Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault clio II 1.2 8V - Sonda czy katalizator?

22 Mar 2017 11:40 1509 21
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie. Ostatnio w moim aucie tj. renault clio II 1.2 8v wystąpił problem z odpalaniem(być może wypadał zapłon?) pojechałem do mechanika i po podłączeniu kompa zczytaliśmy dwa błędy, sonda lamba oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego. Dodam, że po odpaleniu, póki silnik jest zimny obroty skaczą do nawet 3tysięcy na biegu jałowym! Z tłumika dymi na biało(i to na pewno nie wilgoć), a auto przy dodawaniu gazu wyraźnie się krztusi, tak jakby coś z mieszanką było nie tak. No i jak myślicie, to sonda czy katalizator?
  • Poziom 11  
    Witaj. Jak masz uszkodzony czujnik temperatury to będziesz miał problemy ze ssaniem, może go nawet nie być, ale sonda jak jest uszkodzona to obroty tez będą falować, czy mechanik sprawdzał parametry jakie podają te uszkodzone elementy bo to mogą być stare blędy , jeśli są zepsute to wymień te elementy powinno sie poprawiać.
  • Poziom 7  
    A nie uważasz, że za to wszystko może być odpowiedzialny katalizator?
  • Poziom 11  
    dopóki nie bedziesz wiedzial czy elementy zdiagnozowane przez mechaniaka sa sprawne to nie wymieniaj katalizatora
  • Poziom 23  
    poStaremu napisał:
    zczytaliśmy dwa błędy, sonda lamba oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego

    I to wszystko co było sprawdzone?Podaj kody i opisy tych błędów. Podglądał mechanik jaką temperaturę widzi ECU?
    poStaremu napisał:
    że za to wszystko może być odpowiedzialny katalizator?

    Jeśli nie jest zatkany to silnik ma pracować równo bez względu na jego wydajność.
  • Poziom 7  
    Niestety kodów nie posiadam, temperatury o której piszesz również..
    Co radzisz mario?
    Nie myślałem o wymianie kata, tylko o jego wycieciu. Raczej bez większych problemów zrobię to sam, jeśli jest sens oczywiście..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To nie wina katalizatora.
    Zmień mechanika bo potrafi tylko czytać błędy a nawet nie rozumie ich znaczenia.
    Narobi Ci on kosztów.
    Nr błędów wraz z opisami.
    Odczyt temperatury na zimnym i ciepłym silniku, odczyt parametrów z sondy na ciepłym silniku.
  • Poziom 16  
    Jak silnik sie nagrzeje to jak chodzi ?
  • Poziom 23  
    poStaremu napisał:
    Nie myślałem o wymianie kata, tylko o jego wycieciu. Raczej bez większych problemów zrobię to sam, jeśli jest sens oczywiście..

    Nie ma sensu . Jedź do innego warsztatu.
  • Poziom 7  
    Silnik zagrzany chodzi tak, jak powinnien. Ewentualnie obroty nieco wyższe, bo jakieś 1100. Dzwoniłem właśnie do tego mechanika, zapytał czy ubywa mi płynu chłodniczego(a ubywa!) zasugerował, że to może być uszczelka pod głowicą.
    Panowie nie po to pisze tutaj, żeby jeździć po mechanikach. Z tym żeby odczytać kody błędów jak najbardziej się zgadzam, ale wizyta u mechanika to będzie ostateczność.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jaka będzie kolejna teoria?
    W pierwszym poście pisałeś że to nie wilgoć z wydechu. Jeżeli by to była uszczelka to gdzie podziałby się ten płyn?
    Z jakiego to powodu miały by być wyższe obroty z winy uszczelki pod głowicą?
  • Poziom 11  
    Odpowiedzi już padły wiec diagnozuj sam lub oddaj komuś auto kto się na tym zna.
  • Poziom 7  
    grala1 napisał:
    Jaka będzie kolejna teoria?
    W pierwszym poście pisałeś że to nie wilgoć z wydechu. Jeżeli by to była uszczelka to gdzie podziałby się ten płyn?
    Z jakiego to powodu miały by być wyższe obroty z winy uszczelki pod głowicą?


    To że to nie jest wilgoć to była moja teoria, napisałem tak z tego względu że po prostu dużo jeżdżę, nie ma takiego dnia, żeby auto stało nie odpalane stąd też taki wniosek. Zrobię jak pisałeś wyżej.

    PS. Pisałeś tak "odczyt temperatury na zimnym i ciepłym silniku" masz na myśli temperaturę płynu chłodniczego? Czy samego silnika?
  • Poziom 23  
    Na tą chwilę kierując się sugestiami możesz wydać sporo pieniędzy i włożyć sporo własnej pracy a efekt może być żaden. Jechać do mechanika tylko po to żeby odczytać błędy to pieniądze wyrzucone w błoto bo i tak dalej nic z tym nie zrobisz. Wnioski musisz wyciągnąć sam.
  • Poziom 7  
    Nie wiem czy to okaże się pomocne ale mam kody błędów:
    2104 - Czujnik temp. płynu chłodzącego
    2515 - Sonda lambda
  • Poziom 40  
    Podłącz pod Clipa i podejrzyj jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku.
  • Poziom 7  
    Temperaturę płynu of kors ?
  • Poziom 11  
    To już miał pisane co trzeba zrobić sam sprzętu nie posiada do diagnostyki i czasu bo dużo jeździ. A za ten czas już by kupił CT silnika za 20zł i już by wiedział czy to nie on, jak nie chce wydawać za diagnozę komputerową. A wizyta u mechanika to ostateczność .
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    poStaremu napisał:
    Temperaturę płynu of kors ?

    Ogólnie wszystkie temperatury jakie widzi sterownik bo na ich podstawie reguluje skład mieszanki.
  • Poziom 7  
    Krystianku ale ty zgryźliwy jesteś, niech cie kule biją !
    Dzięki sebap, tak zrobię.
  • Poziom 11  
    poStaremu napisał:
    Krystianku ale ty zgryźliwy jesteś, niech cie kule biją !



    Dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Problem udało rozwiązać, winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wysokie obroty oraz dymienie na biało ustały po wymianie, może komuś się przyda ta informacja.



    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".