Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja Holenderska prins w hyundai coupe 2.0

Maniek 102_ 27 Mar 2017 12:32 1413 19
  • #1
    Maniek 102_
    Level 7  
    Witam mam problem z gazem . Mechanik wymienił mi filtry i sondę lambda. A nadal gdy chcę dodać bardzij gazu to przełącza mi na benzynę i jak ujme to znów jest na lpg. I jeszcze spalanie benzyny pokazuje jak bym na niej jeździł a jeżdżę na lpg. Bo przy delikatnej jeździe się nie przełącza . Mam holenderski lpg Prins
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie trzyma cisnienia lpg i ster wrzuca na pb. Prawdopodobnie coś z reduktorem.
  • #3
    Maniek 102_
    Level 7  
    andrzej20001 wrote:
    Nie trzyma cisnienia lpg i ster wrzuca na pb. Prawdopodobnie coś z reduktorem.


    Dziwi mnie właśnie kolego to że jak dodam bardziej gazu to się rozlacza a za chwilę znów jeść na lpg. Dzięki za podpowiedź.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Dajesz w palnik - zapotrzebowanie na gaz jest duże a reduktor nie wyrabia i komp wyłaczy układ na pb.Tak jakby nie było go w zbiorniku.
    Auto chodzi spokojnie - reduktor podaje lpg w wystarczającym ciśnieniu i jest git.
    Tak po chłopsku.
  • #5
    Maniek 102_
    Level 7  
    Jeśli Tak to tragedia tę reduktory są strasznie drogie. Masakra .
  • #6
    g107r
    Level 40  
    Membrany też ? Mój używany i regenerowany koltec 450zł, a nowy ponad 1000 jak kiedyś widziałem, zestaw naprawczy od 80.
    Wcześniej i tak powinieneś podłączyć się pod komputer i zweryfikować te ciśnienie, błędy instalacji, albo manometrem.
    Reduktor pewnie możesz kupić tańszy, niekoniecznie zaraz wydawać takie śmieszne pieniądze...
  • #7
    Maniek 102_
    Level 7  
    g107r wrote:
    Membrany też ? Mój używany i regenerowany koltec 450zł, a nowy ponad 1000 jak kiedyś widziałem, zestaw naprawczy od 80.
    Wcześniej i tak powinieneś podłączyć się pod komputer i zweryfikować te ciśnienie, błędy instalacji, albo manometrem.
    Reduktor pewnie możesz kupić tańszy, niekoniecznie zaraz wydawać takie śmiJesteś eszne pieniądze...


    No może Masz rację tyko nie chcę żeby jakiś mechanik naciągnąć mnie na koszty. Nigdy nie miałem auta z gazem i trochę mnie to denerwuje że Tak ten gaz się paprze
  • #8
    g107r
    Level 40  
    Nie mechanik, szukasz gaziarza, najlepiej takiego co już grzebał w tych instalacjach, żeby czasem nie uczył się jej na Twoim aucie i portfelu. A swoje i tak zapłacisz.
    Druga opcja wywalić, założyć coś co ogarnia /powinna/ większość gazowników w kraju. Ja mam złe odczucia co do fachowości i chęci we względzie holenderskich instalacji - nie wiem, nie znam, nie mam się jak podłączyć, ogólnie to spadaj pan na drzewo...
    Specjalistów jak na lekarstwo, ale poszukaj http://lpg-forum.pl/vsi-prins.html i na elektrodzie, może znajdziesz kogoś blisko, sama regeneracja czy wymiana parownika jest do ogarnięcia przez gazowników, ale jak coś będzie głębiej z instalacją, to mogą zacząć się trudności.
  • #9
    Maniek 102_
    Level 7  
    Już jeden gazownik robił wymienił sondę i filtry i coś grzebal no jeste lepiej Ale nadal się rozlacza. W końcu powiedział że tego nie ogarnie . Muszę jechać na komputer do zakładu co robią prins Ale to jest 70 km od Skierniewic a ja pracuje w delegacji i tu jest duży problem
  • #10
    g107r
    Level 40  
    Widzisz, było potrzeba wymieniać sondę ? Pracuje na benzynie, do benzyny została założona przez producenta auta, źle działała na benzynie, były błędy, że postanowił ją wymienić ? Psują się jak wszystko, ale była uszkodzona ? Ty płacisz, zorientuj się najpierw komu.
  • #11
    Maniek 102_
    Level 7  
    Właśnie na benzynie chodzi Auto idealnie wszystko grało i gra Ale ten paprak mówili że pokazuję błąd sondy Ale wymiana tyko zmieniła moje finanse na to Auto . Pierwszy raz mam z gazem Ale widzę że to ciężki temat
  • #12
    g107r
    Level 40  
    Błąd sondy mógł powstać przez instalację gazową, kwestia tego czy błąd występował przy jeździe tylko na benzynie, czy powstawał dopiero na gazie.
    Zobacz co to "emulacja sondy lambda", i czemu służy. Moja instalacja standardowo robi błąd sondy, tak została wykonana, taki ma emulator.
    Tak, temat jest ciężki, dlatego gazownik jest bardzo ważny, a jeszcze gdy dobry, to ponad połowa sukcesu, albo i więcej...
  • #13
    Maniek 102_
    Level 7  
    Mam nadzieję że będzie dobrze z gazem. Myślę sobie że to tylko jakiś elektrozawor i będzie ok. A w ogóle jak tankowalem butle to do 55 weszło mi tylko 41 . Chyba trochę mało co
  • #15
    Maniek 102_
    Level 7  
    Tak kolego mam prinsa . I rozlacza mi Gaz gdy bardziej dodam pedal gazu . A jak jeżdżę spokojnie to nie rozlacza . A jak puszczę pedal gazu to zaraz wraca na lpg
  • #16
    psooya
    Level 38  
    Kolego mamy 5 rodzaj instalacji gazowych i z 40 producentów a ja umiem czytać. Ja wiem kto to i co to prins ja pytam co tam masz za graty i jaki typ celem określenia gdzie może być problem. Jak ktoś w instalacjach IV generacji będzie pisał o emulacji sondy to wprowadza w błąd. A od szczegółów i instalacji VSI jest kolega gimak z tego forum lecz bez twojej minimalnej wiedzy nikt tu nie pomoże bo ty masz gaz i jest to prins i nie działa i gazownika nima....
  • #17
    gimak
    Level 40  
    Maniek 102_ wrote:
    I rozlacza mi Gaz gdy bardziej dodam pedal gazu . A jak jeżdżę spokojnie to nie rozlacza . A jak puszczę pedal gazu to zaraz wraca na lpg

    Może to być reduktor, ale nie koniecznie, trzeba by wiedzieć jakie cisnienie gazu daje reduktor, jak zachowuje się ciśnienie gazu w momencie przechodzenia na PB oraz jakie są ustawienia parametrów w sterowniku gazowym.
    Radzę zamontować na stałe na wężu między reduktorem i listwą wtryskiwaczy, manometr o zakresie do 4 bar, to będziesz miał stały wgląd jak pracuje reduktor, a to już połowa sukcesu (bez gazownika i programu diagnostycznego).
    Z tego skąpego opisu, przypuszczam, że ciśnienie na reduktorze za nisko (za blisko) jest ustawione w stosunku do ciśnienia przejścia na benzynę w sterowniku gazowym i to może być powodem kłopotów. Tego stwierdzić się nie da bez programu diagnostycznego - chodzi o sprawdzenie jakie są ustawienia sterownika.
    W Twojej sytuacji jak byś miał zamontowany manometr to widziałbyś jakie ciśnienie daje reduktor. Przy silniku wolnossącym ciśnienie na manometrze powinno być ok. 1.2 bara. Jeżeli jest niższe to możesz je podkręcić do ciśnienia 1.2 bara, a nawet 1.3 i sprawdzić czy dalej będą te same problemy. Jeżeli ustąpią, to będzie potwierdzeniem tego co wyżej napisałem.
  • #18
    Maniek 102_
    Level 7  
    Nie mam pojęcia jaki rodzaj tego prinsa. Jeden gazownik nie ogarnął drugi nie dotyka bo to prins. A ja nie mam zielonego pojęcia na temat gazu. Ale z tego co piszesz to ma duży sens i jeśli dobrze Cię rozumiem to kwestią jest doborze ustawić ten Gaz . I nie koniecznie musi być zepsuty ten reduktor Tak .
  • #19
    gimak
    Level 40  
    Silnik wolnossący, czy z turbo? Załącz zdjęcia centralki (przełącznika PB<>LPG Chodzi o wersję VSI czy VSI 2), reduktora (z jedną czy z dwoma membranami) i ewentualnie sterownika.
    Zamontowanie manometru, to żadna filozofia i żaden koszt, a dużo daje - zacznij od tego. Jak sam nie potrafisz, to każdy gaziarz powinien to umieć zrobić.
  • #20
    Maniek 102_
    Level 7  
    Dzięki wielkie kolego. Wyśle Ci te zdjęcia Ale dopiero w piątek po południu gdyż jestem teraz w delegacji. Niestety taka praca. Trzym się powodzonka do piątku