Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 c5 2.5tdi 150km 1999 - Opinie na temat zakupu

Pio5311 18 Mar 2017 17:51 3639 25
  • #1 18 Mar 2017 17:51
    Pio5311
    Poziom 3  

    Witam. Mam zamiar kupić Audi A6 c5 z silnikiem 2.5tdi v6
    150km z rocznika 1999 .
    I teraz jakie macie opinie na ten temat ?
    Auto ma 380 tys przebiegu to wiadomo że nie kręcony tylko realny .
    Ja sam osobiście słyszałem że silnik awaryjny ale przy tym przebiegu to chyba to co już się miało w nim zepsuć już się zepsuło i zostało naprawione co wy o tym myślicie ?

    0 25
  • #2 18 Mar 2017 18:13
    bodzio012
    Poziom 32  

    Spytaj właściciela czy robił już pompę wtryskową czy nie. Wycieraja się wałki rozrządu, trzeba pamięta o drożności odmy olejowej. To tak na szybko, generalnie cena pewnie atrakcyjna bo lepszy 1.9.
    Generalnie w mojej okolicy kupując 2.5 tdi kombi z automatem to ratuje się sprzedającego ten samochód bo jest raczej nie sprzedawalny chyba że cena.
    Na necie sporo można się dowiedzieć.

    0
  • #3 18 Mar 2017 19:09
    Pio5311
    Poziom 3  

    Poprzedni właściciel który miał te audi naprawiał pompę .
    No cena 6 tysięcy i stan dobry więc chyba się opłaca co?

    Dodano po 39 [minuty]:

    Dobra ale teraz mam inny pomysł .
    Zrobić przekładke z 2.5tdi na 1.9tdi .
    Tylko pytanie napisze ktoś dokładnie wszystko co trzeba zmieniać przy takiej przekladce.
    Wiem że skrzynia z 2.5tdi i zamach że sprzeglem podejdzie chyba do silnika 1.9 .
    I jeszcze wiem parę rzeczy co by było trzeba zmienić ale najlepiej żeby ktoś napisał co trzeba pozmieniać itp

    0
  • #4 18 Mar 2017 19:09
    Kantylena
    Poziom 14  

    Pio5311 napisał:

    Auto ma 380 tys przebiegu to wiadomo że nie kręcony tylko realny .


    A skąd ta pewność? dzisiaj Golf IV TDI ma 400 tys, to Audi A6 to spokojnie będzie mieć 500 tys, a co do silnika odradzam, co z tego że wszystko co miało się zepsuć to zostało naprawione? Ale znowu padnie, bo jedyne rozwiązanie to zmiana na poprawione 2,5 TDI albo 1,9 tdi

    Ja odradzam lepiej kupic 1,9 tdi + zmiana mapy silnika by mieć więcej mocy, albo benzynka + LPG np 1,8 turbo.

    Są jakieś konkretne potrzeby żeby miałby być to diesel? jakie przebiegi roczne?

    Jak dla mnie dzisiaj lepiej szukać benzyny, realnie mniejsze zużycie bo mniejsze przebiegi - realne bo to co pokazuje wyświetlacz to nie ma związku z rzeczywistością.

    Jak zawieszenie będzie do roboty to już z 1,5 tys nie masz jeśli chodzi o przód.

    Pamiętaj że mówimy o 18 letnim Audi A6 czyli klasa wyższa, to nie Golf gdzie za 800 zł zrobisz całe zawieszenie.

    Generalnie poczytaj o 2,5 TDI - awarie układu smarowania, systemu wtryskowego, sterowania silnikiem i rozrządu czyli cała jednostka OUT.
    Dopiero poprawione 2,5 TDI nie V6 tylko R6 jest lepsze.

    1
  • #5 18 Mar 2017 20:59
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Daj spokój z 2,5 . OC kosmos ,rozrząd z 1000zł. , dwumas itd ... Syf i tyle. Kup 1.8T z lpg.

    0
  • #6 18 Mar 2017 21:02
    JaKotlinka
    Poziom 14  

    autko dobre na wieczne wydatki.Jak lubisz odwiedzać warsztaty samochodowe jak emeryt lekarzy to jest wyjście

    2
  • #7 18 Mar 2017 21:30
    Pio5311
    Poziom 3  

    W sumie to wyjdzie na to że kupię je za 4 tysiące bo liczę inaczej to sądzę że za taką kwotę się opłaca bo stan jest dobry i oc do końca roku więc wiecie .
    Ale napisze mi jak to wygląda że zmiana silnika z 2.5tdi na 1.9tdi albo na 1.8t . Czy jest duzo paprania w tym i co bynajmniej trzeba zmieniac .

    1
  • #8 18 Mar 2017 21:45
    bula17
    Poziom 22  

    Jak masz kupę kasy i lubisz odwiedzać swojego mechanika to dobry wybór .

    0
  • #9 18 Mar 2017 21:47
    Pio5311
    Poziom 3  

    Dobra to już wiem . A jaki koszt przekładki jest na 1.9tdi lub 1.8 t i co trzeba zmieniać ?

    0
  • #10 18 Mar 2017 23:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pio5311 napisał:
    A jaki koszt przekładki jest na 1.9tdi lub 1.8 t i co trzeba zmieniać ?


    Koszt przekładki pół ceny Auta.

    Po drugie jak kupisz niezajeżdżone i będziesz serwisował zgodnie ze sztuką to pojeździsz.

    Po drugie w tej cenie kupisz spokojnie benzynę a nie gnojopęda, sadzomiota.

    0
  • #11 19 Mar 2017 08:37
    Pio5311
    Poziom 3  

    Jak pisałem wyżej to te audi wyniesie mnie 4 tysiące bo liczę inaczej bo jest inna bajka .
    I teraz pytanie jak kupię te z 2.5 to jest rocznik 99 a później kupię 1.8t anglika z 2003 roku to do przekładki będę miał wszystkie części tylko teraz pytanie czy beda jakieś komplikacje z połączeniem elektroniki czy normalnie wszystko będzie pasować ?
    I czy skrzynia z 2.5tdi podejdzie i będzie pasowała do silnika 1.8t ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Albo nawet jak bym kupił anglika z 1.9tdi z rocznika 2004 to czy instalacje się spasuje i czy będzie jakaś papranina ? Czy normalnie podejdzie bez kombinacji?

    2
  • #12 19 Mar 2017 08:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pio5311 napisał:
    I czy skrzynia z 2.5tdi podejdzie i będzie pasowała do silnika 1.8t ?


    A skąd , kupujesz silnik ze skrzynią, półosiami i chyba piastami kół i całym osprzętem silnika , wiązkami i komputerem, do tego bak i przewody paliwowe.

    Spawanie przewodów klimatyzacji i albo chłodnice kompletne.


    Swapy to najdroższe modyfikacje aut.

    1
  • #13 19 Mar 2017 08:45
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak kupisz za 4 tysiące to on na pewno nie jest w dobrym stanie tylko kupa złomu. Kuzyn kupił za 15k naprawdę zadbanego a i tak nie stać go teraz na ciągłe naprawy.

    2
  • #14 19 Mar 2017 09:15
    Pio5311
    Poziom 3  

    Znaczy tak wogole to ma być zamian mam pewne auto które kupiłem z 4 miesiące temu zepsute i to co włożyłem to wyszło mnie 4 tysiące to tak liczę ale to już inna bajka .
    No ale jak będę miał anglika z 1.9tdi kompletnego tylko z rocznika 2004 to graty do przekładki będą ale chodzi mi teraz o instalacje elektryczną jak to wygląda i co bynajmniej trzeba zmieniać .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bo tak to wiem co przekładać ale z elektryką jak to wyjdzie jestem ciekaw .

    Dodano po 10 [minuty]:

    To jak ktoś może to niech napisz jak tam wygląda sprawa właśnie z elektryk.
    I mam też drugi pomysł .
    Zrobić przekładki na 2.5Tdi 180km to tam co bym musiał zmieniać jak bym zrobił taką przekładkę i tak samo jak to wygląda z elektryka

    0
  • #15 19 Mar 2017 10:39
    bodzio012
    Poziom 32  

    Jak przekładać to najlepiej z podobnego roku czyli jakiś 1.9 AFN,1998-2001r, a jak masz przekładać na 2.5 tdi 180KM to lepiej ten stary zchipować.

    Nie kombinuj za bardzo bo jak coś zacznie kuleć to nikt nie dojdzie i skończy auto na szrocie

    1
  • #16 19 Mar 2017 11:02
    Pio5311
    Poziom 3  

    Nie no własnie tak mysle ze na 1.9tdi .
    A jak by to wygladało z kodowaniem immo?
    Czy jak bym zmienił stacyjke I licznik tez od 1.9 to nie Musial bym kodować prawda ?

    0
  • #17 19 Mar 2017 14:50
    bodzio012
    Poziom 32  

    To akurat zostaje, wystarczy zmienić kodowanie i przyuczyć sterownik silnika od 1.9 do reszty.

    1
  • #18 19 Mar 2017 16:54
    Pio5311
    Poziom 3  

    Dobra okej dzieki za informacjie :)
    Ale mam jeszcze jedno pytanko jak to zakodowac I przuczyc ten sterownik ?

    0
  • #19 19 Mar 2017 17:55
    bodzio012
    Poziom 32  

    Czym bedziesz przyuczał immo i jakie masz tam immo czy 1 czy 2

    0
  • #21 19 Mar 2017 19:46
    Pio5311
    Poziom 3  

    No własnie tak pomyslałem ze zmienie licznik I stacyjke tez I juz bez problemu Bedzie nie ?

    0
  • #22 20 Mar 2017 18:29
    Pio5311
    Poziom 3  

    A mam jeszcze jedno pytanie.
    Może ktoś tu mi napisać w przybliżeniu przy jakim przebiegu i co zaczęło się psuć w tym 2.5tdi v6 150 km?
    Był bym bardzo wdzięczny :)

    0
  • #23 20 Mar 2017 19:53
    bodzio012
    Poziom 32  

    A ty myślisz że twoje ma 198.000??? Chyba x2 bądź x3, tam co miało się zepsuć to pewnie już wymienione

    0
  • #24 20 Mar 2017 21:00
    Pio5311
    Poziom 3  

    Te audi ma 390tys przejechane .
    I wcześniej pompa była robiona .
    A jestem ciekaw przy jakim przebiegu wałki już się wybierały , turbina itp

    0
  • #25 20 Mar 2017 22:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Już 10 lat temu ten silnik to był niezły "kibel", a teraz 18 letni diesel ma 390, czyli jeśdził 20 tys na rok ! Ha! Ha!. 390 to miał 10 lat temu jak przyjechał do Polski. Nie znam nikogo , kto napalił sie na ten silnik ( i na tanie audi) i by nie dołożył zaraz 6-8 tys.
    Diesel w Niemczech nie stal, tylko śmigał 40-60 tys na rok min. Nota bene dzisiaj widziałem octavię z 2016 roku lekko pukniętą sciagniętą do Polski. Przebieg 180kKm!!! :!:
    To jest własnie magia audi , kupią ludzie byle szrota, nawet silnik będą wymieniać na 1,9 TDI ( co pewnie też ma 500kkm na wale) byle mieć te wymarzone 4 kółka na grillu.
    zamiast kupić lepszy samochód z dobrym silnikiem benzynowym kilka lat młodszy, który spali tyle samo benzyny , co ten zajechany 2,5 TDI ropy kopciucha.

    0
  • #26 20 Mar 2017 22:23
    Pio5311
    Poziom 3  

    To jest inna bajka z kupieniem jego :D
    Ale ja go nie kupuje dla siebie do jazdy już przemyślałem bo tak jak bym zostawiał do siebie to kupił bym anglika z 1.9 i przekładka ale pomyślałem i nie i te audi za 4 tys kupuje to się opłaca bo stan dobry oc na rok i przegląd i max do miesiąca będę to miał bo odrazu wystawie na sprzedaż lub zamianę :) . Bo tak osobiście dla siebie do jazdy za chiny bym nie kupił 2.5 v6 bo wiem co to jest

    1