Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

swap sprintera 2.2CDI na 2.9TD - Wymiana pompy wtryskowej w 2.9TD na mechaniczną

19 Mar 2017 12:25 2403 5
  • Poziom 1  
    Witam, przymierzam się do podmianki silnika w sprinterze 2.2 CDI. Silnik ten, chyba najgorszy w historii MB, umarł już kilka razy, w związku z tym postanowiłem włożyć tam silnik 2.9 TD. Na razie nie mam dawcy ani samego silnika 2.9TD i kombinuję jak to ugryźć. Okazyjne ogłoszenia znikają szybciej niż się ukazują, dużo łatwiej kupić kompletny silnik, niż upolować w okolicy Warszawy całe auto i się z nim bujać po wypruciu . Mam ze dwie pompy wtryskowe od silnika 2.9 bez turbo i taki pomysł:
    Zastanawiam się czy możliwa była by zamiana elektronicznie sterowanej pompy wtryskowej w silniku 2.9TD na taką mechanicznie sterowaną. Rozwiązało by to dużo problemów z przekładaniem wiązki, immobilizera, komputera, duużo prościej.
    Pomijając inne zagadnienia tego pomysłu pragnę się dowiedzieć czy ktoś z Was próbował takiej sztuki, taką pompę można przecież jakoś ustawić pod pracę z turbiną. Strata paru koni mechanicznych i zwiększone spalanie mnie nie przeraża silnik ma mieć moment obrotowy i być bezawaryjny w użytkowaniu.
    Może ktoś coś takiego uskuteczniał w przeróbkach CDI, starych mercedesów, lub w terenówkach, gdzie komputery są niemile widziane?
    Temat podmianki silnika 2.2 CDI na 2.9TD nie istnieje w sieci, nic nie znalazłem, ale nie wierzę, że nikt czegoś takiego nie próbował. Proszę o wskazówki, prace ruszają na wiosnę.

    Z góry dziękuję!!!
  • Poziom 2  
    witam czy udał sie swap? jak rozwiązałeś temat instalacji. Jestem na etapie wrzucania silnika 2.9 TD do VW LT w którym był orginalnie silnik 2.8
  • Poziom 27  
    Znam mechanika, który specjalizuje się w przekładkach pomp elektronicznych na rzędowe w MB. Jeżdżą do niego z całej Polski. Ogarnia auto w jeden dzień. Jak coś mogę dać namiar na pw.
  • Poziom 9  
    Kuba jak tam swap?
    Ja już prawie skończyłem, zostały małe pierdółki typu obrotomierz i temp. płynu.
    Sprawdzić prędkościomierz itd.
  • Poziom 9  
    Witam grono.
    Mam pytanie do przedmowcy o ile jeszcze tu zaglada i skonczyl projekt. Ewentualnie do innych znajacych temat. Mianowicie, ja rowniez wyzucilem 2.2 cdi i wstawilem 3.0 z mechaniczna pompa, lecz mam problem wlasnie z temperatura silnika i obrotomierzem. Sprinter 2003r. Czujnik mialem w obudowie termostatu i na chwile obecna nawet przy zworce gdzie powinna wskazowka temperatury wskoczyc na max nic sie nie dzieje, to samo z obrotami silnika-biore czujnik obrotow walu z 2.2 pozoruje ruch walu i rowniez martwe. Mam nadzieje ze chociaz czujnik oleju po przerobce miski i zamontowaniu go bedzie dzialal. Ewentualnie czy moglbym usunac komputer z cdika i zasterowac jakos same zegary zeby to dzialalo.? Z gory dziekuje za sugestie. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Najlepiej dorwać z tej samej wersji silnika licznik i liniki/ew wiązki i spróbować zrobić z 2 liczników 1. Kolega w audi 80 np dokładał obrotomierz w miejsce zegarka i działa. Jest kilka liczników w tej wersji na popularnym portalu aukcyjnym, wystarczy wpisać frazę 3.0 d lub 3.0 td mercedes i po sprawie.