Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 94G 230 2002 r - problem ze skrzynią Opticruise

kris1986 25 Mar 2017 00:49 765 10
  • #1 25 Mar 2017 00:49
    kris1986
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.
    Mam problem z moją Scanią 94G 230 2002 rok, wywrotka ze skrzynią Opticruise. Skrzynia nie zawsze zapina jedynkę za pierwszym razem, czasami wyświetli się numerek 1, auto nie rusza i muszę jeszcze raz wcisnąć sprzęgło, wtedy pojawia się komunikat "Clutching" i jedynka po chwili się załącza. Po ruszeniu, skrzynia przerzuca już ładnie wszystkie biegi w manualu i automacie. Podobna sytuacja jest też z 5 biegiem, jeżeli przerzucę ręcznie na 5, to też nie zawsze zapina się za pierwszym razem, inne biegi bez problemu. Ma ktoś jakiś pomysł, jak ugryźć temat?
    Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi. :)
    Pozdrawiam.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 26 Mar 2017 01:44
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Skrzynia czterobiegowa jak się domyślam,jeśli tak to problem jest z synchronizatorem,powtarza się problem z tym samym biegiem tyle że numer 5 jest to nadal pierwszy bieg lecz po przełączeniu planetarki na wysoki zakres.

    pozdrawiam

    0
  • #3 26 Mar 2017 15:23
    kris1986
    Poziom 10  

    hej :)
    no sytuacja wygląda dokładnie jak piszesz :) Problem jest z tym samym biegiem na niskiej i na wysokiej skrzyni czyli z 1 i 5 :) Czyli nie ma sensu czepiać się elektroniki tylko ogarnąć kogoś kto przejrzy skrzynie mechanicznie? Ja jestem z łódzkiego, więc jeżeli masz jakiś namiar na kogoś w miarę blisko mnie to podrzuć proszę ;) Dodam jeszcze, że świecą mi się jakieś błędy w ABSie, ale to chyba nie ma nic wspolnego ze skrzynia ;)
    pozdrawiam serdecznie

    0
  • #4 27 Mar 2017 10:57
    tomek-staw
    Poziom 12  

    1 to pierwszy bieg na niskiej skrzyni i na niskiej połówce natomiast 5 to trzeci bieg na niskiej skrzyni i na niskiej połówce. Zacznij od sprawdzenia oringów na wybieraku, oraz cewka i siłownik od półbiegów. ewentualnie czujniki potwierdzenia. te 2 na górnym deklu oraz wiązka do nich/ chociaż stawiam raczej na wybierak/ Czy nie słuchać uciekającego powietrza z cewek sterujących po z zespołu lewej stronie skrzyni?

    0
  • #5 27 Mar 2017 17:55
    szaman108
    Poziom 29  

    Oczywiście że tak jeśli skrzynia jest GRS ale raczej wątpię aby ktoś zakładał taką skrzynię do P94 nie ma to sensu i zakładam ze siedzi tam skrzynia GR.Najlepiej niech właściciel poda numer nadwozia to sprawdzę.

    0
  • #6 27 Mar 2017 18:15
    kris1986
    Poziom 10  

    Podaje nr nadwozia XLEP4X20004478802

    0
  • Pomocny post
    #7 27 Mar 2017 20:43
    szaman108
    Poziom 29  

    Tak jak myślałem siedzi GR801.

    0
  • #8 27 Mar 2017 20:49
    kris1986
    Poziom 10  

    czyli teoretycznie lepiej ze jest GR801? :) Dobra to teraz podrzuć mi jakiś namiar na Gościa, który mi to ogarnie ;)

    0
  • Pomocny post
    #9 27 Mar 2017 21:45
    szaman108
    Poziom 29  

    Niestety dalej Ci nie pomogę od jedenastu lat nie ma mnie w kraju.

    0
  • #10 27 Mar 2017 21:48
    kris1986
    Poziom 10  

    aha rozumiem ;) wielkie dzięki za podpowiedź ;) Może ktoś inny z forumowiczów zna kogoś sprawdzonego i mi podrzuci jakiś kontakt :)

    0
  • #11 21 Lis 2017 10:13
    kris1986
    Poziom 10  

    po rozebraniu skrzyni okazało się, że to synchronizator, wszystkie były słabe, wiec zostały wymienione na nowe ;) przyczyną uszkodzenia synchro było sprzęgło, którego praktycznie nie było. Nowa tarcza. docisk, łożyska skrzyni + świeży olej i auto śmiga w tym opticruise jak osobówka ;) dziękuje wszystki za podpowiedzi i pozdrawiam

    0