Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo mk4 2.3 Benzyna - Nie działają hamulce po dłuższym postoju

Ajro 22 Mar 2017 22:20 4086 106
  • #31 22 Mar 2017 22:20
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #32 22 Mar 2017 23:11
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    Niech mechanik sprawdzi czy pompa nie jest za bardzo w pracy , to znaczy czy popychacz nie jest za długi (czy ma luz). I to popychacz między pompą a serwem i pedałem a serwem, ewentualnie niech spróbuje odpowietrzyć metodą ciśnieniową.

  • #33 23 Mar 2017 18:01
    Ajro
    Poziom 10  

    Mówił mi, że hamulce odpowietrzał właśnie metodą cisnieniową. Jutro znowu oddaję to auto. Ale już mnie to słabi. Czemu nikt nie umie sobie z tym poradzić. Przejeżdżam 15km wracam do mechanika (i to nie o jednym konkretnym mowa a o trzech) pokazuje mu jakie gorące są tarcze z tyłu, a on auto na lewarek do góry. I co, stwierdza, że zadnych oporów toczenia nie ma. I takie hasło do mnie: Ja tu zadnych problemów z hamulcami nie widzę.

  • #34 23 Mar 2017 18:10
    sanfran
    Poziom 37  

    Trzeba jeszcze sprawdzić luzy na łożysku i poprosić mechanika, aby podniósł samochód w ten sposób, aby nie odciążał zawieszenia.

  • #35 23 Mar 2017 18:28
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 23 Mar 2017 21:17
    kwok
    Poziom 39  

    Tył się grzeje bo przód nie hamuje ot i cała historia. Sprawdzić hamulce na skp, najlepiej sprawdzić jakie ciśnienie robi pompa na każdym z wyjść.

  • #37 23 Mar 2017 22:29
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    A sprawdzał mechanik jak się obracają tylne koła na pracującym silniku? Jak nie będzie luzu na cięgnie pedał hamulca - serwo to na pracującym silniku jak jest podciśnienie to serwo może wciskać tłok w pompę hamulcową.

  • #38 24 Mar 2017 19:22
    Ajro
    Poziom 10  

    Mam nowe spostrzeżenie. Otóż przyjechałem dzisiaj do mechanika, który to ostatnio robił te hamulce i pokazałem mu jakie gorące miałem prawe tylne koło. A twierdził, że się nic już nie grzeje. A dodatkowo zaproponowałem mu, że przyjdę za dwie godziny i razem sprawdzimy czy ten postój samochodu spowodował to, że nie będę już mógł hamować na szlag. I co się okazało? Już hamulce nie zadziałały prawidłowo. Czyli przejechałem najpierw ja jakieś 200m i dałem po hamulcach, te nie zahamowały, a zaraz potem pojechał mechanik kolejne 200m i tak próbował hamować. Po kolejnych próbach hamowania stwierdził on sam, że hamulec się wzmacnia. Aż po przejechaniu ok 2km i wielu próbach hamowania zaczął hamować z prawidłową siłą.

  • #39 24 Mar 2017 19:29
    kwok
    Poziom 39  

    Czy sprawdziłeś na skp skuteczność hamowania na przedniej osi?

  • #40 24 Mar 2017 23:21
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #41 25 Mar 2017 08:37
    Ajro
    Poziom 10  

    To nie jest tak, że ja tylko piszę i nic nie robię. Auto lata od mechanika do mechanika. Natomiast w sprawie skuteczności hamulców to i owszem były sprawdzane normalnie na stacji diagnostycznej w czasie rutynowego corocznego przeglądu.Wtedy zwróciłem uwagę diagnoście, czy aby na pewno wszystko ma prawidłowe parametry hamowania. Sugerowano mi również wymianę pompy abs. Co również wykonałem. Układ hamulcowy pochłonął już od zakupu 2 komplety tarcz z tyłu, jeden z przodu i 3 komplet tylnych klocków idzie. Przy przejechaniu raptem 50tyś. km.

  • #42 25 Mar 2017 09:54
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz między serwem a pompą był za długi. Tłoczek w pompie poszedł za bardzo w prace, płyn(po nagrzaniu i rozszerzeniu) nie mógł swobodnie wrócić do zbiornika i hamulce się grzały, a czym cieplejsze tym bardziej blokowały. Podobna sytuacja będzie jak nie będzie luzu na popychaczu pedał-serwo bo jest otwarty zawór podciśnieniowy i podciśnienie z silnika w serwie może wciskać popychacz( serwo- pompa ) i będzie blokował hamulce.
    Jak płyn ostygnie(zmniejszy swoją objętość) a tłoczek w pompie przysłania otwór do zbiorniczka to nie może uzupełnić niedoboru płynu w układzie na wysokim ciśnieniu i cofa nadmiernie tłoczki w zaciskach. Dlatego dopóki płyn się nie rozgrzeje pedał wpada i nie ma hamulca a jak się rozgrzeje to ma za wysokie ciśnienie i lekko dociska klocki do tarcz powodując grzanie się hamulcy.
    Myślę że dość dokładnie i zrozumiale opisałem tą usterkę i warto to sprawdzić bo niewiele to kosztuje a opisane przez kolegę objawy pokrywają się z zachowaniem układu hamulcowego z tą usterką.
    Może się mylę ale sprawdzić warto.

  • #43 25 Mar 2017 10:04
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Spuchnięte,rozwarstwione przewody elastyczne jeśli w zaciskach i pompie wszystko ok.

  • #44 25 Mar 2017 11:04
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #45 25 Mar 2017 13:25
    Ajro
    Poziom 10  

    To opisaliście mi powód grzania a jaki jest powód, że nie działa wspomaganie przez pierwsze parę kilometrów? Dzisiaj mechanik jechał autem i próbował hamować na szlag wiele razy, aż w końcu sam zauważył, że hamulec się wzmacnia. Tak jaby zaczyna dopiero serwo pomagać.

  • #46 25 Mar 2017 16:46
    kwok
    Poziom 39  

    Ajro napisał:
    wymienione wszystkie składowe części układu tzn. Klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, elastyczne przewody końcowe, pompa abs. Jedyne czego jeszcze nie wymieniałem to pompy hamulcowej

    No to kiedy ją w końcu wymienisz? Nie hamuje przód więc nie ma dość ciśnienia żeby hamulce były skuteczne a ciśnienie wytwarza pompa.

  • #47 25 Mar 2017 18:24
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #48 25 Mar 2017 18:57
    Ajro
    Poziom 10  

    Powiem tak. Ja wszystkie metody o których napisaliście już mu przedstawiałem. O tym podciśnieniu też mówiłem. Tylko teraz zasadnicze pytanie. To ja mam mechanikowi przedstawiać możliwe przyczyny braku hamulców. Chyba nie na tym polega praca mechanika. Dzisiaj auto zostało do poniedziałku i powiedział mi, że w poniedziałek będzie miał elektryka. A on będzie sprawdzał jakieś czujniki. Ja sam mu powiedziałem co ma do tego elektryk, że mi nie hamują hamulce na początku a potem tak. Nie wiem komu mam oddać auto, żeby umiał to naprawić. Układ hamulcowy był odpowietrzany kilkukrotnie. Sam odpowietrzał metodą ciśnieniową jak mi oznajmił. Wymienili mi odpowietrzniki nawet. Pewnie niepotrzebnie. Pompa hamulcowa i serwo to jedyna rzecz której nie wymieniłem dotychczas. Mechanik twierdzi, że wszystko z nią w porządku. Czy jest tu ktoś na śląsku i poradzi sobie z tym, bo już mi ręce opadają. Jak ja wracam z pracy spokojnie jadąc 20km i mam gorące hamulce, to co będzie jak pojadę na urlop nad morze?

  • #49 25 Mar 2017 21:45
    kwok
    Poziom 39  

    Ajro napisał:
    Czy rano jak naciskam pedał hamulca bez uruchomienia silnika to on powinien się dać wcisnąć czy nie? Bo ja mogę go ze trzy razy wcisnac. Za pierwszym razem do maksimum a później to juz wyżej i wyżej zostaje, aż jest taki twardy, że nie da się w ogóle. Jak uruchomię silnik tak plynnie opada pod naciskiem

    To świadczy o prawidłowym działaniu serwa i o tym że trzyma podciśnienie.
    Analizując od początku tematu twoje wypowiedzi można podsumować: zaciski są ok tłoczki chodzą swobodnie, odpowietrzane wielokrotnie, pompa abs wymieniona - bez zmian, serwo dziaĺa poprawnie, tylne hamulce się grzeją a przòd nie, skuteczność hamulców żadna.
    Jeśli mechanicy nie są w stanie wskazać przyczyny a ty inwestujesz w ich grzebanie bez efektu od roku to chyba ostatnią metodą jest wymiana tego co jeszcze nie zostało wymienione - pompy i serwa. Serwo wydaje się pracować prawidłowo więc wypada wymienić pompę. Jeśli się zdecydujesz to zrób sekcję zwłok starej pompie.

    Prawdopodobnie jeśli przed porannym startem kilka do kilkunastu razy energicznie naciśniesz hamulec na odpalonym silniku to hamulce już będą od początku dobre.

  • #50 25 Mar 2017 21:49
    Ajro
    Poziom 10  

    Cytat:
    Prawdopodobnie jeśli przed porannym startem kilka do kilkunastu razy energicznie naciśniesz hamulec na odpalonym silniku to hamulce już będą od początku dobre.
    Taką procedurę też robiłem. Niestety ale nie pomaga. Hamulców dalej nie ma.

  • #51 25 Mar 2017 21:50
    ociz
    Moderator Samochody

    kwok napisał:
    Jeśli mechanicy nie są w stanie wskazać przyczyny a ty inwestujesz w ich grzebanie bez efektu od roku to chyba ostatnią metodą jest wymiana tego co jeszcze nie zostało wymienione

    Błędne myślenie. Skoro grzebał tam ktoś niekompetentny, kto sobie nie poradził z naprawą to tym bardziej trzeba szukać winy tam gdzie było grzebane.
    Ajro napisał:
    Nie wiem komu mam oddać auto

    Temu co Cię pogoni jak będziesz mu próbował podpowiadać jak ma robić.

  • #52 25 Mar 2017 22:02
    kwok
    Poziom 39  

    Ajro napisał:
    to dlaczego 3 mechaników za każdym razem czyści wszystko idealnie i mówi, że wszystko chodzi dobrze. A mija rok (ok 12kkm) i ja nie mam klocków z tyłu? Aha a w lecie to piszczą hamulce z tyłu podczas jazdy bez hamowania.

    Bo płyn nie wraca swobodnie do zbiorniczku po zwolnieniu pedału - wężyki i/lub pompa hamulcowa.

    Dodano po 6 [minuty]:

    ociz napisał:
    kwok napisał:
    Jeśli mechanicy nie są w stanie wskazać przyczyny a ty inwestujesz w ich grzebanie bez efektu od roku to chyba ostatnią metodą jest wymiana tego co jeszcze nie zostało wymienione

    Błędne myślenie. Skoro grzebał tam ktoś niekompetentny, kto sobie nie poradził z naprawą to tym bardziej trzeba szukać winy tam gdzie było grzebane.
    Ajro napisał:
    Nie wiem komu mam oddać auto

    Temu co Cię pogoni jak będziesz mu próbował podpowiadać jak ma robić.


    Słusznie prawisz, tylko najwyraźniej kolega nie ma takich w okolicy więc tej metody nie zastosuje. Z drugiej strony podziwiam cierpliwość kolegi, bo gdyby to na mnie trafiło i mechanik wypuściłby mnie z warsztatu bez hamulców to bym mu jajca wyrwał.

  • #53 25 Mar 2017 22:29
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #55 26 Mar 2017 18:21
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #56 26 Mar 2017 21:19
    Ajro
    Poziom 10  

    Cytat:
    Natomiast, nic a nic nie piszesz o naprawy, co zrobione na obecną chwilę?

    Nie rozumiem. Przecież przez całą dyskusję napisałem wszystko co było zrobione i nie daje na razie żadnych rezultatów. Czyli:
    Wymieniona pompa ABS
    Odpowietrzone przynajmniej trzykrotnie hamulce( w tym ciśnieniowo).
    Sprawdzone podciśnienie.
    wymienione i klocki i tarcze hamulcowe.
    wymienione odpowietrzniki.
    wymienione elastyczne gumowe przewody z tyłu.
    Przecież ja to wszystko opisałem w ciągu tej całej dyskusji.
    Pompa abs była podłączana przez nieautoryzowany polecany na całym śląsku serwis ford. Przez ten również została sparowana z immobilajzerem gdyż wymaga tego procedura wymiany. Po stwierdzeniu, że haratają przy hamowaniu tylne hamulce okazało się, że mi się całkiem skończyły klocki i zniszczyły tarcze. Te też w nie długim czasie po wymianie pompy musiały być wymienione. Wtedy również układ był ponownie napełniony nowym płynem i odpowietrzany. Nie minęły dwa miesiące a ponownie oddałem auto do naprawy tych nieszczęsnych hamulców. Znowu postawiono przede wszystkim na odpowietrzenie i w tym wypadku również zostały wymienione odpowietrzniki. Pedał hamulca mam prawidłowy miękki, i nie wpada mi głęboko. Serwo działa, bo po zapaleniu ładnie go wciąga.
    Natomiast co do jazdy, dostałem dzisiaj taką sugestię, że wygląda na to, że hamulce zaczynają mi dopiero skutecznie hamować jak rozgrzeje się płyn hamulcowy. Ponieważ zaczynają hamować po wielu hamowaniach i to nie podczas postoju tylko jazdy. Jak dostanę auto od mechanika to sprawdzę sobie jaką temperaturę ma płyn hamulcowy z ciekawości. A czy w ogóle on powinien się rozgrzewać przy normalnej eksploatacji? I braku gwałtownych hamowań?

    Ps. Każda naprawa była wykonywana w innym serwisie. Gdyż wymiany pompy ABS nie każdy chciał się podjąć ( a przynajmniej szukałem najkorzystniejszej ceny i było to dość daleko od domu). Potem wymiana klocków i tarcz przeprowadzona również daleko od domu. W związku z tym nie podjąłem się wraca i reklamować tak daleko gdyż stanowi to duży problem organizacyjny. Ostatnią naprawę zleciłem już najbliższemu w miejscu zamieszkania serwisie, żebym nie miał problemów z dojazdem.
    Myślę, że w końcu wszystko spisałem w jednym miejscu.

  • #57 26 Mar 2017 22:05
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    Ten artykuł z linku dotyczy pompy podciśnienia czyli vakupompy a to tylko w dieslu i niektórych benzynach z turbo.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Ajro napisał:
    No właśnie, że nie mam rano twardego i wysokiego pedału po uruchomieniu samochodu. Tylko tak jakby wciska się do końca przy hamowaniu do końca jego fizycznego skoku pedału. Ale hamulec przez te kilka prób nie jest skuteczny całkowicie.


    Skoro rano pedał wpada i nie pomaga pod pompowanie tylko przejechanie ok. 3km i kilkukrotne hamowanie w czasie jazdy to najprawdopodobniej jest to związane z temperaturą płynu a przyczynę takiego zachowania układu hamulcowego opisałem już w odpowiedziach na twój post. W artykule z linku pracownik TRW też podaje to (nieprawidłowa regulacja popychacza pompy) jako typową usterkę układu hamulcowego.

  • #58 27 Mar 2017 07:47
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #59 27 Mar 2017 08:34
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak ci wpada pedał a nie ma powietrza pompa hamulcowa szrot,innej opcji nie ma. Nawet nowa moze być wadliwa.

  • #60 27 Mar 2017 10:43
    Ajro
    Poziom 10  

    Pompę ABS wstawili taką jaką im dałem, czyli używkę z takim samym symbolem części jaka moja była. Nie sadzę również żeby problemem była kiepska jakość hamulców, gdyż są to oryginały FOMOCO. Oraz wydaje mi się, że jej nieprawidłowe podlaczenie również nie stanowi problemu. Gdyż problem występował przy starej taki sam. A i nie wiem czy komputer odpowietrzając sobie hamulce sam po jej założeniu nie wykazał by błędnych połączeń. Wydaje mi się to nie mozliwe. Chyba pozostanie władować jeszcze kasę tylko za pompę hamulcową. A czy może być tak, że ona zaczyna dobrze działać tylko z gorącym płynem. A i ja nie mam miękkiego wpadajacego pedału, to już bowiem też zostało wykluczone.