samo pewnie wszystko wyjdzie w praniu ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    glider33 napisał:


    Podobno (info od Satela) nie są też wysyłane smsy w przypadku naruszenia wejścia opóźnionego podczas czuwania, ale tego jeszcze nie sprawdzałem.
    Pliku ze zmianami oczywiście brak, także z czasem samo pewnie wszystko wyjdzie w praniu ;)

    Witam dziś zdalnie zaktualizowałem fimware chciałem dopytać czy na chwilę obecna w nowym fimware jak mamy wejście opóźnione czy sms nie będzie wysyłany w chwili naruszenia ? Na chwilę obecna nie mogę sam przetestować a interesuje mnie to czy w/w błąd został naprawiony odnośnie wejścia opóźnionego i czy trzeba gdzieś dodatkowo w programie zaznaczyć aby sms nie szły podczas naruszenia.Z góry dzięki za podpowiedź .
  • Poziom 10  
    Witam, dopiero rozpoczynam przygodę z alarmem Satela. Mam pytanie jak przeprowadzić aktualizację firmware za pomocą UpServ? Potrzebuję wytłumaczenia jak chłopu na miedzy. Dziękuję
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  

  • Poziom 10  
    Witam,
    Dorzucę jeszcze jeden problem. W przypadku zamontowania karty firmy T-Mobile system raz dziennie wysyła SMS'a z informacją że nastąpiła awaria modułu GSM, a za chwile Koniec awarii modułu GSM, Sprawdzałem na innej karcie operatora ORANGE tego problemu nie. Nie ma znaczenia który slot. Problem zgłosiłem do serwisu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    amabsador2007 napisał:
    T-Mobile system raz dziennie wysyła SMS'a z informacją że nastąpiła awaria modułu GSM, a za chwile Koniec awarii modułu GSM,
    Mam to samo w Play'u a infolinia twierdzi że jeden serwer 40 dni a drugi 80 dni nie przerywał transmisji. Sprawdze z inną kartą mimo że zasięg jest OK.
    Z innej beczki. Mam sytuacje że klient często wbija sie do uzbrojonego garażu i chciałby szybko wyłączyć alarm, albo dzieciak narusza w domu uzbrojony system, dalej syrena roznosi się po okolicy. W sytuacji gdy mamy 3-4 osoby do powiadomień sms i 2 osoby do powiadomień audio, nie ma możliwości zdalnie połączyć się z centralą i wyłączyć syrenę przez aplikacje Control ponieważ karta SIM cały czas realizuje połączenia głosowe a później rozsyła sms'y. Gdyby zapełnić listę komunikatów 8 numerami z powiadomieniami audio, aplikacja na czas alarmu staje się trochę bezużyteczna bo połączyć się z aplikacją Control nie ma szans.
    Skoro jest drugie gniazdo karty SIM pomyślałem że jedno może być do połączeń GPRS a drugie do rozsyłania komunikatów, podobnie jak w telefonach komórkowych można określić z której karty łącze się z internetem a z której domyślnie chce dzwonić - wtedy drugie gniazdo miałoby jak dla mnie sens, jednak miły Pan z infolinii powiedział że nie ma i na razie nie planują wprowadzać takiego rozwiązania.
  • Poziom 11  
    Witam szanownych kolegów. Z tego co czytam i widze w swoich obiektach problem wysyłania sms o awarii GSM i końcu tej awarii staje się powszechny (mi klient zadzwonił w nocy wk...ny co ma z tym zrobić, bo spać nie może). Czy nie uważacie Panowie, ze brak możliwości wyboru przez instalatora, które informacje o awariach maja być wysyłane to poważna wada tej centrali ? Zresztą SMS ten wysyłany jest już chyba wtedy, kiedy jest "historią" tzn. właśnie zasięg wrócił i nie ma awarii. Sygnalizacja optyczna w manipulatorze byłaby w tym przypadku wystarczająca.
  • Poziom 5  
    miroslaw37 napisał:
    Witam szanownych kolegów. Z tego co czytam i widze w swoich obiektach problem wysyłania sms o awarii GSM i końcu tej awarii staje się powszechny (mi klient zadzwonił w nocy wk...ny co ma z tym zrobić, bo spać nie może). Czy nie uważacie Panowie, ze brak możliwości wyboru przez instalatora, które informacje o awariach maja być wysyłane to poważna wada tej centrali ? Zresztą SMS ten wysyłany jest już chyba wtedy, kiedy jest "historią" tzn. właśnie zasięg wrócił i nie ma awarii. Sygnalizacja optyczna w manipulatorze byłaby w tym przypadku wystarczająca.


    Rzeczywiście wkurzające są alarmy o awarii w postaci braku łączności z czujką. Miałem dwa przypadki, gdy przez jakieś zakłócenie jedna z czujek straciła łączność z centralą a ona dzwoniła z alarmem sabotażowym... bez sensu. Zdecydowanie oprogramowanie centralki jest do poprawy - tak aby umożliwiała lepsza konfigurację powiadomień.

    Utrata łączności z czujką powinna być alarmowana np. po dwóch próbach w określonym czasie...
  • Poziom 11  
    Najlepsze jest to, że awaria braku 230V (czyli b. ważna!) może być sygnalizowana tylko w manipulatorze bez wysyłania SMS-a !!! I bardzo dobrze, że tak jest, instalator powinien mieć możliwość ustalenia z klientem o jakich awariach chce być informowany. Ja akurat zawsze ustawiam informowanie o awarii 230V np. w modułach GPRS T1/T2, czy w innych gdzie jest taka możliwość.
    Dzwoniłem do Satela w sprawie tych awarii GSM (sprawa dotyczyła Play-a, przy słabym zasięgu i ustawieniu auto, system dostawał okresowych wariacji, ustawienie ręczne na Plusa pomogło ustabilizować działanie GSM), dowiedziałem się, że oni zajmują się tym 20-lat i wiedzą co robią !!! Tak się jednak składa, że ja i wielu zapewne użytkowników tego forum również zajmujemy się instalowaniem alarmów 20 albo więcej lat i mamy swoje praktyczne doświadczenia, a praktyków czasami warto posłuchać. Usłyszałem też argumenty jak z "Misia" cytuję: "a jakby klient pojechał za granicę, to chyba dobrze, że jest informowany o awarii i końcu awarii GSM-a". Ręce opadają przy takiej argumentacji.
    A sama centrala zapowiada się super, szkoda tylko,że producent jest taki uparty, bo trochę poprawek ewidentnie by się przydało.
  • Poziom 10  
    To że zajmują się tym 20 lat nie oznacza że nie mogą się mylić. Biorąc pod uwagę jak niedopracowana wyszła ta centralka, to te 20 lat doświadczenia wpływa bardziej na niekorzyść Satela. Z ich modułami GPRS/GSM albo modułami Elmesa jakoś nie miałem takich doświadczeń i do dzisiaj mogę je spokojnie montować.
    Ostatnio zauważyłem że w sytuacji gdy moduł nie może wysłać SMS'a z powodu braku środków na karcie, po doładowaniu karty, sam moduł wstaje dosyć długo, czasami jest możliwość odpytania modułu o stan konta i przychodzi SMS, jednak połączenie przez aplikacje Control jest możliwe dopiero po ok. 12 a nawet 24 godzinach. Jednak już dwa razy musiałem jechać do klienta restartować centrale bo nie było odpowiedzi na SMS'a ani możliwości połączyć się przez aplikacje Perfecta Control.
  • Poziom 22  
    Nie minęło pół roku, a pierwsza zainstalowana Perfecta 16-WRL zgłosiła awarię o słabych bateriach w manipulatorze PRF-LCD-WRL oraz braku łączności z manipulatorem. Czy to normalne żeby tak szybko padły baterie ? Co prawda w Perfecta Soft jest zaznaczona opcja "wybudzania" manipulatora , ale system był przez te pół roku uzbrajany sporadycznie.

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść