Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II phI 1.6 16V - Błąd P0420, P0010 i parametry sondy lambda

jarekk93 27 Mar 2017 21:42 23427 11
  • #1
    jarekk93
    Level 7  
    Witam.

    Dziś zapalił się CHECK w moim aucie. Po podpięciu pod kompa i diagnostyce programem PCMSCAN, zlokalizowano 2 błędy.

    P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw współczynnik konwersji ( blok cylindrów nr1) poniżej wymaganej wartości
    P0010 - Obwód nastawnika kąta ustawienia wałka rozrządu 'A'

    Pierwsza lambda pracuje w zakresie od 0.07V do 0.85V i prezentuje się sinusoidalnie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V, więc praktycznie nie ma żadnej zmiany napięcia. Auto diagnozowałem przy nagrzany silniku. Czy tak powinno być?

    Zastanawia mnie tez drugi parametr tej sondy ->Oxygen sensor Short Term Fuel Trim Bank 1 - sensor 2. Cały czas oscyluje w granicy 99,2% - 100%, więc chyba coś tutaj nie gra.

    Dodaję screen'y z pomiarów. Proszę Was o jakieś wskazówki, bo sam chyba sobie z tym nie poradzę..
  • #3
    jarekk93
    Level 7  
    Na chwilę obecną próbuję własnymi siłami sobie z tym poradzić za m.in. waszą pomocą. Jeśli mi się nie uda, spróbuję ogarnąć mechanika z CLIP'em.

    Zastanawia mnie praca drugiej sondy lambda - bo o niej jakoś cicho na forach, albo zdania są bardzo bardzo podzielone i rozbieżne. Gdyby ktoś wiedział co to za parametr: oxygen sensor short term fuel trim bank 1, czego dotyczy i od czego zależy, to już byłby jakiś kolejny krok do przodu. coś mi tutaj nie gra ale nie mam na tyle wystarczającej wiedzy, żeby to ogarnąć a w "internetach" nikt raczej nie pisze szczegółowo w tym temacie..
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Skończył Ci się katalizator i sterownik widzi przerwę w obwodzie elektrozaworu koła zmiennych faz rozrządu.
    Napięcie na drugiej sondzie powinno się też trochę zmieniać przy dawaniu gazu w podłogę czy przy hamowaniu silnikiem. Powinno być też wyższe napięcie na niej przez jakiś czas na zimnym silniku.
    Jeżeli cały czas trzyma 0,45V to może być uszkodzona ale wtedy powinien pojawić się błąd mówiący o braku reakcji lub coś podobnego.
    Skoro masz błąd mówiący o małej sprawności katalizatora to raczej napięcie na sondzie w pewnych momentach jest wyższe niż powinno być.
  • #5
    jarekk93
    Level 7  
    Zapomniałem dodać, że kat został wycięty ( błędna diagnoza mechanika, który kazał wyciąć kata, który był sprawny jak się później okazało :/ ) i została wstawiona strumienica.

    Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one:
    Pomiar lambda: 1.250 - norma to 0.97-1.03
    Składniki toksyczne: 200-350 - norma do 100

    Czy te błędy mogą być spowodowane przekroczeniami?
    Co najlepiej zrobić, spróbować wymienić sondę czy może kupić i wstawić na nowo kata?
  • #6
    autoas
    Level 42  
    Bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie.....
  • #7
    jarekk93
    Level 7  
    autoas wrote:
    Bez katalizatora zawsze będziesz miał błąd na drugiej sondzie.....


    Właśnie niekoniecznie - moi znajomi nie mają katów i po założeniu emulatorów na drugą sondę nie wyskakuje żaden błąd.. Ja emulator też mam zamontowany, a błąd się pojawia. Wiem, że każde auto jest inne, no ale...

    Parametr: Oxygen Sensor Short Term Fuel Trim Bank 1 na sondzie przed katalizatorem wskazuje na poziomie 7%-18%, natomiast dla sondy za katalizatorem trzyma się praktycznie bez zmian na poziomie -100%. Czy tu nie jest chyba pies pogrzebany, bo widzi za duże różnice?

    1.Co o tym sądzicie?
    2.Może przewody wadliwe?
    3.Może czas sprawdzić cewki?
  • #8
    autoas
    Level 42  
    Miałem na myśli normalne rozwiązanie, fabryczne.... a nie nienormalne, emulator załatwi na jakiś czas sprawę
    Sam musisz się zdecydować Jak chcesz to naprawić...
  • Helpful post
    #9
    andrend
    Level 26  
    Gdy nie ma katalizatora 1 i 2 sonda pracuje jednakowo{ fizyki się nie oszuka}. Żadne emulatory nie rozwiążą problemu. Kupuj katalizator, wstaw, i będziesz miał po usterce. Proszę cię nie pisz głupot ludziom że emulator załatwia sprawę. Miałeś błąd P0420, i nie kumaty mechanik wyciął kata, zmień mechanika.
    Pozdrawiam Andrzej.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    kamiloskop wrote:
    wszelakie inne zabawki nie lubią renaulta za bardzo jeśli chodzi o diagnostykę.

    Lubią tylko trzeba wiedzieć i rozumieć co chcą powiedzieć. Clip to nie ewenement i sam nie naprawia renówek, tym bardziej nie jest niezastąpiony.
  • Helpful post
    #11
    mario 77
    Level 23  
    jarekk93 wrote:
    Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one:
    Pomiar lambda: 1.250

    Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie.
    jarekk93 wrote:
    Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V

    Po wykasowaniu błędu też stało? Generalnie jak nie masz kata to sygnał na drugiej sondzie powinien być zbliżony do tego na pierwszej.
    jarekk93 wrote:
    Gdyby ktoś wiedział co to za parametr: oxygen sensor short term fuel trim bank 1,

    W skrócie : Jest to krótkookresowa korekcja dawkowania paliwa. Polega na monitorowaniu napięcia sondy i wprowadzaniu takich zmian czasu otwarcia wtryskiwaczy aby sprowadzać współczynnik nadmiaru powietrza =1. Szczególnie istotne przy małych obciążeniach i wolnych obrotach.
    Drugim mechanizmem autoadaptacji jest długookresowa korekcja dawkowania paliwa (long term fuel trim) która decydująco wpływa na pracę silnika w pełnym zakresie obrotów i obciążeń oprócz wolnych obrotów.
  • #12
    jarekk93
    Level 7  
    Dzięki Panowie !

    Uzyskałem dzięki Wam odpowiedzi na dręczące mnie pytania. Wstawiam z powrotem katalizator, a mechanikowi już dawno powiedziałem " do widzenia".

    Temat uważam za zamknięty.