Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 Benzyna 2.0 2007r - Spalony komputera silnika Magneti Marelli IAW6LBP

du2y 26 Mar 2017 18:30 411 5
  • #1 26 Mar 2017 18:30
    du2y
    Poziom 2  

    Witam,

    Posiadam Citroena C5 z 2007r. benzyna 2.0 z instalacją gazową Stag 300 Premium.
    Mam problem z komputerem silnika.

    Podczas jazdy samochód zgasł. Przy próbie ponownego odpalenia włączyła się tylko dmuchawa nie można go było odpalić. Podłączyłem się do interfejsu gazowego po kilku próbach podłączenia udało się przez interfejs gazowy (podłączony do obd) skasować błędy silnika i samochód zaczął działać prawidłowo.
    Dwa dni później auto znowu zgasło i znowu działała tylko dmuchawa. Nie udało się go już odpalić. Diagnoza w warsztacie uszkodzony komputer silnika.
    Kupiłem zestaw startowy (Komputer silnika Magneti Marelli IAW 6LPB, BSI, Kluczyki) Mechanik wymienił komputer i BSI, zaprogramował BSI i wymienił immobiliser w moich kluczykach.
    Auto działało przez 1 miesiąc.
    Po miesiącu znowu to samo po przekręceniu kluczyka słychać tylko dmuchawę.
    Podejrzenie że to przez instalację gazową.
    Odłączyłem instalację gazową (wyjąłem główny bezpiecznik plus odłączyłem od OBDII adapter gazowy)
    Wymieniłem komputer na nowy tym razem udało się skopiować pamięć ze starego do innego używanego komputera więc wymiana tylko komputera bez BSI.
    Wpiąłem naprawiony komputer.
    Mierzyłem napięcie przez gniazdo zapalniczki miernikiem. Wskazywał 12,25 V bez odpalenia silnika. 13.75 +- 0,10 V przy odpalonym silniku bez wyraźnej zmiany napięcia przy zwiększaniu obrotów.
    Tym razem auto przejechało około 100 KM (Działało tydzień) i znowu to samo.
    Zgasło w trakcie jazdy. Przy próbie odpalenia obroty skakały do 900 obrotów i od razu to zera. Po odpięciu klem na chwile, przy próbie odpalenia tylko dmuchawa. Brak połączenia przez OBD - na 99,9% znowu coś uszkodzone w komputerze silnika.

    Pytanie jak podejść do naprawy.
    Reaktywacja komputera silnika to koszt 850 zł (wymiana z BSI 1300 zł) O kosztach lawety nie wspomnę.
    Jak znaleźć przyczynę.
    Czy można wpiąć w układ jakieś dodatkowe zabezpieczenie antyprzepięciowe żeby przynajmniej nie paliło komputera?
    Czy można zmniejszyć bezpiecznik przez który idzie prąd do komputera, żeby się palił szybciej i chronił komputer?
    Gdzie szukać tego bezpiecznika.

    Bardzo proszę o pomoc.

  • Pomocny post
    #2 26 Mar 2017 18:47
    jenusz11
    Poziom 17  

    myśle że zmiana bezpiecznika nie pomoże trzeba ustalić na jakim obwodzie jest problem (czujniki, cewka ,wtryski itp) przetarcia w wiązce , masy do sterownika, trzeba troche czasu na to poświecić , rozbierałeś sterownik ?widać uszkodzenie?

  • #3 26 Mar 2017 19:19
    du2y
    Poziom 2  

    Nie jestem w stanie gołym okiem zobaczyć uszkodzenia w sterowniku silnika.
    Problem jest też w tym że żeby sprawdzić te obwody to trzeba znowu wymienić sterownik silnika (min 850 zł) i mieć nadzieję że zlokalizuje się uszkodzony obwód zanim on znowu rozwali komputer.
    Jak sprawdzałem napięcie przez gniazdo zapalniczki to nie było widać odchyleń więc podejrzewam że to coś chwilowego.
    Czy miałoby sens kupić zabezpieczenie antyprzepięciowe 12V - 24 V http://allegro.pl/zabezpieczenie-przepieciowe-przepieciowka-12v-24v-i5576261513.html
    (niby do zabezpieczenia przy spawaniu ale... ) wpiąć je do układu i wtedy zacząć sprawdzać. Można z takim zabezpieczeniem włączonym jeździć?

  • Pomocny post
    #4 26 Mar 2017 19:35
    jenusz11
    Poziom 17  

    taki bezpiecznik miałby sens gdyby problem był z zasilaniem sterownika ale wątpie w to. teraz i tak musisz kupić kompa ,ale najpierw sprawdz wiązkę silnika wszystkie masy i zasilania , jakieś błedy na kompie przed awarią ? cewka może ma przebicie

  • #5 26 Mar 2017 19:39
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po pierwsze dobry elektryk jak ja i parę innych zaczyna naprawę od znalezienia usterki.

    I tak Ty masz zrobić. Powodzenia.

  • #6 27 Mar 2017 10:04
    du2y
    Poziom 2  

    Nie jestem elektrykiem/elektornikiem i moja wiedza w tym zakresie jest mocno ograniczona. Natomiast po obecnych wyjaśnieniach serisów że nie wiadomo co i jak sprawdzić (bo bład nie występuje od razu tylko po jakimś czasie.) Zaczłem sam szukać przynajmniej sposobu jak zabezpieczyć sterownik silnika przed kolejnym przepaleniem. Koszty mi rosna szybko i przy wartości auta na poziomie 12000 zł zbliżam się do granicy czy nie sprzedać auta na części.
    Jeżeli możecie polecić dobrego elktryka z okolic Wyszkowa \Warszawy byłbym wdzięczny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME