Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść

glider33 18 Mar 2017 14:49 5586 31
  • #1 18 Mar 2017 14:49
    glider33
    Poziom 17  

    Witam,

    testuje trochę nowość Satela, czyli centralę Perfecta i mam mały problem ze zmuszeniem centrali do powiadomienia smsem o naruszeniu tylko wybranych wejść.

    Ogólnie powiadomienie sms działa bardzo dobrze, ale dzieje się to globalnie dla wszystkich wejść, a nie każdy przecież chce dostawać smsa za każdym razem gdy naruszy wejście opóźnione, a tak się właśnie dzieje po zaznaczeniu poniższych opcji w Perfecta Soft:

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść

    Próbowałem odhaczyć "Strefa 1" i pozostawić tylko opcję "Alarmy", ale wtedy po wywołaniu alarmu nie przychodzą żadne smsy.

    Chciałbym uzyskać taki efekt, że dopiero po wywołaniu alarmu, centrala dzwoni na wybrane numery oraz wysyła smsy jakie wejścia zostały naruszone. Przy zaznaczonych powyższych opcjach (obrazek), centrala wysyła sms od razu po naruszeniu wejścia opóźnionego.

    0 29
  • #2 18 Mar 2017 18:38
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Centrala jest niedopracowana. Ja chciałem uzyskać brak sygnalizacji na sygnalizatorze przy uzbrajaniu z manipulatora (w Versie opcja "sygnalizacja zał/wył/kasuj tylko z linii", czyli tylko z pilotów i np.GPRS-T4) i jak się okazuje, zapomniano takiej opcji. Zgłosiłem problem do działu technicznego i sami byli zaskoczeni jej brakiem. Podobno zostanie to poprawione. Na razie wstrzymuję się z tymi centralami na 2-3 miechy, aż wprowadzą poprawki. Podobno zostanie to poprawione. Sama koncepcja systemu rewelacja, naprawdę wielkie brawa dla Satela.
    Kontaktowałeś się w tej sprawie z Satelem?

    0
  • #3 18 Mar 2017 19:58
    glider33
    Poziom 17  

    norbert.s. napisał:
    Kontaktowałeś się w tej sprawie z Satelem?

    Dzisiaj chyba nie pracowali, także zgłoszę problem w poniedziałek i napiszę co się dowiedziałem.

    ...i jeszcze jeden...czy idzie w centrali Perfecta ustawić powiadomienie o alarmie za pomocą CLIPa ?

    0
  • #4 19 Mar 2017 09:08
    raffin
    Poziom 22  

    W kwestii wygody powiadomień i sterowań przez SMSy Satel ogólnie jest w tyle. Teraz na nich przyszła pora na "odkrywanie Ameryki" i kilkanaście poprawek Perfecty. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

    0
  • #5 19 Mar 2017 14:44
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    glider33 napisał:
    ...i jeszcze jeden...czy idzie w centrali Perfecta ustawić powiadomienie o alarmie za pomocą CLIPa ?

    Powiadomienia audio są formą CLIP'a. Nie musisz odbierać widząc że dzwoni centrala i masz powiadomienie CLIP, odbierasz i wiesz co się dzieje dokładnie (bardzo rozbudowany sposób powiadamiania audio), ewentualnie zaznaczasz w opcjach obydwa powadamiania, odbierasz tylko sms i nie odbierasz połączenia z wiadomością głosową uzyskując pewność dotarcia powiadomienia, nie generując dodatkowych kosztów dla karty. Wszysko tak naprawdę jest kwestą priorytetów na które stawiamy przy powiadamianiu.

    0
  • #6 19 Mar 2017 15:47
    glider33
    Poziom 17  

    norbert.s. napisał:
    Powiadomienia audio są formą CLIP'a. Nie musisz odbierać widząc że dzwoni centrala i masz powiadomienie CLIP, odbierasz i wiesz co się dzieje dokładnie

    Wszystko się zgadza, tylko myślałem, że jak nie zaznaczę numeru komunikatu audio w poniższym menu to centrala będzie tylko dzwonić. Okazało się, że bez wskazania numeru komunikatu nie dzwoni wcale w momencie wystąpienia alarmu.

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść


    norbert.s. napisał:
    ewentualnie zaznaczas w opcjach obydwa powadamiania, odbierasz tylko sms i nie odbierasz połączenia z wiadomością głosową uzyskując pewność dotarcia powiadomienia, nie generując dodatkowych kosztów dla karty.

    Tak byłoby najlepiej, ale póki co powiadamianie sms nie działa tak jak powinno, bo wysyła smsy od razu od po naruszenia wejścia opóźnionego w czuwaniu, a nie dopiero po wywołaniu alarmu.

    0
  • #7 19 Mar 2017 16:17
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szczerze mówiąc, ostatni czas dla Satela to jeden wielki problem.
    Był tu niedawno temat o Integrze, która nie wywołuje alarmów mimo włączonego czuwania i prawidłowego oprogramowania, nikt łącznie ze mną w to nie wierzył - identyczna sytuacja wystąpiła u zaprzyjaźnionego instalatora w Rybniku w instalacji, która wcześniej pracowała normalnie.
    Poznał to po braku odliczania czasu na wejście w manipulatorze. Po restarcie - odłaczenie aku i sieci, bez żadnych innych zmian wszystko wróciło do normy.
    W zeszłym tygodniu dokładałem do I64 zewnętrzną klawiaturę strefową z czytnikiem kart i po zapisaniu danych centrala sama zmieniła typ jednej z linii (nie pierwszy taki przypadek). Centrala alarmowa nie może być tak niestabilna i nieobliczalna.
    Jestem ciekawy ile Integr tak właśnie pracuje u nieświadomych klientów?

    0
  • #8 20 Mar 2017 11:09
    glider33
    Poziom 17  

    Odpowiedź z supportu Satel:

    "Taka funkcjonalność została założona na początku i tak to działa. Nie mamy jeszcze informacji kiedy wejdzie aktualizacja centrali."

    Czyli tak naprawdę powiadamianie, które wejście zostało naruszone w Perfekcie podczas alarmu, nie działa, bo przecież nie każdy klient życzy sobie dostawać sms, za każdym razem jak rozbraja system z manipulatora, a obecnie tak się właśnie dzieje.

    0
  • #9 22 Mar 2017 08:28
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiem, czy dopóki nie zostanie zmieniony soft, wyjściem nie jest uruchomienie zamiast powiadamiania SMS wiadomości PUSH - aplikacja Perfecta i dla pewności potwierdzenia doręczenia uruchomienie powiadomień głosowych, które o ile mi wiadomo działają prawidłowo i które ewentualnie można zbijać dla uniknięcia kosztów. Sam mam do założenia w przyszłym tygodniu dwie Perfecty 16, jedną zwykłą i jedną WRL, ten drugi to system hybrydowy, kilka czujek przewodowych i kilka kontaktronów bezprzewodowych (brak instalacji w oknach), bezprzewodowy manipulator na piętrze. Mają mi dzisiaj sprawdzić w Satelu (nie mam akurat centrali), czy wiadomości PUSH działają prawidłowo. Po południu dam znać jak to wygląda.

    EDIT:
    Mam potwierdzenie z działu technicznego. Zostało to dzisiaj sprawdzone "na żywo" - w aplikacji przy powiadomieniach PUSH wyłączamy potwierdzenie naruszenia i wszystko hula, do tego dokładamy powiadomienia audio i jest OK.

    0
  • #10 22 Mar 2017 22:39
    glider33
    Poziom 17  

    norbert.s. napisał:
    EDIT:
    Mam potwierdzenie z działu technicznego. Zostało to dzisiaj sprawdzone "na żywo" - w aplikacji przy powiadomieniach PUSH wyłączamy potwierdzenie naruszenia i wszystko hula, do tego dokładamy powiadomienia audio i jest OK.

    Powiadomienia PUSH działają prawidłowo i to akurat wiedziałem od początku, tyle że Perfectę montowałem u klientów, którzy posiadają fony z Windows Mobile, a jak wiadomo na ten system nie ma aplikacji Perfecta Control i na pewno nie będzie.

    0
  • #11 24 Mar 2017 21:45
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolejne bezsensowne powiadomienia sms. Przy zaznaczonych awariach są wysyłane komunikaty o połączeniu i zakończeniu połączenia z Perfecta Soft, oraz o zapisie danych - komunikat o restarcie modułu.
    Moim zdaniem powinno to działać przy zaznaczonych zdarzeniach systemowych, bo to nie są żadne awarie. Ja i glider33 wykryliśmy to wszystko od ręki, więc zastanawiam się co robili przez cały okres testów goście z Satela? Nie potrafię również wejść w żaden sposób w opcje edycji aplikacji Perfecta Control, na przykład żeby zabezpieczyć ją hasłem i zmienić ustawienia przesyłania powiadomień push. Wygląda na to, że trzeba ją odinstalować i zainstalować jeszcze raz, bo przy instalacji pyta o te ustawienia. Sama aplikacja to porażka. Moim zdaniem kompletnie nieczytelna. Minusem jest również konieczność ciągle włączonej w telefonie transmisji danych lub wifi, w przeciwnym wypadku nie otrzymamy powiadomień push.

    0
  • #12 24 Mar 2017 23:00
    raffin
    Poziom 22  

    A zapowiadała się tak obiecująco... Teraz to wstyd nosić koszulkę "Perfecta"
    Ciekawe co niedługo pokaże Genevo ze swoją bezprzewodówka...

    0
  • #13 25 Mar 2017 15:09
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Póki co, jako niedroga bezprzewodówka u mnie wchodzi nadal JA-63 i tak aż do odwołania.
    Na razie wystarczy przygód. Ta Genevo oparta jest na włoskiej bezprzewodówce AMC Elettronica.
    To nie jest typowa bezprzewodówka tak jak Jablotron czu WRL-ki, trzeba po prostu dokładać kontroler.


    Udało mi się wejść do edycji ustawień aplikacji ( na pytanie do działu technicznego, gdzie znajdę instrukcję obsługi aplikacji dla klienta, usłyszałem że aplikacja jest tak prosta, że nie przewidziano żadnej instrukcji) , natomiast znalazłem kolejnego kwiatka związanego tym razem z powiadomieniami audio. Przydzieliłem komunikat i zaznaczyłem jako powiadomienie audio awarię zasilania i koniec awarii zasilania. Problem w tym, że przy powiadomieniu audio nie ma ustawionej przeze mnie 5-cio minutowej zwłoki w powiadomieniu. Dzwonienie jest natychmiast po odpięciu zasilania. Przy powiadomieniu SMS telefon czeka 5 minut po czym wysyła powiadomienie, natomiast nie czeka już 5 minut po powrocie zasilania tak jak to jest w Micrze i GPRS-ach, tylko od razu po wpięciu zasilania wysyła SMS o jego powrocie.
    Jest to generalnie do dupy i to nie jest to, że czepiam się szczegółów, bo to akurat są bardzo ważne sprawy. Na powiadomienia PUSH nie ma się co nastawiać, bo działają jak chcą (przynajmniej u mnie).
    Aplikacja tak naprawdę tylko do załącz/wyłącz, sprawdź stan systemu i zdarzenia. Powiadomienia trzeba bezwzględnie opierać na głosowych i SMS. Sprawdzanie stanu konta karty działa bez problemów.
    Naprawdę jestem zaskoczony dlaczego przy takim wielkim szumie medialnym i promocji tak to wygląda, tym bardziej że ja potrzebowałem na sprawdzenie niedoróbek w funkcjonalności niecałe dwa popołudnia intensywnej zabawy.

    0
  • #14 25 Mar 2017 15:12
    Genevo
    Poziom 1  

    norbert.s. napisał:
    Ta Genevo oparta jest na włoskiej bezprzewodówce AMC Elettronica.
    To nie jest typowa bezprzewodówka tak jak Jablotron czu WRL-ki, trzeba po prostu dokładać kontroler.


    Drobne sprostowanie: bezprzewodówka GENEVO EvoLiNK wykorzystuje jedynie włoskie obudowy z AMC, natomiast cała elektronika jest własnym opracowaniem GENEVO. Na dzień dzisiejszy, system rzeczywiście jest rozwiązaniem hybrydowym wykorzystującym moduł kontrolera podłączany do dowolnej centrali z serii PRiMA.

    Pozdrawiamy serdecznie!

    0
  • #16 06 Kwi 2017 11:16
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za parę dni będzie do pobrania nowy firmware z naniesionymi poprawkami. A ja wkładam dwie kolejne szesnastki, tym razem zwykłe.
    Co do WRL, to w porównaniu do Micry jest tam całkowice nowe radio. Zasięgi bardzo dobre. Dla przykładu centrala na poddaszu, jeden strop drewniany, drugi betonowy, garaż kompletnie zamknięty w bryle domu, czyli kolejna ściana, zasięg czujki 67-68%, dopuszczalny 40%, więc jest bardzo dobrze, w manipulatorze bezprzewodowym widoczne lekkie opóźnienie, szczególnie przy szybkim przechodzeniu między funkcjami.
    Raz zdarzyło mi się dłuższe wybudzanie, ale jest to do zaakceptowania. Sam pomysł produktu, jak wcześniej pisałem:

    norbert.s. napisał:
    Sama koncepcja systemu rewelacja, naprawdę wielkie brawa dla Satela.
    jest rewelacyjny, po naniesieniu poprawek moim zdaniem będzie gromić w swojej klasie na rynku.

    0
  • #17 20 Kwi 2017 13:18
    glider33
    Poziom 17  

    Jest już dostępna aktualizacja firmware do Perfecty

    http://www.satel.pl/pl/cat/609#cat609

    Przed chwilą zrobiłem zdalną aktualizację pierwszej zainstalowanej Perfecty i wszystko poszło jak po maśle. Do zdalnej aktualizacji potrzebny jest program UpServ oraz komputer z publicznym adresem IP.

    Co do samego softu, to zauważyłem, że po zaznaczeniu "Awarie" w powiadomieniach SMS, nie są wysyłane komunikaty o "połączeniu i zakończeniu połączenia z Perfecta Soft, oraz o zapisie danych - komunikat o restarcie modułu".

    Podobno (info od Satela) nie są też wysyłane smsy w przypadku naruszenia wejścia opóźnionego podczas czuwania, ale tego jeszcze nie sprawdzałem.
    Pliku ze zmianami oczywiście brak, także z czasem samo pewnie wszystko wyjdzie w praniu ;)

    0
  • #19 06 Maj 2017 20:23
    synology1
    Poziom 14  

    glider33 napisał:


    Podobno (info od Satela) nie są też wysyłane smsy w przypadku naruszenia wejścia opóźnionego podczas czuwania, ale tego jeszcze nie sprawdzałem.
    Pliku ze zmianami oczywiście brak, także z czasem samo pewnie wszystko wyjdzie w praniu ;)

    Witam dziś zdalnie zaktualizowałem fimware chciałem dopytać czy na chwilę obecna w nowym fimware jak mamy wejście opóźnione czy sms nie będzie wysyłany w chwili naruszenia ? Na chwilę obecna nie mogę sam przetestować a interesuje mnie to czy w/w błąd został naprawiony odnośnie wejścia opóźnionego i czy trzeba gdzieś dodatkowo w programie zaznaczyć aby sms nie szły podczas naruszenia.Z góry dzięki za podpowiedź .

    0
  • #20 08 Maj 2017 20:33
    dvd737
    Poziom 2  

    Witam, dopiero rozpoczynam przygodę z alarmem Satela. Mam pytanie jak przeprowadzić aktualizację firmware za pomocą UpServ? Potrzebuję wytłumaczenia jak chłopu na miedzy. Dziękuję

    0
  • #21 09 Maj 2017 20:04
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wgrałem lokalnie z laptopa nowy firmware do WRL 16, nie ma już problemu z sms o naruszeniu wejść zdefiniowanych jako wejścia/wyjścia, natomiast pojawił się problem (raczej chyba nie było tego w poprzednim firmware) w postaci bombardowania wiadomościami sms podczas alarmu. Każde naruszenie wejścia i koniec naruszenia generują indywidualny sms, co jest kompletnie bez sensu. Czyli naruszając czujki pomieszczeniach, chodząc po nich w kółko możemy w ciągu paru minut wygenerować w najlepszym wypadku nawet ze 100 wiadomości (zaznaczone w powiadomieniach kilka nr telefonu). Miałoby to jakiś sens, gdyby nie przychodziły wiadomości o końcu naruszenia, albo gdyby w systemie były same kontaktrony.
    Poprawiono natomiast sygnalizację zał/wył która w przypadku WRL jest tylko przy użyciu pilota, natomiast manipulator jej nie generuje.

    glider33 napisał:
    Co do samego softu, to zauważyłem, że po zaznaczeniu "Awarie" w powiadomieniach SMS, nie są wysyłane komunikaty o "połączeniu i zakończeniu połączenia z Perfecta Soft, oraz o zapisie danych - komunikat o restarcie modułu".
    zgadza się, zostało to poprawione.

    0
  • #23 20 Lip 2017 21:36
    amabsador2007

    Poziom 10  

    Witam,
    Dorzucę jeszcze jeden problem. W przypadku zamontowania karty firmy T-Mobile system raz dziennie wysyła SMS'a z informacją że nastąpiła awaria modułu GSM, a za chwile Koniec awarii modułu GSM, Sprawdzałem na innej karcie operatora ORANGE tego problemu nie. Nie ma znaczenia który slot. Problem zgłosiłem do serwisu.

    0
  • #25 18 Sie 2017 00:46
    TomajPL
    Poziom 9  

    amabsador2007 napisał:
    T-Mobile system raz dziennie wysyła SMS'a z informacją że nastąpiła awaria modułu GSM, a za chwile Koniec awarii modułu GSM,
    Mam to samo w Play'u a infolinia twierdzi że jeden serwer 40 dni a drugi 80 dni nie przerywał transmisji. Sprawdze z inną kartą mimo że zasięg jest OK.
    Z innej beczki. Mam sytuacje że klient często wbija sie do uzbrojonego garażu i chciałby szybko wyłączyć alarm, albo dzieciak narusza w domu uzbrojony system, dalej syrena roznosi się po okolicy. W sytuacji gdy mamy 3-4 osoby do powiadomień sms i 2 osoby do powiadomień audio, nie ma możliwości zdalnie połączyć się z centralą i wyłączyć syrenę przez aplikacje Control ponieważ karta SIM cały czas realizuje połączenia głosowe a później rozsyła sms'y. Gdyby zapełnić listę komunikatów 8 numerami z powiadomieniami audio, aplikacja na czas alarmu staje się trochę bezużyteczna bo połączyć się z aplikacją Control nie ma szans.
    Skoro jest drugie gniazdo karty SIM pomyślałem że jedno może być do połączeń GPRS a drugie do rozsyłania komunikatów, podobnie jak w telefonach komórkowych można określić z której karty łącze się z internetem a z której domyślnie chce dzwonić - wtedy drugie gniazdo miałoby jak dla mnie sens, jednak miły Pan z infolinii powiedział że nie ma i na razie nie planują wprowadzać takiego rozwiązania.

    0
  • #26 27 Sie 2017 23:01
    miroslaw37
    Poziom 10  

    Witam szanownych kolegów. Z tego co czytam i widze w swoich obiektach problem wysyłania sms o awarii GSM i końcu tej awarii staje się powszechny (mi klient zadzwonił w nocy wk...ny co ma z tym zrobić, bo spać nie może). Czy nie uważacie Panowie, ze brak możliwości wyboru przez instalatora, które informacje o awariach maja być wysyłane to poważna wada tej centrali ? Zresztą SMS ten wysyłany jest już chyba wtedy, kiedy jest "historią" tzn. właśnie zasięg wrócił i nie ma awarii. Sygnalizacja optyczna w manipulatorze byłaby w tym przypadku wystarczająca.

    0
  • #27 02 Wrz 2017 00:18
    titak
    Poziom 3  

    miroslaw37 napisał:
    Witam szanownych kolegów. Z tego co czytam i widze w swoich obiektach problem wysyłania sms o awarii GSM i końcu tej awarii staje się powszechny (mi klient zadzwonił w nocy wk...ny co ma z tym zrobić, bo spać nie może). Czy nie uważacie Panowie, ze brak możliwości wyboru przez instalatora, które informacje o awariach maja być wysyłane to poważna wada tej centrali ? Zresztą SMS ten wysyłany jest już chyba wtedy, kiedy jest "historią" tzn. właśnie zasięg wrócił i nie ma awarii. Sygnalizacja optyczna w manipulatorze byłaby w tym przypadku wystarczająca.


    Rzeczywiście wkurzające są alarmy o awarii w postaci braku łączności z czujką. Miałem dwa przypadki, gdy przez jakieś zakłócenie jedna z czujek straciła łączność z centralą a ona dzwoniła z alarmem sabotażowym... bez sensu. Zdecydowanie oprogramowanie centralki jest do poprawy - tak aby umożliwiała lepsza konfigurację powiadomień.

    Utrata łączności z czujką powinna być alarmowana np. po dwóch próbach w określonym czasie...

    0
  • #28 02 Wrz 2017 01:10
    miroslaw37
    Poziom 10  

    Najlepsze jest to, że awaria braku 230V (czyli b. ważna!) może być sygnalizowana tylko w manipulatorze bez wysyłania SMS-a !!! I bardzo dobrze, że tak jest, instalator powinien mieć możliwość ustalenia z klientem o jakich awariach chce być informowany. Ja akurat zawsze ustawiam informowanie o awarii 230V np. w modułach GPRS T1/T2, czy w innych gdzie jest taka możliwość.
    Dzwoniłem do Satela w sprawie tych awarii GSM (sprawa dotyczyła Play-a, przy słabym zasięgu i ustawieniu auto, system dostawał okresowych wariacji, ustawienie ręczne na Plusa pomogło ustabilizować działanie GSM), dowiedziałem się, że oni zajmują się tym 20-lat i wiedzą co robią !!! Tak się jednak składa, że ja i wielu zapewne użytkowników tego forum również zajmujemy się instalowaniem alarmów 20 albo więcej lat i mamy swoje praktyczne doświadczenia, a praktyków czasami warto posłuchać. Usłyszałem też argumenty jak z "Misia" cytuję: "a jakby klient pojechał za granicę, to chyba dobrze, że jest informowany o awarii i końcu awarii GSM-a". Ręce opadają przy takiej argumentacji.
    A sama centrala zapowiada się super, szkoda tylko,że producent jest taki uparty, bo trochę poprawek ewidentnie by się przydało.

    0
  • #29 02 Wrz 2017 02:51
    TomajPL
    Poziom 9  

    To że zajmują się tym 20 lat nie oznacza że nie mogą się mylić. Biorąc pod uwagę jak niedopracowana wyszła ta centralka, to te 20 lat doświadczenia wpływa bardziej na niekorzyść Satela. Z ich modułami GPRS/GSM albo modułami Elmesa jakoś nie miałem takich doświadczeń i do dzisiaj mogę je spokojnie montować.
    Ostatnio zauważyłem że w sytuacji gdy moduł nie może wysłać SMS'a z powodu braku środków na karcie, po doładowaniu karty, sam moduł wstaje dosyć długo, czasami jest możliwość odpytania modułu o stan konta i przychodzi SMS, jednak połączenie przez aplikacje Control jest możliwe dopiero po ok. 12 a nawet 24 godzinach. Jednak już dwa razy musiałem jechać do klienta restartować centrale bo nie było odpowiedzi na SMS'a ani możliwości połączyć się przez aplikacje Perfecta Control.

    0
  • #30 05 Paź 2017 20:36
    glider33
    Poziom 17  

    Nie minęło pół roku, a pierwsza zainstalowana Perfecta 16-WRL zgłosiła awarię o słabych bateriach w manipulatorze PRF-LCD-WRL oraz braku łączności z manipulatorem. Czy to normalne żeby tak szybko padły baterie ? Co prawda w Perfecta Soft jest zaznaczona opcja "wybudzania" manipulatora , ale system był przez te pół roku uzbrajany sporadycznie.

    Satel Perfecta 16WRL - powiadomienie sms o naruszeniu wybranych wejść

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo