Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat IBZA 1,2 BENZYNA GAZ LAnd - ibiza 1,2 z gazem landi = check engine

conrada 24 Mar 2017 16:29 1455 20
  • #1 24 Mar 2017 16:29
    conrada
    Poziom 3  

    witam, czy ktoś może mi pomóc ??
    W mojej ibizie jakis czas temu pojawiał się check engine. Pojawił się i gasł. Teraz pali się cały czas. Pojawiło mi się to po jakimś czasie po błędzie instalacji gazowej ( przełamany kabelek od cewki gazowej ) - pojechałem wymienić filterki - gazownicy nic nie wykryli. Po jakims czasie zapalił mi się check engine - rozebrałem wtryski okazało się że jeden przewód idący z wtrysku był nieszczelny.
    teraz tak objawy:
    - wywala mi olej filtrem oleju- nie wiem skąd ta nieszczelność ?
    - przy przełączaniu się samoistnie po uruchomieniu z benzyny na gaz - jak nie dodam lekko chociaż gazu to potrafi zgasnąć - a jak dodam więcej gazu to tak szarpnie ale tylko w tym momencie przerzucenia - później jest już ok
    - zapalony check engine - sprawdzałem błąd - P0172 jeśli dobrze pamiętam - zbyt bogata mieszanka - jak wykasuję to pojawia mi się po 50-60 km z powrotem.
    - może ciutkę większe spalanie na zbiorniku robiłem 450-460 km teraz max 400 km
    gaz Landirezo ma około 4-5 lat

    0 20
  • #2 24 Mar 2017 17:27
    barteksmrek
    Poziom 25  

    Czy na benzynie też??? Jeśli nie to uszkodzona membrana parownika gazu. Typowy objaw. Czy było przełączane na gaz na zimnym silniku?

    0
  • #3 24 Mar 2017 17:53
    conrada
    Poziom 3  

    na benzynie jest ok - może trochę więcej pali. gaz na wtrysku - zielne wtryski ( wiem że to sa te gorsze i za małą maja przepustowość ) - na gaz przełącza się po chwili od ruszania - ten moment szarpie. Później jest oki.
    Przy dodawaniu gazu to najpierw jest taki przymulony - poźniej dopiero wchodzi na obroty i kręci.????

    0
  • #4 24 Mar 2017 17:58
    barteksmrek
    Poziom 25  

    Uszkodzona membrana parownika. Pęknięta. Parownik do wymiany na taki sam albo zestaw naprawczy i wymiana membrany.

    conrada napisał:
    ten moment szarpie. Później jest oki.
    Przy dodawaniu gazu to najpierw jest taki przymulony - poźniej dopiero wchodzi na obroty i kręci.????

    Zbyt wczesne przełączanie na gaz na zimnym silniku w okresie zimowym i jesienno-wiosennym gdzie gaz nie paruje i wlewa się ciekły do wtrysków stąd szarpanie i mułowate auto. Czy jak się zagrzeje to oprócz checkengine jest ok? To tez przyczyna pęknięcia twardej na zimnie membrany.

    0
  • #5 24 Mar 2017 19:07
    conrada
    Poziom 3  

    A gdzie tam jest prawnik? Z membraną? Ibiza z 2009 roku gaz założony około 2012 roku - wiec tam chyba nie ma parowania skoro jest na wtrysku?- jutro zrobię zdjęcie silnika to sam zalukasz? Dzięki na razie za info.

    0
  • #6 25 Mar 2017 12:13
    sebap
    Poziom 40  

    Jak nie ma parownika? Ty wiesz w ogóle jaką masz instalację gazową?
    Parownik znajdziesz idąc po wężu od wtryskiwaczy gazowych. Najpierw będzie filtr fazy lotnej, później właśnie parownik.
    Szarpanie i gaśniecie przy przełączaniu na gaz to wtryskiwacze gazu zaklejone syfem.

    0
  • #7 25 Mar 2017 14:41
    conrada
    Poziom 3  

    nie zakładałem jej - więc dopiero się ogarniam.
    ale szarpnięcie jest tylko w momencie przełączenia na gaz? później już pracuje równo - no może wkręca się na obroty dopiero po przekroczeniu 3 tysięcy?
    check engine - błąd - P0172 zbyt bogata dawka ? Sondę lambdę wykluczam ( przynajmniej tą pierwszą bo jak wykasowałem błąd - i ją odłączyłem to pojawił mi się błąd P0030 ).
    Co w takim razie byś polecił - ostatnio jak byłem u gazowników - mówili że wtryski są już na wykończeniu - i te sa tarej generacji za mało mają tych otworów i się potrafią przytykać - założenie nowych to koszt 250 zł za sztukę - czyli 750 zł z przeprogramowaniem kompa:
    a tu cytat co znalazłem
    ,,Otóż okazuje się iż wtryskiwacze "zielone" niedomagały ze względu na wadę konstrukcyjną (tylko 4 otwory w wtryskiwaczu) dlatego zostały podstawione w te miejsce wtryskiwacze "czerwone" (wyposażone w 12 otworów) które problem usunęły (nie zatykały się)"

    Co w takim razie polecacie?

    0
  • #8 25 Mar 2017 14:47
    sebap
    Poziom 40  

    Jakie masz teraz wtryskiwacze?

    0
  • #9 25 Mar 2017 14:58
    conrada
    Poziom 3  

    no właśnie te zielone z tymi 4 otworami w wtryskiwaczach - nie dość że z wadą konstrukcyjną to jeszcze poprzedni właściciel nie dbał o filtry i to się trochę zanieczyściło. - więc tu się zastanawiam czy ten błąd pojawia się od tego ( przy wymianie filterków gamonie gazownicy nie odkryli że jeden z przewodów miał luz i tam był wyciek gazu ( przewód co idzie od wtryskiwaczy do komory spalania - to rozszczelniony był przy tym gdzie podłączany jest w głowicy ). - wtedy miałem błąd na tym sterowniku gazowym i wyłączało mi jazdę na gazie - znalazłem to przypadkiem - poprawiłem - czy komputer mógł sie przestawić na wiekszą dawkę - a po poprawie przewodu trzeba go na nowo zaprogramować - czy jednak się pokusić i pojechać do gazowników by wymienili te wtryski i przejrzeli dokładnie cała instalację?

    0
  • #10 25 Mar 2017 16:37
    sebap
    Poziom 40  

    Od nieszczelności przy kolektorze na pewno nic się w sterowniku nie przestawiło. Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość.

    0
  • #11 26 Mar 2017 11:34
    barteksmrek
    Poziom 25  

    conrada napisał:
    wiec tam chyba nie ma parowania skoro jest na wtrysku

    Masz wtrysk w fazie ciekłej gazu w aucie z 2009?

    Dodano po 1 [minuty]:

    sebap napisał:
    Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość.

    Kolega pisze że na benzynie jest ok.

    0
  • #12 26 Mar 2017 11:36
    sebap
    Poziom 40  

    barteksmrek napisał:
    sebap napisał:
    Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość.

    Kolega pisze że na benzynie jest ok.

    Chodzi oczywiście o wtryskiwacze LPG. Sądziłem, że to jasne.

    0
  • #13 26 Mar 2017 11:39
    barteksmrek
    Poziom 25  

    Membrana i to jest powodem zbyt bogatej mieszanki.

    0
  • #14 26 Mar 2017 11:41
    sebap
    Poziom 40  

    Nie żebym się mądrzył ale w 4 generacji LPG to wtryskiwacze dawkują gaz do kolektora więc co ma membrana do bogatej mieszanki?

    0
  • #15 26 Mar 2017 13:07
    barteksmrek
    Poziom 25  

    sebap napisał:
    więc co ma membrana do bogatej mieszanki?

    Gratuluje

    0
  • #16 27 Mar 2017 09:14
    conrada
    Poziom 3  

    A czy taka bogata mieszanka może być powodem wywala nią oleju z silnika przez filtr oleju - czy szykać innego powodu ? I czy w koncu to wtryskiwacze dawkują gaz czy parownik? Skąd mają sygnał z komputera? Czy jechać na ustawienie dawkowania gazu - by nie zapalał się check engine. Czy jednak skusić się na wymianę wtryskiwaczy?

    0
  • #17 27 Mar 2017 12:33
    sebap
    Poziom 40  

    Wtryskiwacze dawkują poprzez impulsy, które dostają ze sterownika.
    Co ma bogata mieszanka do wywalania oleju?
    W instalacji 4 generacji nie ustawia się wprost dawkowania gazu tak jak robiło się to w 1 i 2 generacji. Zbiera się mapę i ewentualnie koryguje się mnożnik.

    0
  • #18 18 Kwi 2017 11:41
    mejco
    Poziom 9  

    jeśli jest to ibiza 1.2 12v to wyjmij przepustnice i dokładnie ja umyj bo jak ktoś nie dbał o filtry to na pewno jest mocno zabrudzona po za tym rurka od egr jest skierowana centralni pod przepustnice i nie dopalone spaliny lecą wprost na element ruchomy przepustnicy.
    Po umyciu montujesz ja z powrotem składasz wszystko, odpalasz auto bez dodawania gazu i czekasz jak się nagrzeje złapie 90 stopni i dopiero możesz dodać gazu najlepiej nie przełączaj na lpg. Musisz tak zrobić żeby adaptacja przebiegła automatycznie. daj znać czy pomogło

    0
  • #19 18 Kwi 2017 11:58
    conrada
    Poziom 3  

    Pokusilem się o wyminne wtryskiwaczy- na te udoskonalone - jak na razie przejechane 120 km bez powtórnego włączenia się kontrolki check engine. Czasami jeszcze przy przełączanie ( po odpaleniu) na gaz ma delikatniejsze szarpniecie, ale już łagodniejsze choć nie powiem bo trochę przeszkadza - co może być tego powodem 3 cylindrowy silnik? Gazownicy mogą jeszcze spróbować zmianę sposobu przełączania się na gaz ( teraz jest w momencie osiągnięcia temp i przy dodaniu gazu) - mogą to zmienić na moment hamowania po osiągnięciu temu. ?

    0
  • #20 18 Kwi 2017 13:47
    sebap
    Poziom 40  

    Nie zmieniaj na hamowanie bo jak będzie coś nie halo to auto będzie gasnąć.

    0
  • #21 10 Sie 2017 06:09
    conrada
    Poziom 3  

    Wymiana wtryskiwaczy gazowych pomogła - niestety lałyżki przez co pojawiał się błąd zbyt bogatej dawki. Pozdrawiam

    0