Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 2.8 Hdi - Nie odpalał, nie działała pompa, nie ładuje, gaśnie.

marcin33morawiec 20 Mar 2017 22:13 4533 1
  • #1
    marcin33morawiec
    Level 1  
    Witam serdecznie. Mam nadzieję, że Państwo pomożecie. Szukam, szukam, kombinuję, może mądrzejsze ludzie z doswiadczeniem mnie na coś naprowadzą :)

    Pacjent: Boxer 2.8hdi, 2005r.

    Dotychczasowo działał perfekcyjnie. W okolicach grudnia po tygodniowym postoju nie odpalił. Kręcił zdrowo, ale nie odpalił.
    Mechanik wymyślał głupoty, a przy aucie nic nie zrobił, więc walczę sam u siebie.

    1. Komputer pokazał błędy: Regulator Ciśnienia Paliwa i błąd immobilaizera (u1600)
    2. Wymieniłem filtr paliwa i regulator na nowy.
    3. Auto nadal kręciło zdrowo ale nie odpalało. Nie było minusa w kostce zasilania pompy paliwa.
    4. Pociągnąłem do kostki minusa z masy baku. Odpowietrzyłem, odpalił.



    I teraz ciekawostki:
    -Świeci się kontrola akumulatora, nie ma ładowania. Zmierzyłem 12.3V
    -Gdy włączyłem światła, silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu, światła można włączać normalnie, silnik nie gaśnie.
    -Wrzuciłem 1szy bieg, silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu, biegi można włączać normalnie, silnik nie gaśnie.

    -Pozostały osprzęt elektryczny działa bez problemu.
    -Jeszcze nie wyjechałem na ulicę (spróbuję jutro), więc jeszcze nie wiem czy nie muli go jakiś tryb awaryjny. (na obroty wkręca się dobrze)
    -Mam wrażenie, że jest nieco głośniejszy niż przed unieruchomieniem. Może mi się wydawać, nie słuchałem go 2 miesiące.
    -W aucie jest nieoryginalny alarm, podobno odpięty. Gruszka z kluczykiem pod maską i puszka przy bezpiecznikach w kabinie. Nigdy go nie używałem.

    I tak kombinuję... stawiać na immobilizer, czy na ten alarm... może szukać gdzieś indziej. Chyba, że to mega zbieg okoliczności i w trakcie długiego postoju, padł alternator. Ale martwi mnie to gaśnięcie po włączeniu biegu i świateł.

    Pomóżcie mądre głowy :)

    Pozdrawiam, Marcin.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    marcin33morawiec wrote:
    1. Komputer pokazał błędy: Regulator Ciśnienia Paliwa i błąd immobilaizera (u1600)
    2. Wymieniłem filtr paliwa i regulator na nowy.
    3. Auto nadal kręciło zdrowo ale nie odpalało. Nie było minusa w kostce zasilania pompy paliwa.
    4. Pociągnąłem do kostki minusa z masy baku.


    Witam trochę od tyłu i nie po fachowewu się za to zabierasz widzisz zrobiłeś diagnostykę i od razu wymiana części lecz już sam się przekonałeś że to nie to. Dołożyłeś masę z zbiornika a czemu nie szukałeś dlaczego jej nie ma? To że gaśnie w różnych okolicznościach to też jest trop tylko trzeba sprawdzić co wtedy ginie ( zasilanie, masa, któryś z sygnałów) Auto jest w pełni diagnozowalne wiec jest podgląd czy tak jak piszesz może immo blokuje, a może ten alarm dodatkowy coś odcina. Odszukaj ten alarm sprawdź czy jest a jak tak to na czym jest założone zabezpieczenie.