Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 105.460 - Dymi na czarno przy zmianie biegu

21 Mar 2017 13:27 1296 12
  • Poziom 19  
    Witam. Mam problem z dafem ,dymi na czarno i wydaje dziwny dźwięk , na wyższych obrotach , jak by załączał hamulec górski. Przypadłość jest na wyższych obrotach i podczas zmiany biegu na wyższy , rospędzając auto dość energicznie. Skrzynia biegów to automat.
  • Poziom 13  
    Przeważnie jak dymi to ,,leje,,wtryskiwacz trzeba niestety sprawdzić, a najlepiej wszystkie
  • Poziom 19  
    Niby tak, ale to jest tylko podczas zmiany biegu i na wysokich obrotach. Podczas normalnej jazdy jest ok , nie dymi.
  • Specjalista - DAF Trucks
    w skrzyni AsTronic wskutek braku synchronizatorów skrzynia biegów przy zmianie w górę jest automatycznie synchronizowana hamulcem wewnątrz skrzyni (przekładniowym), ale również sam silnik jest zwalniany hamulcem wydechowym.Sprawdź, czy hamulec wydechowy nie otwiera się i zamyka z opóźnieniem czyli przycina się. Przy max. ciśnieniu 10 bar zasilaj elektrozawór zewnętrznym źródłem napięcia 24V i patrz na reakcję dźwigienki hamulca wydechowego. Możliwe, że przepustnica hamulca po zmianie biegów nie otwiera się dostatecznie szybko i wskutek tego przy podjęciu pracy silnika po zmianie biegu (poprzez powtórne zasilanie wtryskiwaczy), narasta ciśnienie w komorach spalania gdyż hamulec jest jeszcze zamknięty i następuje niezupełne/niecałkowite spalanie, co jest powodem czarnego dymu. Sprawdź też ciśnienie na zasilaniu elektrozaworu.
  • Poziom 19  
    Wielkie dzięki za podpowiedź. W sobotę sprawdzę. Ale to tak wygląda jak odpisałeś.
  • Specjalista - DAF Trucks
    A spytam jeszcze: czy to auto ma hamulec MX (następca hamulca DEB z silnika XE)? Jeżeli ma, to wiedz, że w momencie uruchomienia hamulca wydechowego system rownież uruchamia hamulec MX. Jeżeli ma MX, to sprawdź luzy zaworowe I dopiero luz hamulca MX. Możliwe, ze hamulec caly czas podwiesza zawór wydechowy po zakonczeniu jego pracy I przez krotki czas upuszcza kompresję z suwu pracy do ukladu wydechowego, stad dziwny dzwięk I czarny dym
  • Poziom 19  
    Nie auto nie posiada tego hamulca.
  • Poziom 19  
    Dzięki za podpowiedź zdejme pokrywę też i przy okazji sprawdzę luz zaworowe.

    Dodano po 13 [godziny] 25 [minuty]:

    Może ktoś posiada jakieś informacje o tym hamulcu MX.
  • Poziom 8  
    Jest to wykorzystanie energi rozpędzonego pojazdu a dokładnie poprzez tarcie na koła napędowe poprzez wał . Mianowicie w suwie sprężania następuje pełne sprężanie , pod koniec tegoż suwu uchyla sie zawór wydechowy , ciśnienie uchodzi na kolektor wydechowy napędzając turbo sprężarkę która w zamkniętej pętli wzmacnia ciśnienie sprężania , a jednocześnie w suwie rozprężania nie zachodzi zjawisko naciskania na tłok tzw. ,,odbicie tłoka''.Cały hamulec Mx to delikatne uchylanie zaworu wylotowego w ściśle określonym momencie. Zaworu mx się nie reguluje ,ponieważ jest on hydrauliczny , a reguluje sie luz jak na zwykłym zaworze wylotowym.
    Analizując sytuacje im większe ciśnienie tym lepsza sprawność. Więc najlepsza sprawność uzyskuje sie podczas wysokich obrotów. Stąd redukcje w skrzyni bieģów podczas hamowania. Łatwo zdiagnozować niesprawność ,wykonując test sprężania dostępny w Davie. Mam nadzieję że streściłem się wyrozumiale.
    Pzdr.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Odnośnie samochodu to pytanie: Czy silnik ma zchipowaną moc ? Model samochodu? Moc znamionowa ? Przebieg km ?
  • Poziom 8  
    Idea hamulca jest prosta... a jeszcze bardziej można ją zgłębić w XF 106 ... Dochodzi tylko zawór BPV. Pewnie nie raz monitorowałeś ciśnienie na VTG podczas aktywnego hamulca MX kolego z Eindhoven .... Tak samo w euro 5 tylko ze w mniejszym stopniu. Nie podważam Twojego doświadczenia kolego Krisbrumm, ale tak mi sie wydaje... Pzdr.