Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 2.8 Hdi - Nie odpalał, nie działała pompa, nie ładuje, gaśnie.

marcin33morawiec 20 Mar 2017 22:13 5925 1
  • #1
    marcin33morawiec
    Level 1  
    Witam serdecznie. Mam nadzieję, że Państwo pomożecie. Szukam, szukam, kombinuję, może mądrzejsze ludzie z doswiadczeniem mnie na coś naprowadzą :)

    Pacjent: Boxer 2.8hdi, 2005r.

    Dotychczasowo działał perfekcyjnie. W okolicach grudnia po tygodniowym postoju nie odpalił. Kręcił zdrowo, ale nie odpalił.
    Mechanik wymyślał głupoty, a przy aucie nic nie zrobił, więc walczę sam u siebie.

    1. Komputer pokazał błędy: Regulator Ciśnienia Paliwa i błąd immobilaizera (u1600)
    2. Wymieniłem filtr paliwa i regulator na nowy.
    3. Auto nadal kręciło zdrowo ale nie odpalało. Nie było minusa w kostce zasilania pompy paliwa.
    4. Pociągnąłem do kostki minusa z masy baku. Odpowietrzyłem, odpalił.

    I teraz ciekawostki:
    -Świeci się kontrola akumulatora, nie ma ładowania. Zmierzyłem 12.3V
    -Gdy włączyłem światła, silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu, światła można włączać normalnie, silnik nie gaśnie.
    -Wrzuciłem 1szy bieg, silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu, biegi można włączać normalnie, silnik nie gaśnie.

    -Pozostały osprzęt elektryczny działa bez problemu.
    -Jeszcze nie wyjechałem na ulicę (spróbuję jutro), więc jeszcze nie wiem czy nie muli go jakiś tryb awaryjny. (na obroty wkręca się dobrze)
    -Mam wrażenie, że jest nieco głośniejszy niż przed unieruchomieniem. Może mi się wydawać, nie słuchałem go 2 miesiące.
    -W aucie jest nieoryginalny alarm, podobno odpięty. Gruszka z kluczykiem pod maską i puszka przy bezpiecznikach w kabinie. Nigdy go nie używałem.

    I tak kombinuję... stawiać na immobilizer, czy na ten alarm... może szukać gdzieś indziej. Chyba, że to mega zbieg okoliczności i w trakcie długiego postoju, padł alternator. Ale martwi mnie to gaśnięcie po włączeniu biegu i świateł.

    Pomóżcie mądre głowy :)

    Pozdrawiam, Marcin.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    marcin33morawiec wrote:
    1. Komputer pokazał błędy: Regulator Ciśnienia Paliwa i błąd immobilaizera (u1600)
    2. Wymieniłem filtr paliwa i regulator na nowy.
    3. Auto nadal kręciło zdrowo ale nie odpalało. Nie było minusa w kostce zasilania pompy paliwa.
    4. Pociągnąłem do kostki minusa z masy baku.


    Witam trochę od tyłu i nie po fachowewu się za to zabierasz widzisz zrobiłeś diagnostykę i od razu wymiana części lecz już sam się przekonałeś że to nie to. Dołożyłeś masę z zbiornika a czemu nie szukałeś dlaczego jej nie ma? To że gaśnie w różnych okolicznościach to też jest trop tylko trzeba sprawdzić co wtedy ginie ( zasilanie, masa, któryś z sygnałów) Auto jest w pełni diagnozowalne wiec jest podgląd czy tak jak piszesz może immo blokuje, a może ten alarm dodatkowy coś odcina. Odszukaj ten alarm sprawdź czy jest a jak tak to na czym jest założone zabezpieczenie.