Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Topla - Ładowanie samochodowego akumulatora bezobsługowego 54Ah i 62Ah

zyndramm 20 Mar 2017 18:34 4722 30
  • #1 20 Mar 2017 18:34
    zyndramm
    Poziom 8  

Witam,

Posiadam w dwóch różnych samochodach akumulatory bezobsługowe Topla o pojemności 54Ah i 62Ah.

Do tego zwykły, najprostszy prostownik, zbliżony wyglądem do tego z załączonego zdjęcia, tyle, że firmy Bosch i z amperomierzem wychyłowym.

Natrafiłem gdzieś na informację, że takich akumulatorów (bezobsługowych) takim prostownikiem ładować nie wolno, ponieważ może dojść do ich zagotowania (?)

Prosiłbym o informację, czy tak rzeczywiście jest ?

To co potrafiłem zmierzyć w trakcie ładowania akumulatora zamieszczam poniżej. Nie wiem, czy te pomiary coś w ogóle wnoszą, nie znam się na tym...

Czas - Napięcie akumulatora - Prąd ładowania
    START 12,32V nie podpięty
    12,56V 4,0A
    5 min 12,56V 3,5A
    10 min 12,64V 3,2A
    30 min 12,74V 2,5A
    105 min 12,76V 2,0A
    12,80V po wyłączeniu z ładowania

0 29
  • #2 20 Mar 2017 18:39
    Zygaqra
    Poziom 34  

,,Zagotować można by było gdyby prąd ładowania przekraczał wartość 1/10 pojemności. Tutaj masz prądy znacznie mniejsze, więc nie ma strachu. Jedynie trzeba pilnować końca ładowania i nie przekraczać napięcia końcowego 14,5V.

1
  • #3 20 Mar 2017 18:43
    stanislaw1954
    Poziom 41  

Patrząc na pomiary wszystka w porządku. Napięcie na akumulatorze wzrasta w miarę ładowania, a prąd spada. I tak ma być.

0
  • #4 20 Mar 2017 19:49
    zyndramm
    Poziom 8  

Bardzo dziękuję za te informacje, zawsze jest lepiej się upewnić niż zajechać nowe akumulatory.

0
  • #5 20 Mar 2017 20:26
    Wlodek22
    Poziom 27  

Prostownik jest na tyle słaby, że spokojnie możesz zapomnieć o nim do rana. Jak rano będzie ok 15,8 do 16,25V to masz akumulator naładowany.

0
  • #6 21 Mar 2017 06:53
    zyndramm