Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

APLOV - Zdalnie sterowany samochód własnej konstrukcji

aplov 25 Mar 2017 16:59 10116 29
  • APLOV - Zdalnie sterowany samochód własnej konstrukcji
    Witam

Na wstępie chcę dodać iż jestem tylko 18 letnim samoukiem i zdaje sobie sprawę, że ta konstrukcja nie jest ta tak wysokim poziome co reszta zamieszczonych prac.

Wyżej przedstawiony pojazd to jak tytuł wskazuje, zdalnie sterowany samochód zbudowany od zera.

Dane techniczne:
    - Dwa niezależne silniki o łącznej mocy 78 W. Przekładnia 4.4:1 2200 RPM
    - Akumulator litowo-polimerowy o pojemności 2200 mAh 7.4 V
    - Mikroprocesor ATmega644P taktowany 20 MHz
    - Nadajnik/odbiornik nRF24L01
    - Średnica kół wynosi 60 mm
    - Masa ~500g (z akumulatorem)

Szczegóły
    Całość została zaprojektowana tak aby barycentrum całości znajdowało się jak najniżej, poprawi to stabilność podczas szybkiej jazdy.
    Poniżej widać, że wszystkie cięższe elementy zostały umieszczone na dolnej stronie.

Również przód samochodu został lekko obniżony względem tyłu aby podczas dużego przyspieszenia zachować przyczepność przednich kół.

Schemat oraz PCB

Kontroler
    Kontroler nie wygląda pięknie ale spełnia swoje zdanie

Dane techniczne:
    - Mikroprocesor ATmega88PA taktowany 20 MHz
    - Zasilanie z powerbank'a poprzez programator
    - Nadajnik/odbiornik nRF24L01
    - Wyświetlacz LCD 2x16 HD44780 z podświetleniem RGB

Jeśli kontroler jest połączony, odbiera on napięcie akumulatora samochodu, które jest widoczne na wyświetlaczu
    Posiada on również trzy tryby pracy charakteryzujące się maksymalnymi wypełnieniami PWM przy których pracują silniki samochodu (Eco,Standard,Sport).
    Między trybami można przełączać się poprzez wciśnięcie joystick'a. Aktualny tryb można rozpoznać dzięki kolorowi wyświetlacza.
    1.Eco 2.Standard 3.Sport