Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V40 1.8 96r - Nie pracuje na wszystkie cylindry

28 Mar 2017 01:10 5178 7
  • Level 12  
    Witam
    Znajomy przyprowadził mi Volvo V40 1.8 benzyna/lpg 96r. Silnik nie ma mocy, szarpie. Po ściągnięciu (obojętne czy kapturka ze świecy, czy zasilania wtryskiwacza czy to benzynowego, czy lpg) z trzeciego cylindra nie ma zmian. Z pierwszego i ostatniego auto od razu zaczyna szarpać bardziej i gasnie. Po ściągnięciu z drugiego cylindra trochę gożej pracuje ale nie gaśnie. Dodam że auto było u paru mechaników, i cewki zapłonowe, świece, kable, wtryskiwacze jak i sterownik silnika były wymieniane. Rzecz jasna wszystko bez zmian. Typowo auto nie pracuje na trzeci cylinder, ewentualnie delikatnie w drugim też są jakieś zaburzenia. Był podłączany pod kompa, nie wyskakiwały żadne usterki. Ciśnienie w cylindrach, w każdym 13 bar. Przypadkowo zaczęliśmy ruszać wężami od podciśnienia ( jest ich tam dużo) auto momentami zaczynało pracować tak jak powinno. I teraz tak :

    Volvo V40 1.8 96r - Nie pracuje na wszystkie cylindry


    Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia ) nie ma żadnych zmian w pracy silnika.
    Jeśli odepnę tę kostkę z zielonym plastikiem też tam są dołączone dwa przewody podciśnieniowe, auto od razu gaśnie.

    Do czego służy ten pierwszy ( zaworek ) po odłączeniu którego nie ma żadnych zmian w pracy silnika? czy jest możliwe że to przez niego są te problemy z pracą silnika?

    Jak dojść które urządzenie podciśnienia jest niesprawne i przez które auto tak szwankuje????
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • VAG group specialist
    Jak dla mnie to nie jest żaden zaworek tylko czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.
    Chyba że mówisz o czymś innym niż o tym czarnym prostokącie z zieloną wtyczką.
    Jak odłączysz wężyk który idzie z kolektora to silnik powinien mieć mniejsze obroty bo będzie zalewany. Jeżeli odłączysz wtyczkę od niego to raczej zgaśnie.
    Skoro odłączasz wężyk i nic się nie zmienia to możliwe że czujnik jest uszkodzony przez co np zalewa silnik i ten nie działa na jeden cylinder tyle że to by raczej wyszło na komputerze bo powinien pojawić się błąd bo ECU nie będzie pasowało ciśnienie w kolektorze względem uchylenia przepustnicy oraz powinien być błąd bogatej mieszanki.
    Czujnik można sprawdzić w blokach pomiarowych na komputerze lub pobieżnie woltomierzem.

    Jeżeli jest tam coś jeszcze podłączone to daj lepsze zdjęcia i pokaż gdzie to jest dokładnie podłączone - jeden wężyk czy dwa i gdzie są wpięte.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 12  
    Czujnik to ten z zieloną wtyczką?? bo na dolocie powietrza znalazłem jeszcze jeden czujnik nie wiem od czego on, może od temperatury powietrza?? ten tak jak by na kolanku?? po odłączeniu wtyczki od tego czujnika na kolanku nie ma żadnych zmian.

    Volvo V40 1.8 96r - Nie pracuje na wszystkie cylindry

    PS. Nowy problem, wkładam kluczyk do stacyjki do tego Volva i nie chce się przekręcić, tak jak by zblokowało stacyjke, żadne szarpanie kierownicą nic nie daje, spsikałem WD40 stacyjke też nic kurcze teraz nie mogę nawet odpalić tego auta ;/
  • VAG group specialist
    Tak z zieloną.
    To na zdjęciu to najwyraźniej termistor bo ma dwa przewody więc powiedziałbym że to czujnik temperatury powietrza zasysanego.
    Co do stacyjki to demontaż i do "kluczykarza", ten naprawi stacyjkę.
    Ta Ci nie jest zbytnio potrzebna do uruchomienia silnika. wyjmij kostkę stacyjki i przekręć ją śrubokrętem w pozycję zapłonu i później w pozycję rozruchu.
  • Level 12  
    OK dziękuję, napiszę coś więcej w sobotę, gdyż dzwoniłem na taki auto szrocik 60km ode mnie, mają tam stacyjkę za 70zł i czujnik podciśnienia za 35zł. W piątek tam będę przejeżdżał to kupię i w sobotę dam znać na forum. ( czy do demontażu stacyjki będę musiał ściągać kierownicę, czy te plastiki wkoło niej wystarczy odkręcić?). A i jeszcze mam z ciekawości jedno pytanie. Bo ustaliliśmy że ten zeloną wtyczką to czujnik podciśnienia. A ta na dole po lewej od czujnika podciśnienia czarna wtyczka ustawiona poziomo na tym zdjęciu do czego służy? tam też dwa wężyki od podciśnienia dochodzą?
  • VAG group specialist
  • Level 38  
    To pierwsze to jak MAP sensor z opla wygląda,
    Volvo V40 1.8 96r - Nie pracuje na wszystkie cylindry
    Podobny od dołu pomimo (po mojemu) wejścia na 1 wężyk ?
    Drugie czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT, IAT.
    autoManiak1 wrote:
    Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia ) nie ma żadnych zmian w pracy silnika.
    Zaworek może powodować błąd silnika, może podciśnieniowy EGR, może zaworek odpowietrzenia par paliwa, u mnie również jest od zmiennej długości kanałów dolotowych w kolektorze ssącym VGIS. Działa gdy komputer silnika sobie zażyczy, także na wtyczkę i jeden z wężyków może nie reagować.
    Jak masz reakcję na wężyki podciśnienia, to przepatrz je dokładnie czy nie są sparciałe, pęknięte, nadcięte - nie są dziurawe.
    Przy okazji ruszania poobserwuj czy ruszając wężykami, nie ruszasz jednak i instalacją elektryczną.
  • Level 12  
    no niestety to nie czujnik podciśnienia, dziś podmieniłem i w sumie na benzynie troszke lepiej ale po czasie i tak zaczął szarpać, na lpg od razu szarpie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    zauważyłem, że teraz jak odłącze przewód od czujnika podcisnienia, tak jak by mu się obroty wyrównywały ale na lpg zaczyna za to nierówno pracowac