Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód wybrać: Astrę, Audi, Peugeota 306, Rovera 25, inny? Do 7500 zł.

Loczekzmc 20 Mar 2017 19:19 1479 11
  • #1
    Loczekzmc
    Level 7  
    Witam.
    Jako że przymierzam się do pierwszego własnego samochodu chciałbym poznać Wasze opinie abym wiedział mniej więcej na co zwracać uwagę.
    Marka jest dla mnie nie ważna.
    Moje podstawowe wymagania to benzyna+lpg oraz samochód musi być żwawy i jadąc te 100km/h chciałbym mieć świadomość tego że mam pod nogą jeszcze zapas mocy. Nie chodzi tutaj o demona prędkości, w ogóle nie chodzi tu o prędkość, tylko o możliwości.

    W pierwszej kolejności patrze na małe zwinne hatchbacki, następnie sedan/coupe. Nie interesują mnie kombi, nie potrzebuje tyle miejsca.
    Generalnie samochód do miasta i co 1-2tyg tyg trasy 200-350km i oczywiście sporadyczne wypady w świat :)

    Interesowałem się Peugeotem 206/306, Audi A3,Citroen Saxo,Seat Ibiza, Opel astra II, Honda civic 5-6, Audi 80 b4, mazda 323f,Rover25.Na toyote chyba mnie nie stać.

    Podsumowując to nie mam żadnego typu, ale tak optymalnie to chyba auta z pokroju Astry,Audi/Peugeot 306/Rover 25 jeśli chodzi o gabaryty i miejsce w środku. Podoba mi sie Ww bora ale on chyba jest za drogi.
    Mam 7,5k PLN na samochód + odłożone do tego 1500zł na opłaty i pierwszy wkład w samochód, także jak widać szału nie ma ale nie wymagam również szału.
    Liczę na poparte doświadczeniem sugestie i rady co do zakupu pierwszej autka.
    Ogólnie się nie pali, auto planuję zakupić kwiecień/maj +.
  • #2
    Kantylena
    Level 22  
    Witam,
    czyli szukasz czegoś po prostu klasy kompakt?
    Audi A3 ok tutaj szukałbym 1,8 20V 125 koni + opcja lpg możliwa jak najbardziej
    tylko nie szukaj 1,8Turbo bo w tym budżecie to będą grzmoty

    Opel Astra G 1,8 również

    może np z mocniejszych MG ZR od Rovera? powinno się coś znaleźć
    Honda Civic VI 1,6

    z mniejszych Citroen Saxo VTS (tylko tutaj trasa 350 km to jak za karę) ;)

    Generalnie albo do miasta auto albo na trasę i wtedy segment B lub min. C najlepiej D jak trasy.

    W każdym razie ode mnie A3 1,8 lub Astra G 1,8
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Corsa C/D, Polo IIFL/III, Ibiza IIFL/III, Fabia I/II. W takim aucie wystarczy silnik 1.2-1.4 o mocy ponad 60KM. Na pierwsze auto w sam raz - nauczy pokory i szanowania prędkości, a przy tym wystarczy do dynamicznej jazdy po mieście, autostrady też się nie boi. To lekkie i dobrze prowadzące się hatchbacki.
  • #4
    Loczekzmc
    Level 7  
    Sporo jeździłem Suzuki Wagon 1,3 tak keszcze do tematu. Po bułki super,ale troszke dalej to męczarnia, czuć każdy powiem wiatru na trasi i nie jest to komfortowe.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Loczekzmc wrote:
    zuć każdy powiem wiatru na trasi i nie jest to komfortowe.
    To nie jest cecha każdego małego hatchbacka. Corsa C, Panda czy Punto rzeczywiście są podatne na boczne podmuchy wiatru, ale już Corsa D/Grande Punto czy Polo II/III (i pochodne Audi, Skody i Seaty) jadą jak po szynach. Im wyższy samochód tym będzie bardziej podatny na boczny wiatr. Grande Puntem (to samo co Corsa D) robię miesięcznie kilka tys. km, robiłem w nim trasy po ponad 600km i jak na razie nie znalazłem niczego na co chciałbym to auto zamienić. Jeździłem Polo II, Fabią I, Octavią II, Astrą II, okazjonalnie Mondeo II i III, ASXem...
  • #6
    kakibara
    Level 34  
    Cześć, szukaj auta z hydrauliką - regulacja luzu zaworowego, jeżeli tego nie zrobisz sam generuje koszty - a Ty chcesz je ciąć, tanim autem w użyciu jest na pewno opel astra 1.6 8v 75 Km, oraz golf/octavia/ leon/Toledo 1.6 mpi/sr 102 Km- palą więcej ale są praktycznie bezobsługowe.
    Audi 80 najwygodniejsze zawieszenie, silnik 2.0 90 Km - najlepszy do lpg do tego 2 generacja.
    Podaje te silniki chociaż sam wolał bym 2.0 wzwyż ale OC też kosztuje.
    Oczywiście szukasz auta w najlepszym stanie, nie patrz że bora czy octavia - praca silnika, i karoseria tu jest na 1 miejscu.
    Ostatnio kolega założył inst BRC do Octavii I 1.6, wybraliśmy się razem na lotnisko dobrych parę km - faktem jest że ma strasznie zadbaną, ale nie spodziewałem się ze tak ładnie sobie radzi w trasie i wcale nie jest głośna do 140km/h.
    honda civic 1.4 i 1.6 głośna - a jak tu jeździć 100km/h do tego regulujesz / sprawdzasz luz zaworowy.
  • #7
    Loczekzmc
    Level 7  
    A co sądzicie o..... Chevrolet Lacetti ?? Zgrabny, ładny w hatchbacku mi się podoba.
    Tylko wnętrze samochodu jakieś takie przykre .
  • #9
    zed71
    Level 23  
    nie lanos tylko nubira. laccetti jest ok a na wnętrze nie patrz- samochód ma jezdzić a nie ładnie wyglądać. W lacku jest ważny silnik: 1,6 jest jak najbardzieje ok, 1,4- do miasta też ok ale w trasie jest trochę za mało. do tego silniki 1,4 z roczników 2007-2008 miały wadę w postaci wypalonych zaworów, która ujawniała się już po 60-70kkm (złe przyleganie zaworów do gniazd) ale w tym przedziale cenowym już powinny być zrobione głowice (naprawa całkowicie likwidowała wadę). Do chevroletów czesci są tanie- dużo pasuje od daewoo- i niekoniecznie czesto potrzebne. Do tego silniki bardzo dobrze współpracują z lpg- nawet producent wstawiał na gwarancji.
  • #10
    Loczekzmc
    Level 7  
    zed71 wrote:
    nie lanos tylko nubira. laccetti jest ok a na wnętrze nie patrz- samochód ma jezdzić a nie ładnie wyglądać. W lacku jest ważny silnik: 1,6 jest jak najbardzieje ok, 1,4- do miasta też ok ale w trasie jest trochę za mało. do tego silniki 1,4 z roczników 2007-2008 miały wadę w postaci wypalonych zaworów, która ujawniała się już po 60-70kkm (złe przyleganie zaworów do gniazd) ale w tym przedziale cenowym już powinny być zrobione głowice (naprawa całkowicie likwidowała wadę). Do chevroletów czesci są tanie- dużo pasuje od daewoo- i niekoniecznie czesto potrzebne. Do tego silniki bardzo dobrze współpracują z lpg- nawet producent wstawiał na gwarancji.

    1.8 chyba by było takie optymalne ;)
  • #11
    zed71
    Level 23  
    tak- zgadza się ;) 1,8 jak najbardziej jest ok (to konstrukcja opla- czasci w brud) ale.... stawka oc przeraża ;( tak samo jak diesel
  • #12
    Loczekzmc
    Level 7  
    Dobra jeszcze do gry wchodzi Corolla E11 po lifcie (2000r) 1.4-1.6 w gazie, hatchback - i to mój faworyt. Jakieś opinie :) ?