Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa od podstaw zdalnie sterowanego czołgu

27 Mar 2017 13:16 645 6
  • Poziom 2  
    Witam forumowiczów!
    Na wstępie zaznaczę, że nigdy w życiu nie miałem "na poważnie" styczności z elektroniką, robotyką lub czymś podobnym - zadaję pytanie tylko dlatego, żeby obeznać sytuację i ocenić, czy podołam wymienionemu w temacie zadaniu. Jedyna dziedzina, która nie jest mi obca to modelarstwo.

A więc, tak jak w temacie, chciałbym się zabrać do budowy od zera modelu pojazdu, konkretnie czołgu, zdalnie sterowanego. Problem w tym że nawet nie jestem początkującym w tej dziedzinie. Chciałbym się dowiedzieć:
    1) Od czego mam zacząć?
    2) Czy nie jest to zbyt skomplikowane jak na sam początek przygody z elektryką? Czy będąc kompletnym laikiem jest szansa, że dałbym sobie radę w budowie tego pojazdu? Zdaję sobie sprawę z tego że w mojej wyobraźni może to być bułka z masłem - dwa silniczki, odbiornik, pilot i git - podczas gdy jest to niezwykle trudne. Jeżeli się nie uda - zrezygnuję.
    3)Jaki byłby mniej więcej koszt takiego przedsięwzięcia? Oczywiście na realizację projektu chciałbym wydać możliwie najmniej pieniędzy. Nie wiem ile można by wydać na części, ale chciałbym (o ile to możliwe) zmieścić się w 100 zł, chyba że to absolutnie za mało żeby zrobić cokolwiek.

Oczywiście nie chcę kupować już gotowej zabawki czołgu, rozmontować z niej części i wsadzić do mojej obudowy - chcę żeby projekt był mój własny.
    Ja to widzę tak - dwa silniczki (elektryczne?), każdy sterujący jedną gąsienicą czołgu - gaz i wsteczny - sterowane osobnymi drążkami. Z tego co myślę, pozwoli mi to na jazdę prosto, do tyłu oraz obracanie w miejscu. Kolejny element to obracana wieża, czyli trzeci silniczek. Generalnie to tyle - czołg jeździ, obraca wieżą, jest OK. Teraz proste pytanie kieruję do was - jak to zrobić?