Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

swap sprintera 2.2CDI na 2.9TD - Wymiana pompy wtryskowej w 2.9TD na mechaniczną

19 Mar 2017 12:25 3555 5
  • Level 1  
    Witam, przymierzam się do podmianki silnika w sprinterze 2.2 CDI. Silnik ten, chyba najgorszy w historii MB, umarł już kilka razy, w związku z tym postanowiłem włożyć tam silnik 2.9 TD. Na razie nie mam dawcy ani samego silnika 2.9TD i kombinuję jak to ugryźć. Okazyjne ogłoszenia znikają szybciej niż się ukazują, dużo łatwiej kupić kompletny silnik, niż upolować w okolicy Warszawy całe auto i się z nim bujać po wypruciu . Mam ze dwie pompy wtryskowe od silnika 2.9 bez turbo i taki pomysł:
    Zastanawiam się czy możliwa była by zamiana elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej w silniku 2.9TD na taką mechanicznie sterowaną. Rozwiązało by to dużo problemów z przekładaniem wiązki, immobilizera, komputera, duużo prościej.
    Pomijając inne zagadnienia tego pomysłu pragnę się dowiedzieć czy ktoś z Was próbował takiej sztuki, taką pompę można przecież jakoś ustawić pod pracę z turbiną. Strata paru koni mechanicznych i zwiększone spalanie mnie nie przeraża silnik ma mieć moment obrotowy i być bezawaryjny w użytkowaniu.
    Może ktoś coś takiego uskuteczniał w przeróbkach CDI, starych mercedesów, lub w terenówkach, gdzie komputery są niemile widziane?
    Temat podmianki silnika 2.2 CDI na 2.9TD nie istnieje w sieci, nic nie znalazłem, ale nie wierzę, że nikt czegoś takiego nie próbował. Proszę o wskazówki, prace ruszają na wiosnę.

    Z góry dziękuję!!!
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 2  
    witam czy udał sie swap? jak rozwiązałeś temat instalacji. Jestem na etapie wrzucania silnika 2.9 TD do VW LT w którym był orginalnie silnik 2.8
  • Level 27  
    Znam mechanika, który specjalizuje się w przekładkach pomp elektronicznych na rzędowe w MB. Jeżdżą do niego z całej Polski. Ogarnia auto w jeden dzień. Jak coś mogę dać namiar na pw.
  • Level 9  
    Kuba jak tam swap?
    Ja już prawie skończyłem, zostały małe pierdółki typu obrotomierz i temp. płynu.
    Sprawdzić prędkościomierz itd.
  • Level 9  
    Witam grono.
    Mam pytanie do przedmowcy o ile jeszcze tu zaglada i skonczyl projekt. Ewentualnie do innych znajacych temat. Mianowicie, ja rowniez wyzucilem 2.2 cdi i wstawilem 3.0 z mechaniczna pompa, lecz mam problem wlasnie z temperatura silnika i obrotomierzem. Sprinter 2003r. Czujnik mialem w obudowie termostatu i na chwile obecna nawet przy zworce gdzie powinna wskazowka temperatury wskoczyc na max nic sie nie dzieje, to samo z obrotami silnika-biore czujnik obrotow walu z 2.2 pozoruje ruch walu i rowniez martwe. Mam nadzieje ze chociaz czujnik oleju po przerobce miski i zamontowaniu go bedzie dzialal. Ewentualnie czy moglbym usunac komputer z cdika i zasterowac jakos same zegary zeby to dzialalo.? Z gory dziekuje za sugestie. Pozdrawiam
  • Level 10  
    Najlepiej dorwać z tej samej wersji silnika licznik i liniki/ew wiązki i spróbować zrobić z 2 liczników 1. Kolega w audi 80 np dokładał obrotomierz w miejsce zegarka i działa. Jest kilka liczników w tej wersji na popularnym portalu aukcyjnym, wystarczy wpisać frazę 3.0 d lub 3.0 td mercedes i po sprawie.