Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie 4 akumulatorków szeregowo oraz PCM

NaPromieniowany33 23 Mar 2017 22:31 369 7
  • #1 23 Mar 2017 22:31
    NaPromieniowany33
    Poziom 6  

Witam!
    Ostatnio wpadłem na zrobienie DIY głośnika bluetooth. Mam wybrany już wzmacniacz, głośniki, moduł bluetooth oraz akumulatorki. Jedyny problem jaki mnie teraz napotkał to kwestia zasilania. Mam zamiar zasilić układ za pomocą 4 x 3.7 li po szeregowo (zakreś napięcia dla wzmacniacza to 8 - 14.2 volt). I nie wiem jak mam dobrać do tego układ ładowania i pcm. Bo na alledrogo to są na 3.7v czyli musiałbym mieć wtedy ogniwa połączone równolegle tak? Jestem laikiem w tych sprawach. Proszę o pomoc i pozdrawiam :)

• #2 24 Mar 2017 13:17
    szymon122
    Poziom 36  

Połącz akumulatory szeregowo. Musisz kupić cztery ładowarki + CZTERY zasilacze do nich. Nie możesz zasilić ich z jednego. Musisz mieć albo transformator który ma cztery oddzielne uzwojenia z których uzyskasz 4x 5V albo cztery ładowarki do telefonów (taniej).

• #3 24 Mar 2017 13:57
    krzysiek_krm
    Poziom 29  

Witam,
    te ogniwa mają nominalnie napięcie 3.7 V. W pełni naładowane osiągają napięcie nieco ponad 4 V, więc połączywszy szeregowo cztery uzyskasz napięcie powyżej 16 V, które przekroczy zakres napięcia zasilania Twojego wzmacniacza.

Wystarczy Ci połączenie szeregowe trzech ogniw. Głęboko rozładowane ogniwo ma około 2.8 V, więc 3 * 2.8 V = 8.4 V. W pełni naładowane ogniwo ma około 4.2 V, więc 3 * 4.2 V = 12.6 V. Ten zakres mieści się dobrze w przedziale 8 V - 14.2 V.

Spróbuj kupić ogniwa z wbudowanym układem zabezpieczającym (PCM).
    Do tego ładowarka 3S (baterii trzech szeregowo połączonych ogniw) z funkcją balansowania (żeby poszczególne ogniwa się nie "rozjeżdżały").