Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cordoba Vario 1,9 tdi AHU' 98r - zgasł podczas jazdy, nie odpala, brak zasilania

delfi83 18 Mar 2017 15:31 1341 8
Optex
  • #1
    delfi83
    Level 7  
    Podczas jazdy auto zgaslo (brak wczesniejszych oznak - nieprawidłowej pracy silnika), rozrusznik kręcił, natomiast auto nie chciało już zapalić. Po 24h auto odpaliło normalnie, pochodziło ok 15 min i znów zgasło bez możliwości ponownego odpalenia.
    Odpala na krótko na plaku, ale zachowuje się tak jakby nie pobierał wogole paliwa i gdy plaka braknie - gaśnie. Nie reaguje na pedał gazu.
    Brak zasilania na elektrozaworze - (elektrozawór załączony na krótko zalącza się), brak zasilania elektrycznego na pompę, przekaźniki są sprawne, zalączają się. Brakuje nam schematów połączeń aby dokładnie wszystko sprawdzić, bo może być gdzies przerwa w okablowaniu. Czy ktoś może się podzielić schematami: sterowania silnika, pompy wtryskowej, podłączeń do głównego komputera, rozlokowaniem i podlączeniem bezpieczników i przekaźników. Może ktoś miał podobny problem i ma jakiś pomysł?
  • Optex
  • Helpful post
    #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109
  • Optex
  • #3
    delfi83
    Level 7  
    andrzej20001 wrote:
    Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109


    Lampka od swiec zapala sie normalnie

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze po sprawdzeniu VAGiem - wyskakuja błędy: 00765 - czujnik ruchu tłoka G149, oraz 01268 regulator ilościowy, nastawnik dawki paliwa i od niedawna po skasowaniu błędów, probie zdiagnozowania kolejnych błędów wyskoczyły nowe: 01269 zawór rozpoczęcia wtrysku N 108 (ten akurat błąd pewnie wyskakuje bo jest jakas przerwa na przewodzie i brak jest otwierania elektrozaworu) , 00539 - czujnik temp. paliwa G81
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Dawaj całe opisy błędów bo tam powinno być jeszcze zwarcie do plusa/masy lub podobne.
    Przekaźnik 109 to trzeci przekaźnik od lewej w górnym rzędzie. On zasila EDC jak i przepływomierz, elektrozawór na pompie i inne elementy.
    Może być tak że masz przerwę między skrzynką przekaźnikową a tym elektrozaworem, problem w złączu na silniku lub jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed odpaleniem auta - autoalarm lub coś podobnego.
    Tutaj gdzieś na forum jest opis wyjść skrzynki bezpiecznikowej w Exelu, jej wewnętrzne połączenie i to wszystko jest w jednym temacie.
    Możesz sobie tego poszukać i sprawdzić czy na wyjściu skrzynki pojawia się zasilanie z przekaźnika 109.
  • #5
    delfi83
    Level 7  
    grala1 wrote:
    Dawaj całe opisy błędów bo tam powinno być jeszcze zwarcie do plusa/masy lub podobne
    nie wyskakiwały mi takie błędy.
    grala1 wrote:
    Przekaźnik 109 to trzeci przekaźnik od lewej w górnym rzędzie. On zasila EDC jak i przepływomierz, elektrozawór na pompie i inne elementy.
    Może być tak że masz przerwę między skrzynką przekaźnikową a tym elektrozaworem, problem w złączu na silniku lub jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed odpaleniem auta - autoalarm lub coś podobnego.
    po to mi jest potrzebny schemat elektryczny sterowania silnikiem aby to sprawdzić oraz schemat podłączeń do komputera (sterownika silnika). Niestety nie mam dojscia do programow warsztatowych a w necie tego nie moge znalezc.

    grala1 wrote:
    Tutaj gdzieś na forum jest opis wyjść skrzynki bezpiecznikowej w Exelu, jej wewnętrzne połączenie i to wszystko jest w jednym temacie.
    Możesz sobie tego poszukać i sprawdzić czy na wyjściu skrzynki pojawia się zasilanie z przekaźnika 109.
    nie mogę tego znaleźć - nie znam się na autach - być moze mi wpadło ale nie wiem czy akurat dany schemat będzie dobry dla tego auta. Jeśli ktoś może mi pomoc i podać linka - będę wdzieczna.
  • Helpful post
    #8
    grala1
    VAG group specialist
    Skrzynka jest taka sama dla benzyny i diesla, różnica jest chyba tylko w przekaźniku nr 3 (sterowanie ECU/EDC) i nr 12 (przekaźnik pompy paliwa/świec żarowych).
    Ciebie interesuje czy na wyjściu skrzynki w kostce G1 pin 7 pojawia się masa w momencie kręcenia rozrusznikiem (ona załącza ten przekaźnik) oraz czy w tym samym momencie jest na tej samej wtyczce G1 na pinie 10 gdzie jest podpięty przewód czarno-żółty jest plus (to jest wyjście z tego przekaźnika.
    Ten przewód idzie do elektrozaworu N109 na pompie.
    Jeżeli na skrzynce jest a na elektrozaworze nie ma to na silniku od strony pompy wtryskowej jest takie duże okrągłe złącze - zobacz czy tam dochodzi ten plus z przewodu czarno-żółtego i czy wychodzi z tego złącza.
  • #9
    delfi83
    Level 7  
    dzieki wielkie, jutro Twoja wiadomość pokaże tacie, który próbuje to rozwikłać. Generalnie chyba z zasilaniem problem został rozwiązany - w każdym razie zawór się załącza. Zrobiłam ponownie test VAGiem - najpierw pokazało 9 różnych błędów, po skasowaniu zostały dwa:
    -00765 czujnik ruchu tłoka modulujacego (149) sporadyczny
    -regulator ilosciowy (N146) sporadyczny - górna wartosc zatrzymania.
    Silnik próbuje odpalić ale nie może - co jeszcze może być przyczyną? ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? lampka od świec zapala się normalnie. jeśli pogoda dopisze chcemy jutro wymienić czujnik ruchu wału korbowego.