Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.4 16V sil.K4M - Nie odpala auto

21 Mar 2017 10:16 3366 20
  • Level 5  
    auto jest z 2001r

    iskra na wszystkich świecach jest.
    świece założyłem czyste, po próbie odpalania wyjąłem śmierdzące benzyną, więc paliwo daje.
    Czujnik wału zmieniłem, uprzedni miał rezystancję 245, obecny 215. Nic to nie dało.

    Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Helpful post
    Level 21  
    Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione?
    Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
  • Helpful post
    Level 27  
    Iskra jest, paliwo jest, to sprawdź czy jest powietrze i czy spaliny mają gdzie uciekać. Rozrząd sprawdzić wypada.
  • Level 5  
    ze trzy dni przed wymieniałem uszczelki kolektora dolotowego, wyczyściłem przepustnicę, silnik krokowy, ale po tym palił bezproblemowo.
    immo mruga miarowo, a po przekręceniu stacyjki gaśnie.

    a jak się sprawdza powietrze, a jak kolektory wylotowy? Zdjąć tłumik?
  • Helpful post
    VAG group specialist
    mielegana wrote:
    Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat.

    Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami.
    On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku.
    Piny sterownika silnika: 20, 79

    mielegana wrote:
    a jak się sprawdza powietrze?

    Odpiąć obudowę filtra powietrza i zobaczyć czy zaciąga powietrze przy kręceniu rozrusznikiem. Raczej jest tutaj ok.
    mielegana wrote:
    a jak kolektory wylotowy? Zdjąć tłumik?

    Wykręcić pierwszą sondę lambda lub poluźnić śruby pomiędzy pomiędzy kolektorem a resztą układu wydechowego. Też wątpię aby był zatkany.

    Zobacz czy czujnik ciśnienia w kolektorze jest sprawny. Może widzi cały czas ciśnienie atmosferyczne bo jest uszkodzony bądź jest nieszczelny i go zalewa.
    Między przewodem sygnałowym a masą po włączeniu zapłonu jest 5V, przy próbie odpalenia powinno być ok 2V.

    Podłączając pod komputer będziesz widział czy sterownik widzi obroty silnika i jakie pokazuje ciśnienie w kolektorze.
  • OxomiOxomi
  • Level 5  
    dziękuję za cenne wskazówki.
    jutro się zabieram za ich wdrażanie. Efekty opiszę
  • Level 5  
    auto już pali
    przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera

    teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera.
    Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym.
    Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa poprawnie i zalewa silnik.
    Czujnik ten można też sprawdzić mierząc napięcie na jego wyjściu (środkowy przewód) a masą na biegu jałowym oraz na zgaszonym silniku (zapłon włączony).
  • Helpful post
    Level 43  
    A tam kolektor ssący nie jest z kanałem chłodniczym ? Może rzuca płynem w kolektor. Zacznij od weryfikacji twoich "napraw" . Od tego wszystko padło tak?
  • Level 5  
    po wymianie uszczelek kolektora jeszcze z 50 km ujechałem

    czujnik sprawdzę wedle wkazówek
  • Level 5  
    oznaczając piny czujnika ciśnienie kolektora 1, 2, 3 gdzie 1 jest od chłodnicy, a 3 kabiny pasażerskiej:
    napięcie między 1-3 = 5V
    2-3 = 5V
    1-2 = 0V
    między masą a 1 i 2 jest zero
    między masą a 3 jest 5V
    to wszystko jest przy włączonym zapłonie.

    Jak zmierzyć na biegu jałowym? Wtyczka jest hermetyczna i nie idzie się do niej dostać. Mam Zdjąć kawałek izolacji z przewodu?

    przy próbie odpalania między masą a 1, 2 i 3 jest 0V

    Przy uruchomionym silniku widać jego znaczne drgania, a wyjęcie wtyczki przewodowej natychmiast gasi silnik.

    wyjęty czujnik - na oringach widać świecącą ciecz pachnącą benzyną.
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Musisz mierzyć napięcie na podpiętej wtyczce i potrzebny jest odczyt na pracującym silniku i na zgaszonym ale włączonym zapłonie.
    Interesuje nas odczyt tylko miedzy masą auta a czujnikiem.
    Z tego co pamiętam to na wtyczce są chyba oznaczenia A, B, C i tego powinniśmy się trzymać.
  • Level 5  
    u mnie są przewody koloru fioletowy od chłodnicy, pomarańcza na srodku, czarny od szyby. Oznaczenia A, B, C są na innych wtyczkach ale akurat na tej nie.
    Na przekręconej stacyjce między masą a fioletowym jest 4,99 V, masą a pomarańczowym 4,77V, masą a czarnym 0,45V.
    Przy rozruchu na środkowym jest 4,77
  • Level 21  
    Witam nie wiem gdzie mam szukać pomocy może wy mi pomożecie megan 1.4 8v nie odpala brak iskry i komputer nie widzi w momencie kręcenia prędkości silnika czujnik wału wymieniony bez zmian po przekreceniu kluczyka pompka paliwa pracuje około 3 sek i poda sygnał na cewke a jak kręcę rozrusznikiem brak zasilania cewki brak iskry kable od cewki do komputera sprawdzone kabel do przekaźnika od komputera do przekaźnika sprawdzony zasilania masy sprawdzone kontrolka od immo gaśnie po przekreceniu stacyjki może ktoś miał coś podobnego komputer sirius 32.
  • Level 43  
    Przewody od czujnika wału ok? Nie zamienione miejsczami?
  • Level 43  
    Żadne jak nie widzi obrotów a czujnikok i wiazka to komp umarł. Pozwolenie na rozruch w parametrach jest ?
  • Level 12  
    Czujnik markowy czy ,,no name'' bo nowy nie oznacza sprawny. Temat ostatnio przerabiałem w oplu , nowy czujnik a sterownik nie widzi błędu ani obrotów
  • Level 21  
    Czujnik używany sprawny kable sprawne w komputerze widać immobiliser aktywny i tu moje pytanie jeżeli immobilizer jest zablokowany czy powinno być widać w komputerze czujnik wału i tu chciał bym się poradzić co odcina immobiliser czy czujni wału czy coś innego może ktoś mial i sprawdzał. Pozdrawiam.