Silnik ma tylko dwa uzwojenia;
- ok 1,3 Ohm
- ok 2,8 Ohm
Połączenie do sieci jest jak na obrazku.
Tabliczka
Objaw jest taki:
- jeśli połączone są punkty A z B (kondensator) to silnik startuje ale buczy głośno i po kilkunastu sekundach pojawia się lekki dym
- po rozłączeniu A i B silnik ledwo co obraca się i buczy ale po chwilowym połączeniu A z B silnik wchodzi na obroty i nie dymi
Pytania:
- czy jest to silnik na 2 fazy a nie 230V?
- czy jest to silnik jednofazowy?
- czy ten kondensator służy TYLKO podczas rozruchu?
Silnik podłączany był do 230V a na tabliczce jest 380 - o co chodzi?
- ok 1,3 Ohm
- ok 2,8 Ohm
Połączenie do sieci jest jak na obrazku.

Tabliczka

Objaw jest taki:
- jeśli połączone są punkty A z B (kondensator) to silnik startuje ale buczy głośno i po kilkunastu sekundach pojawia się lekki dym
- po rozłączeniu A i B silnik ledwo co obraca się i buczy ale po chwilowym połączeniu A z B silnik wchodzi na obroty i nie dymi
Pytania:
- czy jest to silnik na 2 fazy a nie 230V?
- czy jest to silnik jednofazowy?
- czy ten kondensator służy TYLKO podczas rozruchu?
Silnik podłączany był do 230V a na tabliczce jest 380 - o co chodzi?