Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd elektryczny do maszynki ręcznej

20 Mar 2017 18:17 2961 10
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie chcialbym założyć napęd elektryczny do ręcznej maszynki alfa nr10 zastanawia mnie czy silnik 1KW ponad 1200obr wystarczy (elektryczne zelmerki mają 1400wat). Jak i czym zredukowac obroty ? Najlepiej byloby zastosowac reduktor obrotów ? . Reduktor lepszy od przekladni? Przekladnia zajmuje wiecej miejsca bo gdy silnik ma np 1200obr to zeby maszynka miala np 80obr trzeba zastosowac duze koła przez co zajmuje wiecej miejsca? zeby byl jakis wylacznik pod ręką

Jestem troche zielony w tych tematach . Prosze o pomoc . Jeśli zly dział prosze o przeniesienie.z gory dzieki za pomoc ;)
  • Poziom 38  
    A czy kolega pomyślał nad bezpieczeństwem operatora?
    Maszynki elektryczne mają inną konstrukcję leja zasypowego (czy jak to się tam nazywa) - dostęp jest trudniejszy. W ręcznej napędzanej mocnym silnikiem o wypadek nietrudno.
    Po drugie, czy mechanizm maszynki ręcznej przystosowanej do mocy przenoszonej przez korbkę w granicach 100W wytrzyma zasilanie silnikiem o mocy około 1kW

Wyjaśnienie, skąd się wzięło 100W. Na siłowni mam różne trenażery z wyświetlaczami i wiem jaką moc jestem w stanie wygenerować na poszczególnych urządzeniach.
  • Poziom 27  
    Do takich zadań to jest jeden sensowny sposób. Przymocować silnik, przymocować maszynkę i połączyć oba wirniki kilkukrotną przekłądnią pasową.

A co do obrotów, masz rację, ciężko je zredukować. Oto sposoby w kolejności od najlepszego(i cenowo raczej malejąco):
    - duży silnik indukcyjny + falownik
    - silnik indukcyjny z motoreduktorem
    - silnik komutatorowy z zasilaniem triakiem (płynna regulacja obrotów 20-75%)
    - silnik komutatorowy z zasilaniem przez diodę (ograniczenie obrotów na około 40-50%)