Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.7 CDTI (A17DTR) - Światła STOP działają cały czas po zapłonie

25 Mar 2017 13:47 1899 3
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich,

    Od kilku dni walczę z usterką w moim samochodzie Opel Astra H, 2009 1,7 CDTI (A17DTR) z oryginalnym hakiem/modułem. Po włączeniu samochodu (odpaleniu czy też po prostu włączeniu zapłonu) światła stop permanentnie święcą.

    Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego Op-Com brak jakichkolwiek błędów w każdym module.
    Próba "ręcznego" testu świateł stop w module REC udana - zarówno światła zasadnicze (w lampach), jak i 3 lampa stop w klapie.
    W danych diagnostycznych wskazuje również włącznik obwodu hamulcowego 1 (aktywny/nieaktywny zależnie od naciśnięcia pedału), włącznik 2 - ciągle aktywny, również jest monit o załączonych wszystkich światłach stop w nadwoziu oraz przyczepie, oraz o trzecim świetle stop.
    Dodatkowo po odłączeniu kostki w włączniku świateł STOP, sytuacja się nie zmienia.

    W sytuacji kiedy zapłon jest wyłączony światła stop działają normalnie.

    Do tego czasu zostało wymienione/sprawdzone:
    a)włącznik świateł STOP - wymieniony na nowy
    b)sprawdzone wszystkie bezpieczniki (żaden nie był spalony)
    c) wymiana wszystkich żarówek odpowiedzialnych za te światła
    d)podmiana trzeciego światła stop na inne
    e)weryfikacja przewodów w przelotce pomiędzy nadwoziem a klapą bagażnika
    f)wzrokowa kontrola przewodów za licznikiem, w kolumnie kierownicy, w progu, pod maską, w bagażniku i w klapie pod kątem zwarcia, przetarcia itp.
    h)wyczyszczenie styków w sterowniku silnika, przed przednim nadkolem
    i)sprawdzenie styków w module REC
    j)sprawdzenie styków w gnieździe haka
    k)tymczasowe wylogowanie modułu haka (brak efektów)
    l)tymczasowa dezaktywacja funkcji awaryjnego hamowania (brak efektów)
    m)tempomat reaguje na przyciśnięcie przycisków, w czasie diagnostyki w Op-Com

    Po wyciągnięciu bezpiecznika numer 30 pod maską, sytuacja wraca do normy obwód hamulcowy działa normalnie. Jednakże samochód jest nieuruchomiony - wiadomo odpowiada za "osprzęt silnika" według rozpiski z jednej ze stron internetowych.

    Dodatkowo mogę dodać że mam moduł REC (duży) o wersji HN. Niestety nie mam możliwości podmiany na inny (nikt nie ma). Z drugiej strony na jednym z portali aukcyjnych można zakupić taki za 150 zł z pinem. Jednak czy to coś pomoże ?

    Oczekuje na inne pomysły, jak rozwiązać ten problem.
    Pozdrawiam Michał
  • Poziom 9  
    Odłączenie akumulatora nie powoduje jakichkolwiek zmian. Dzisiaj w czasie czyszczenia styków w jednostce sterującej silnika, akumulator był rozłączony na około 30 minut.
  • Poziom 9  
    Awaria usunięta, przyczyną był uszkodzony przewód pomiędzy kością X1, a kostką włącznika świateł. Naprawa kawałka przewodu, polutowanie i odpowiednie zaizolowanie skutkowało cudem! Do pomocy przydatne były schematy z TIS. Pozdrawiam :-)