Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B Moduł komfortu - Przepala bezpiecznik

wimmer 23 Mar 2017 15:41 1296 8
  • #1 23 Mar 2017 15:41
    wimmer
    Poziom 5  

    Witajcie!
    Podobnych tematów jest już dużo, bo usterki elektryki w Vectrze to szeroki temat ;)
    Ja jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    Otóż moduł komfortu (ten od centralnego zamka ukryty przy nogach pasażera) przepala bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie deski rozdzielczej, oświetlenia w kabinie i kierunkowskazów. Moduł jest obecnie odłączony. Nie mam przez to centralnego zamka. Wystarczy włączyć wtyczki do modułu i już wylatuje bezpiecznik.
    Nie wiem, od czego zacząć: Sprawdziłem wiązki kabli obok modułu. Są w bardzo dobrym stanie, jak nowe. Moduł nie został zalany. W środku wygląda dobrze. Dla pewności kupiłem podobny moduł i on również po podłączeniu spalił bezpiecznik.

    Kieruję podejrzenia na:
    1. Pali mi się kontrolka od poduszki powietrznej - znany problem z kostką pod siedzeniem. Czy ta kostka może mieć z tym coś wspólnego?
    2. Jeden z brązowych kabli we wtyczce modułu jest bezpośrednio połączony śrubą z karoserią auta - na zdjęciach w Internecie widziałem, że niektóre są tak uziemione, a inne nie. Tu szukać problemu?
    3. Nie działa mi zamek z kluczyka w bagażniku. Nie da się go przekręcić. Po podłączeniu modułu i wywaleniu bezpiecznika jednak rygluje bagażnik z centralnego zamka normalnie.

    Jeśli macie jakieś pomysły to proszę o pomoc.

    0 8
  • Pomocny post
    #3 23 Mar 2017 19:06
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.

    0
  • #4 23 Mar 2017 20:42
    wimmer
    Poziom 5  

    No, jest połowa sukcesu!
    Wpięcie małej wtyczki nie spaliło bezpiecznika i uruchomiło takie funkcje:
    Z pilota otwieram i zamykam bagażnik.
    Przekręcenie kluczyka w drzwiach kierowcy również otwiera i zamyka drzwi kierowcy oraz bagażnik.

    Zamki w pozostałych drzwiach nie działają i zgaduję, że zarządza nimi duża wtyczka, ta, która pali bezpiecznik nr. 22.

    Dziękuję za pierwsze podpowiedzi, dzięki którym mogę spać spokojnie bez obaw, że ktoś wyciągnie mi z bagażnika zapas :D

    0
  • #5 29 Mar 2017 10:06
    wimmer
    Poziom 5  

    Sprawdziłem już kilka rzeczy, ale problem nadal występuje. Z pewnością ktoś już coś robił przy instalacji, bo wszystkie kable mam praktycznie nowe. W wielu miejscach są pookręcane taśmą izolacyjną, część tych plastikowych szyn na kable ma pourywane zaczepy, są 'trytytki' itp.

    Sprawdziłem takie rzeczy:
    -Skrzynka bezpieczników. Wykręciłem całkiem, obejrzałem. Nie ma śladów zwarcia, topienia plastiku itp.
    -Czerwony kabel idący od skrzynki bezpieczników ma nadtopioną izolację blisko skrzynki bezpieczników. To jest prawdopodobnie przewód od oświetlenia i zegarów. Podejrzewam, że izolacja się stopiła, gdy ktoś zainstalował większy amperaż bezpiecznika, żeby sprawdzić, czy też wywali. Sam przewód nie jest stopiony. Zaizolowałem na nowo. Przewód na dalszym odcinku jest w idealnym stanie.
    -Wybebeszyłem przewody z progu kierowcy. Wszystkie przewody w dobrej kondycji. Tam są też 'łączówki'. Kilka przewodów łączy się w jeden. Połączenia ok. Jak nowe.
    -Wybebeszyłem przewody z progu pasażera. Wszystkie przewody w dobrej kondycji. Potem wchodzą w podłogę, wiec już nie zobaczę, chyba, że ogołocę całe auto z siedzeń i tapicerki, ale tego wolałbym nie robić.
    -Po pomocnych podpowiedziach Piotrka21101 podjąłem krok cięcia przewodów przy wtyczce modułu komfortu. Następnie łączyłem je na nowo. Zwarcie powoduje kabel czarno-niebieski. Według schematu wtyczki jest to kabel sterowania siłownikami centralnego zamka.

    Siłowniki działają. Gdy już wywali bezpiecznik 22, rygle wszystkich zamków działają poprawnie.

    Podpowiedzcie mi proszę, czy w drzwiach może być coś nie tak? Wydaje mi się, że nie. Obserwując zjawisko zgaduję, że centralny zamek może się zwierać z kierunkowskazami, bo powinny mignąć gdy się ryglują drzwi. No bo z czym innym związanym z oświetleniem wnętrza, kierunkowskazami i zegarami miałby mieć coś wspólnego?

    Jeśli nie znajdę zwarcia to ratuje mnie zrobienie obejścia. Przecięcie kabla czarno-niebieskiego. Wlutowanie nowego i pociągnięcie gdzieś pod tapicerką.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Mar 2017 10:25
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Zwiera się z plusem. Na czarno niebieskim pojawia się minus po wpięciu centralki. Łączy się on gdzieś z czerwonym i powoduje zwarcie.

    0
  • Pomocny post
    #7 29 Mar 2017 13:38
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Spróbuj odpiąć całkowicie tylne drzwi i sprawdź czy wtedy też będzie ci wywalało. Dojście do kostki będziesz miał po zdjęciu gumowej przelotki od strony karoserii. Przednich na razie nie ruszaj bo może ci wywalić błąd od czujników zderzeniowych.

    0
  • #8 29 Mar 2017 21:45
    wimmer
    Poziom 5  

    To już koniec pomysłów :(
    Dziś odkryłem, że w tylnych drzwiach od strony pasażera, pod gumową harmonijką kable były poprzerywane, zwarte i poniszczone. Załatałem przewody w nadziei, że znalazłem źródło problemu, ale niestety. Po połączeniu kabli nadal pali bezpiecznik. Po rozłączeniu wszystkich drzwi, bagażnika, siłownika wlewu paliwa (który z resztą i tak nie działa) nadal pali bezpiecznik.
    Jak sugerował Piotrek22101 pewnie kabel jest dalej zwarty. Gdzieś pod tapicerką. Czeka mnie chyba już tylko demontaż siedzenia i tapicerki przy progu pasażera. Jeśli tam było źródło zwarcia, to warto tam szukać.

    1
  • #9 30 Mar 2017 22:46
    wimmer
    Poziom 5  

    Panowie, wielkie dzięki Wam za pomoc i podpowiedzi, w szczególności Piotrkowi22101 za pomoc również na PW i telefoniczną.
    Udało się namierzyć i naprawić usterkę. Faktycznie w progu pasażera doszło do zwarcia przewodów. Zwarcie to mało powiedziane. Przewód czerwony wręcz skleił się z innym przewodem na odcinku chyba z 10cm. W jednym miejscu zwarł się też z owym czarno-niebieskim od centralnego zamka. I to właśnie wywalało bezpiecznik.
    Przewód rozczepiłem. Solidnie zaizolowałem, włożyłem w grubą koszulkę.
    Działa :)

    Powodem było najprawdopodobniej to zwarcie w poprzerywanych przewodach pod gumową harmonijką tylnych drzwi. Ale jeszcze dokładnie posprawdzam całe auto.

    Bardzo proszę Moderatora o nie zamykanie wątku jeszcze przez kilka dni, gdyby problem wrócił albo zwarło się coś jeszcze. Pojeżdżę, zobaczę i sam oznaczę jako rozwiązane.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

    0