Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 6N 1.4 AEX - Luzy na aparacie zapłonowym a czujnik spalania stukowego

Pigmej1 22 Mar 2017 19:37 600 11
  • #1 22 Mar 2017 19:37
    Pigmej1
    Poziom 11  

    Witam, czy luzy na osi w aparacie zapłonowym mogą mieć wpływ na spalanie stukowe? :o

    Dlaczego pytam,otóż miałem ustawiany zapłon, za poprzedniego właściciela kąt był na 0 (?) a mechanik ustawił książkowo na 6. Ustawiany na lampie i na komputerze

    Po tej operacji zaczęły się problemy:

    -auto ma niekiedy problemy z odpaleniem, potrafi od razu zgasnąć, jak już się uda odpalić to słychać, że silnik bardzo nie równo pracuje, trzeba kilka razy przygazować i czuć jak z oporami wskakują obroty, po tym się normuje i można zacząć jechać
    -komputer zaczął wychwytywać błąd: 524-Czujnik spalania stukowego 1-G61-przerwa lub zwarcie do masy Auto po załapaniu błędu jest bardzo zamulone na 4-5 biegu, jakby tira ciągnął. Skasuję błąd jest ok, przejadę pare km, łapie błęda i znów muł :(

    Jedyny plus tego to taki że przestały falować obroty, bo zgodnie z Waszymi radami, niekiedy ustawienie zapłonu pomaga zniwelować falowani. :D

    Co było wymieniane:

    palec, kopułka, kable WN, świece. Gdy zdejmowałem palec, zauważyłem że są duże luzy na osi aparatu zapłonowego ale olałem to, sądząc, że to nie wpływa na falowanie. Teraz zaczyna mi się to układać w logiczną całość, skoro po prawidłowym ustawieniu zapłonu są takie jaja. Aparat zapłonowy to "cudowny" Magneti Marelli, o którego "cudowności" dowiedziałem się przed chwilą z opisów innych nieszczęśników ;)

    Problemy te ma pacjent Polo 6N 1.4 AEX, 1997

    Coś radzicie?

  • #2 22 Mar 2017 19:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Tyle że ten błąd oznacza że sterownik silnika nie widzi czujnika. Uszkodzony czujnik bądź wiązka.
    Można podłączyć komputer i zobaczyć w blokach pomiarowych czy kąt nie przestawia się podczas pracy na biegu jałowymi i czy jest cały czas taki sam.
    Ogólnie jeżeli sterownik wykryje spalanie stukowe to zmienia kąt zapłonu.

  • #3 22 Mar 2017 20:05
    Pigmej1
    Poziom 11  

    Dziękuję za odpowiedź! Dziwne, bo błąd "524-Czujnik spalania stukowego 1-G61-przerwa lub zwarcie do masy" zaczął pojawiać się dopiero po ustawieniu zapłonu, wcześniej go nie było. Odrzucić problemy spowodowane luzem na aparacie zapłonowym?

  • #4 22 Mar 2017 20:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Moim zdaniem to nie wina aparatu ale to będzie widać na lampie lub jak popatrzysz na zapłon w bloki pomiarowe.
    Zobacz czy czujnik jest podłączony, czy nie są połamane przewody przy wtyczce.
    Skoro kasujesz błąd i jest ok to raczej zajmij się czujnikiem a nie aparatem.

  • #5 22 Mar 2017 22:43
    Pigmej1
    Poziom 11  

    No cóż, niedługo sprawdzę co z tym czujnikiem, może rzeczywiście się coś rozłączyło bądź kabel ułamał.

    Czyli mam rozumieć, że jeśli jest "przerwa lub zwarcie do masy" to znaczy, że czujnik jest nie podłączony/zaśniedziały? Błąd wtedy powinien wyskoczyć od razu po odpaleniu auta czy po przejechaniu kilku kilometrów?

  • #6 22 Mar 2017 23:54
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Różnie bywa z momentem pojawiania się błędu.
    Opis świadczy o niepodłączonym czujniku lub zwarcia przewodu do masy co oznacza brak odczytu sygnału z czujnika.

  • #7 28 Mar 2017 18:00
    Pigmej1
    Poziom 11  

    Wracając do tematu, dzisiaj wymieniłem aparat zapłonowy i zdemontowany czujnik spalania stukowego, wyczyszczony i ponownie zamontowany, niestety, znów wychwycił błąd "524-Czujnik spalania stukowego 1-G61-przerwa lub zwarcie do masy".

    Czy jest jakiś sposób sprawdzenia, czy czujnik działa lub gdzie jest przerwa? Miernik we wtyczce od czujnika coś mi pokaże?

  • #8 28 Mar 2017 18:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Przewody sprawdzamy pod obciążeniem czyli żarówka a nie miernikiem.
    Może czujnik jest uszkodzony, może coś nie łączy.
    Nie powinno się odkręcać tego czujnika. On powinien być dokręcony odpowiednim momentem a nie na oko.
    Masz problem w obwodzie czujnika czyli przerwa na przewodach, cos nie łączy, uszkodzony czujnik a może walnięte ECU w co wątpię.

  • #9 28 Mar 2017 19:08
    Pigmej1
    Poziom 11  

    Knock Sensor może wychwycić błąd przez zajechane szklanki? Bo od zakupu mi stukają, ale wcześniej nie było błędu, dopiero po wyprzedzeniu zapłonu zaczął wyskakiwać

  • Pomocny post
    #10 28 Mar 2017 19:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!!
    Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.

  • #11 28 Mar 2017 20:44
    Pigmej1
    Poziom 11  

    grala1 napisał:
    Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!!
    Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.


    O taką odpowiedź mi chodziło, będę szukał ekektro-mechanika który sprawdzi mi połączenie ECU->czujnik G61

  • #12 30 Mar 2017 20:35
    Pigmej1
    Poziom 11  

    Pigmej1 napisał:
    grala1 napisał:
    Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!!
    Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.


    O taką odpowiedź mi chodziło, będę szukał ekektro-mechanika który sprawdzi mi połączenie ECU->czujnik G61


    Dzisiaj sprawdzono mi połączenie ECU-czujnik i przy okazji podmieniono czujnik na inny, błąd nadal wyskakuje po przejechaniu paru km. Dziwnie, że pojawianie błędu zaczęło się od regulacji zapłonu, wcześniej nie występował. Zapłon był przyśpieszony, bo występował problem z falowaniem na biegu jałowym. Falowanie ustało ale męczy czujnik spalania stukowego. Już ręce mi opadają a tylu już w nim patrzyło..

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo