Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 1.4 2003 r. - Falujące obroty i nierówna praca silnika na biegu jałow

18 Mar 2017 18:13 8757 23
  • Poziom 8  
    Witam,
    Posiadam Citroena C3 1.4i (tylko benzyna) z 2003 roku. Od Początku użytkowania (ponad rok) mam kłopoty z falującymi obrotami na biegu jałowym (nie ważne, czy silnik nagrzany, czy nie). Objawy nasiliły się po wyregulowaniu zaworów (regulacja przeprowadzona dobrze, sprawdzana 3 razy). Od tej pory zrobiłem i wymieniłem:
    1.2 sondy lambda (przed i za katem)
    2. Katalizator
    3. Cewkę zapłonową
    4. Świece
    5. Przepustnicę
    6. Kompletną pompę paliwa
    7. Naprawa modułu BSI
    8. Podmieniony ECU silnika
    9. Map Sensor
    10. Wtryskiwacze
    Poza wymianą podzespołów sprawdzana była kompresja (na wszystkich cylindrach prawie idealna), ciśnienie paliwa w normie. Brak przedmuchów i lewego powietrza. Sprawdzana była cała instalacja elektryczna (wszystko ok). Silnik działa prawidłowo kiedy odepnę sterowanie przepustnicy (elektromechaniczna). Z samochodem, oprócz tego nie ma kompletnie żadnych problemów, ma moc i bez problemów wkręca się w obroty. Lexia nie wykazuje błędów. Dwóch fachowców poległo a ja już straciłem nadzieje, że można to naprawić. Będę wdzięczny, za każdą pomoc i sugestię.
    Dodano po 52 [minuty]:
    Praca silnika, działa tak jak by wypadał zapłon - https://www.youtube.com/watch?v=kZnyatrt-58
  • Poziom 35  
    Moze warto podłączyć interfejs i sprawdzić jaka jest usterka silnika może wyświetli KOD błędu.
  • Poziom 8  
    Jak pisałem wcześniej, brak błędów.
  • Poziom 42  
    Na zelektryzowanej przepustnicy jest stycznik biegu jałowego , popatrz w schemat i sprawdź czy podaje sygnał na ECU.Jego włączenie lub wyłączenie nie znajdziesz w błędach.
  • Poziom 8  
    Falowanie obrotów faktycznie skłania do szukania w sterowaniu tymże biegiem ale u mnie silnik pracuje tak jak by mu wypadał zapłon. Problem jest bardziej po stronie sterowania układem wtryskowym. Może mapy się rozjechały ale przypominam sobie, że jeden elektromechanik wgrywał mi te mapy na nowo, tylko że z marnym skutkiem widocznie. Będę jeszcze musiał do jakiegoś zakładu podjechać na sprawdzenie tego tematu. Dam znać co z tego wyjdzie.
  • Poziom 42  
    Piszesz wyraźnie ,że jak odepniesz przepustnicę to silnik na wolnych obrotach pracuje prawidłowo , a w czasie jazdy wszystko w porządku , ma moc i przyśpiesza prawidłowo , to co to ma wspólnego z mapą? Nic nie piszesz jak zachowuje sie w czasie jazdy w czasie hamowania silnikiem.
  • Poziom 8  
    Podczas hamowania silnikiem jest wszystko ok. Nie zauważyłem niczego niepokojącego. Problem występuje tylko na neutralnym biegu.
  • Poziom 42  
    Sprawdź , w czasie wolnych obrotów , na wtyczce przepustnicy napięcie na pinie 6 i 2 (osobno względem pinu nr.1) , powinny być takie same napięcia około 0,7-1V.
    Jeżeli jest to silnik TU3JP , to na przepustnicy nie ma czujnika biegu jałowego.
  • Poziom 8  
    To jest silnik TU3JP. Napiecia 1-6 0.7v, 1-2 4.3v. Parę razy sprawdzalem.
  • Poziom 42  
    Na na tym silniku , w przepustnicy są dwa potencjometry , które działają róźnicowo; jeżeli na jednym oporność maleje na drugim wzrasta inaczej mówiąc oporności się równoważą. Ich różnica nie jest odczytywana jako błąd.
    Należałoby by jeszcze sprawdzić , na włączonym zapłonie -bez uruchomiania silnika , przy pełnym otwarciu pedału gazu , napięcia na wyżej podanych pinach i porównać napięcia z poprzedniego pomiaru.
  • Poziom 23  
    alpha100f napisał:
    Napiecia 1-6 0.7v, 1-2 4.3v. Parę razy sprawdzalem.

    Tu jest dobrze. Sprawdź jeszcze jakie napięcie jest na (nie wciśniętym) pedale gazu między pinem 1-4 i 3-4 .
  • Poziom 8  
    emeryt2 napisał:
    Na na tym silniku , w przepustnicy są dwa potencjometry , które działają róźnicowo; jeżeli na jednym oporność maleje na drugim wzrasta inaczej mówiąc oporności się równoważą. Ich różnica nie jest odczytywana jako błąd.
    Należałoby by jeszcze sprawdzić , na włączonym zapłonie -bez uruchomiania silnika , przy pełnym otwarciu pedału gazu , napięcia na wyżej podanych pinach i porównać napięcia z poprzedniego pomiaru.

    P
    W takiej sytuacji 1-2 0.83V; 1-6 2.70V.

    Dodano po 5 [minuty]:

    mario 77 napisał:
    alpha100f napisał:
    Napiecia 1-6 0.7v, 1-2 4.3v. Parę razy sprawdzalem.

    Tu jest dobrze. Sprawdź jeszcze jakie napięcie jest na (nie wciśniętym) pedale gazu między pinem 1-4 i 3-4 .


    1-4 ok 3.0-3.3V; 3-4 ok. 0.9-1.0V
  • Poziom 42  
    Witam
    Szukaj nowej przepustnicy ,chyba ,że potrafisz naprawić potencjometr 1-6.
  • Poziom 23  
    alpha100f napisał:
    1-4 ok 3.0-3.3V; 3-4 ok. 0.9-1.0V

    Pisałem o pedale nie o przepustnicy. Mierzyłeś to na pedale?
    Na zapiętej wtyczce , zapłon włączony, pedał nie wciśnięty- pin 1-4 i 3-4

    Dodano po 13 [minuty]:

    alpha100f napisał:
    1-6 2.70V.

    Tu faktycznie jak już napisał emeryt2 jest nie tak.
  • Poziom 8  
    emeryt2 napisał:
    Witam
    Szukaj nowej przepustnicy ,chyba ,że potrafisz naprawić potencjometr 1-6.


    Kurczę, trochę sie obawiam kolejnej wymiany, bo już 1 przepustnice wymienialem i silnik pracowal dokladnie jak na starej. Postaram się ewentualnie podjechac do elektromechanika żeby sprawdził, bo teraz nawet nie mam czasu sie tym zająć.

    Dodano po 3 [minuty]:

    [quote="mario 77"]
    alpha100f napisał:
    1-4 ok 3.0-3.3V; 3-4 ok. 0.9-1.0V

    Pisałem o pedale nie o przepustnicy. Mierzyłeś to na pedale?
    Na zapiętej wtyczce , zapłon włączony, pedał nie wciśnięty- pin 1-4 i 3-4
    Wybacz, zmierzyłem z rozpedu na przepustnicy.
  • Poziom 42  
    Nie doczytałem ,że wymieniłeś przepustnicę ( nową czy używaną?).
    Jeżeli były dobre to przewody (kable )łączące przepustnicę z ECU lub obie do kitu.
    Musisz pozwolić dobremu elektronikowi samochodowemu zadać zadanie - diagnostyki tej usterki. Na odległość nic nie zrobimy.
  • Poziom 2  
    Witam,
    czy udało się rozwiązać problem - bo mam to samo - po regulacji zaworów - obroty zaczęły falować,
    nasila się to zwłaszcza na ciepłym silniku, podmieniona - przepustnica, mapsensor, cewka - nic nie dają
  • Poziom 8  
    Witam,
    Niestety nie starczyło mi czasu aby jeszcze dłubać przy cytrynie. Samochód został sprzedany i problem sam sie rozwiązał😊. Oprócz rozbujałych jalowych obrotów, służy nowemu właścicielowi bez zarzutów.
  • Poziom 2  
    Witam,
    ja też nie wytrzymałem nerwowo, niestety lokalni mechanicy i elektronicy - polegli.
    Auto trafiło do serwisu Citroena - i w 10 minut była poprawna diagnoza.
    Podobno - bardzo częsta usterka w C3 i C2 oraz w Peugeotach.
    Zawilgocone piny w złączach sterownika silnika, u mnie sterownik nadawał się do wymiany.
    Trochę zapłaciłem za tą usługę ale auto pracuje teraz jak nowe.
  • Poziom 10  
    Witam. Mój przypadek to citroen c3 1,4hdi i także mam problemy z obrotami na biegu jałowym. postanowiłem to zobrazować filmem, ale za duży nie wiem jak zmienić ale próbuję Trzeba obejrzeć dwa a pięknie to widać i słychać ale jak naprawić ? Auto po wymianie rozrządu z planowaniem głowicy i wszystkimi konsekwencjami z tym związanymi. Mechanik co wymieniał odwalił taką fuszerkę, że sam musiałem poprawiać nawet przestawiony o ząbek pasek .wymiana przepływomierza bez zmian, czujnik wału i wałka bez zmian. Filmik lepiej oglądać od nr1. tak na zimnym i potem nr.2 Pozdrawiam Zygan58.
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem z moim citroenem c3, 2006r. 1.1 bez +lpg. Obroty wzrastają do 3tys na biegu jałowym, przepustnica wymieniona na nowa, bez zmian. Czy komuś jeszcze udało się rozwiązać problem, jaki był koszt naprawy w serwisie?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    awcom napisał:
    Witam,
    ja też nie wytrzymałem nerwowo, niestety lokalni mechanicy i elektronicy - polegli.
    Auto trafiło do serwisu Citroena - i w 10 minut była poprawna diagnoza.
    Podobno - bardzo częsta usterka w C3 i C2 oraz w Peugeotach.
    Zawilgocone piny w złączach sterownika silnika, u mnie sterownik nadawał się do wymiany.
    Trochę zapłaciłem za tą usługę ale auto pracuje teraz jak nowe.


    Jaki był koszt?
  • Poziom 1  
    Ziomki pomozecie?? jaka moze byc tego przyczyna? Citroen C3 1.4i 8V benzyna...falujace obroty na biegu jałowym...
  • Poziom 8  
    Kochani, ja naprawdę dużo pieniędzy wtopiłem w cytrynę żeby ją naprawić, ale bez sukcesu (za części i robociznę ok 5k, nie wspominając o flustracji). Nie warto wymieniać jakiejkolwiek czesci bez pewności, że jest wadliwa. Tak jak napisał kolega wyżej, jeżeli chcecie mieć większą szansę na naprawę oddajecie auto do ASO. Pomimo tego doświadczenia, uważam że są to bardzo dobre samochody. Moim kolejnym atutem też został francuz (tym razem Renault) w którym nic się nie zespuło od początku eksploatacji- ponad 2 lata.
  • Poziom 35  
    Witam.

    Tak się skada ze mam w rodznie cytrynę C3 z 2005r i oprócz wymiany oleju to nie ma co naprawiać, a mamy juz 2019r. i przejechane 046128