Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1 - zablokowany nowy licznik vag tacho

18 Mar 2017 19:37 1926 23
  • Poziom 9  
    Witam.
    Kupiłem nowy licznik oraz kabel vag tacho
    Odczytałem PIN i problem polegał na tym że podczas dodawania kluczyków nie zapamiętywało ich ani zmienionego przebiegu, to samo było podczas adaptacji w vag-com w kanale 21
    Podczas kolejnych prób wywaliło program Vag-tacho. Teraz nie mogę się połączyć kablem z licznikiem(vag-tacho oraz vag-com go nie widzą) , immo nie pika, kluczyk na desce nie świeci, w silniku zablokowane ECU.

    Podpiąłem stary licznik i bez problemu program go widzi, moge odczytać piny, auto odpala.

    Póki co jeszcze nie umiem się obsługiwać programem MProg ale wyskoczyło mi coś takiego - załącznik

    Posiadam wsad ze starego licznika, z nowego przed jakąkolwiek ingerencją oraz wsad z waszego forum.
    Liczni VDO 1u1 919 034 G
    Skoda z 99r 1.9 TDI
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Czym odczytujesz wsad, tym Mprogiem ?
  • Poziom 9  
    vag-tacho 3.01 ale starsze wesje oraz vag commander też nie widzą nowego licznika.

    Mproga tylko włączyłem i ujrzałem to co na screenie. Więcej nic nie robiłem bo nie umiem.

    Szestantkowo odczytałem stary wsad WinHexem i nie jest pusty.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Skoro masz oczytany stary wsad to wrzuć go do nowego licznika i wszystko powinno latać.
  • Poziom 9  
    Problem w tym że nowy licznik wgl nie łączy się z programami. Da się wgrać inaczej niż w Vag-Tacho?
  • Poziom 15  
    Da rade na stole. Jak masz lutownice to przelutuj eeprom (93LC66) ze starego do nowego. To jedyne wyjście jeśli nie masz programatora uniwersalnego.
  • Poziom 9  
    nie da się tego naprawić kablem?
  • Poziom 15  
    Da ale nie tym, który posiadasz,
  • Poziom 9  
    Jaki to kabel?

    Uderzałbym w programator, ponieważ stary licznik mimo że zepsuty to auto jeździ . Po za tym ciekawi mnie ten temat. Jaki najtańszy programator polecasz?
  • Poziom 15  
    Uniwersalny który czyta pamięci szeregowe np. UPA . Ale pamiętaj tutaj tylko wylut bo sprzęcik, który zrobi twój licznik przez gniazdo to już któryś tysiąc. Możesz próbować jakąś tania Chińską zabawką np VAGCAN ale nie ma pewności że ruszy twój licznik.
    pozdro.
  • Poziom 9  
    czy ISP USBasp ATMEL AVR lub podobny ze znanego nam serwisu aukcyjnego się nada?
    nie chce wchodzić w koszty ponieważ robię to pierwszy raz i nie wiem czy się uda.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Dlaczego kablem który ma nie ogarnie tego?
    Nawet gdyby usunął wsad z licznika to powinna być z nim komunikacja.
    Skoro odczytał z niego PIN to kabel powinien go ogarniać
    Czy odczytałeś wsad z nowego licznika?
    Daj nr obu liczników.
    Daj wsady od tych liczników.
    Jakie PINy CI wyszły
    Czy oba liczniki są firmy VDO?
    Pokaż jak zachowuje się ten uszkodzony licznik po włączeniu zasilania, co tam za kontrolki się zapalają, co pokazuje na wyświetlaczach?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ten MProg z którego zrzut ekranu zamieściłeś to program do flashowania EEPROMów w układach FT232, czyli w popularnych konwerterach USB-RS232 stosowanych m.in. w wielu kablach diagnostycznych. Generalnie jest to program do "naprawy" kabla.
  • Poziom 41  
    Najtaniej do takich pamięci to EZP2010 za 55 zł.
  • Poziom 9  
    Oba liczniki to VDO 1u1 919 034G

    Przed całkowitym zepsuciem odczytałem Pin z nowego : 1668 jednak nie mogłem nic zapisać!

    Dodaje pliki

    Jeśli chodzi o kontrolki to ta od świec żarowych miga jednak możliwe że to przez spalone 3 żaroweczki od światła stopu na szybie
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Masz uszkodzony kabel Tacho i Windows go nie widzi, przez to nie możesz się połączyć tym kablem z licznikiem.
    Wyraźnie widać na jednym ze zdjęć że program nie widzi interfejsu - Interface Not Found.
    Może nie łączyć wtyczka USB lub coś innego.
    Na zdjęciu widać że jest komunikacja z licznikiem za pomocą VAG tylko masz pustą pamięć w liczniku. Gdybyś nie połączył się z licznikiem to by cię VAG poinformował o tym a tak widać na zdjęciu że się połączyłeś zarówno z licznikiem jak i z immo tyle że masz pustą pamięć przez co nie wyświetla poprawnych informacji po nawiązaniu komunikacji z licznikiem przez VAGa.
    Skoro liczniki są identyczne to wyjmij pamięć ze starego licznika, wlutuj ją do nowego i obejdzie się bez programowania, dogrywania itp.
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego za odpowiedź.
    Problem w tym że stary zegar kabel normalnie widzi mogę wszystko na nim odczytać.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Popatrz w załącznik który dałeś.
    Widzisz tam screena z VAG TTACHO a na górze napis Interface Not Found?
    To jest Twoim problemem, póki tego się nie pozbędziesz to nie wgrasz wsadu do licznika.
    Ten napis powinien zniknąć po podpięciu kabla do USB i w jego miejscu powinien pojawić się nr kabla.
    Czy tak się dzieje za każdym razem?
    Czy jeżeli tam widzisz nr kabla i podepniesz go pod OBD w aucie z nowym licznikiem to on znika i znów pojawia się ten napis?
    Gdy przełożysz pamięci to Twój problem zniknie i obędzie się bez tego kabla.
    Jeżeli chcesz to zrobić kablem to zrobisz to tylko gdy pozbędziesz się problemu z tym napisem.
    Wystarczy zgrać wsad ze starego licznika i wgrać go do nowego, wtedy silnik odpali, przebieg będzie jak w starym, nie trzeba będzie dopisywać licznika czy kluczy.
  • Poziom 9  
    A czy z tego kabla coś będzie czy już do kosza?
    Z tego co czytałem jedną pamięć kabla można naprawić programem
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak Ci można pomoc skoro na pytania nie odpowiadasz.
    Po co ja się męczę i pisze skoro Ty nawet tego nie czytasz.
    Skoro raz Ci kabel działa a raz nie to nie jest wina rządnych pamięci w kablu tylko coś nie łączy.
  • Poziom 9  
    Przepraszam ale czytałem to w pracy na szybko.
    Licznik już działa, udało mi się go wskrzesić. Ale może od początku:

    Po 1 miałeś racje z tym że wystarczy się skomunikować i wgrać wsad.
    Z tym że to wina kabla prawdopodobnie też - prawdopodobnie ponieważ w gronie podejrzanych są jeszcze sterowniki.

    Ogólnie sprawa z kablem wygląda tak że po instalacji sterowników i podpięciu kabla wykrywa go, pokazuje się numer kabla.
    Jednak po restarcie komputera już za żadne skarby nie połączy się z kablem. Pewnie by trzeba było istalować od nowa sterowniki, a że nie jest to tylko klikniecie odistaluj, szybciej było mi postawić wirualną maszynkę na win XP. Dziś ponownie zainstalowałem na niej sterowniki i kabel znów odżył nawet na nowym zegarze!
    Wgrałem najpierw wsad z waszego forum i wszystko poszło prawie pomyślnie. Wsad się wgrał owszem, pin odczytałem, ale nie mogłem wgl. wejść w przebieg. Wyskakiwał komunikat:
    Connecting VDO Old...
    OK
    1U1919034G A4-KOMBIINSTR. VDO V22
    Check for VDO tacho...
    Tacho is VDO! Try to log in... Please wait!
    Access GRANTED!
    Seek mileage record...
    Error or Access denied!

    Drugi problem jest taki że wpisując kod pin (poprawnie, sprawdzałem) cały czas wyskakiwał komunikat że kod pin jest błędny. Po ok. 5 próbie rozłączenia się i połączenia w programie wkońcu zaskoczył i teoretycznie dodałem 1 kluczyk. Kontrolka immo zgasła odpalam, działa. Wyciągałem i wsadzałem kluczyk 3-4 razy i ponownie zaczeła świecć się kontrolka immo, auto nie odpala. Podpinam pod vag-tacho i brak połączenia... po raz kolejny nie moge sie na żaden sposób połączyć z kablem. Próbowałem nim ruszać, wyłączać i włączać sterownik, nic nie pomogło. Zainstalowałem nastepny system na wirtualnej maszynie, zainstalowałem sterowniki i kabel znów stał się widoczny. Podpiąłem stary licznik zgrałem wsad (przebieg także nie był możliwy do odczytania) i wrzuciłem do nowego licznika. Działa...

    Temat mógłby być zakończony, oczywiście dziękuje za pomoc bo gdyby nie wy, byłoby cięzko, bardzo dużo mnie nakierowaliście.
    Ale zastanawiają mnie 2 rzeczy które mogłby pomoc innym osobom, a testy moge przeprowadzić na starym liczniku.

    -Dlaczego kabel jest widoczny tylko świeżo po instalacji sterowników, od czasu do czasu go wysypuje. Wina kabla czy może jednak sterowników?
    Gdybym teraz poszedł do auta podpiąć kabel znów bym musiał instalować sterowniki. Z tego co widze chyba 2 razy wysypało program w trakcie działania a tak to NIE łączy się dosyć regularnie...Zawsze muszę instalować sterowniki.

    -Dlaczego nadal nie mogłem zapisać kluczy? może ja coś źle robie?

    Jeśli chodzi o Twoje pytanie czy po podpieciu nowego licznika zmienia się stasus na interface not found to chyba tak było ale nie pamiętam, dziś się tak nie wydarzyło.

    Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może przetestuj kabel na innym komputerze z XP.
    Logujesz się do licznika używając VAGa czy VAG TACHO?
    Używaj VAGa do logowania i dodawania kluczy tylko musi być pełna wersja.
    Jeżeli źle wpiszesz PIN to masz blokadę czasową i musisz odczekać jakiś czas na włączonym zapłonie by ponownie wpisać PIN.
    Co do komunikatu który Ci wyskoczył to spróbuj wybrać VDO NEW i sprawdź wtedy co będzie.
    Jeden ze wsadów jest źle odczytany, tzn. jest pusty i pewnie taki był w liczniku i przez to ten był martwy.
    Wsad o nazwie nowy licznik jest poprawnie odczytany.
    PIN: 1668
    Przebieg: 302tys.
    Zgadza Ci się to?
  • Poziom 9  
    Przed tą całą "akcją" próbowałem w vag-com 311, 409, VCDS oraz w Vag-Tacho 3.01 ale na żadnym nie mogłem zapisać nowych kluczy ani przebiegu chodź wtedy jeszcze się wyświetlał.

    Źle odczytany ponieważ wtedy nie kliknąłem READ tylko od razu save files, natomiast z nim nic nie robiłem.W liczniku pusty był pewnie przez wysypanie się programu.

    Zgadza się jednak ten wsad jest z nowego, ja używam ze starego.

    Resztę przetestuje jutro i zdam relacje.
    Pozdrawiam