Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m

lukzak2298 05 Sep 2018 18:04 5415 50
lampy.pl
  • #31
    ziboss
    Level 9  
    Jeżeli by chcieć zamontować tak jak jest w instrukcji sprzedawcy i z dołączonymi uchwytami to musi być taki długi uchwyt żeby przy otwieraniu nie urwać silnika o słupek czyli tak jak na fotce. Ale faktycznie obliczyłem że gdyby przerobić uchwyt z mocowaniem obrotowym za silnikiem to by może i to działało
  • lampy.pl
  • #32
    lukzak2298
    Level 18  
    Dobra, ale waracając do tematu: Założyłem fabryczny zestaw Faac 414 z centralką E045 do tego dokupiłem drugą barierę podczerwieni i radyjko z nice. Wszystko działa ładnie pięknie. Wymiary montażowe 19x19cm. Tak że siłowniczki 400mm skoku.

    Mam tylko jeden problem. Wszystko ładnie chodzi tylko że ZA GŁOŚNO! Metalowa konstrukcja bramy (rury) + poszycie z blachy trapezowej i to wszystko ładnie wzmacnia dźwięk... Część hałasów wyeliminuję wstawiając dodatkowe nity żeby blacha drżąc i uderzając o konstrukcję skrzydła nie generowała dźwięku ale i tak obawiam się że to nie do końca pomoże. Cisza robi się jak brama zwalnia przy domykaniu i przy otwieraniu. Czy zmiana ustawień mocy w centrali może coś pomóc? Skoro przy domykaniu jest dużo ciszej? Czy to normalne że siłowniki tak drżą podczas pracy? A może to fabryczne 50% mocy ustawione w centralce nie do końca pasuje siłownikom?
  • #33
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Siłowniki na 230V nigdy nie były ciche (w najlepszym razie buczenie, w najgorszym - tak jak u ciebie rezonowanie luźnych elementów). U ciebie trochę dziwne bo właśnie przy domykaniu powinno być głośno - silniczki klatkowe asynchroniczne przy obcinaniu sinusoidy 230 są zmuszane na siłę do pracy z utratą mocy.
    Teoretycznie najciszej powinny pracować na mocy 100% (z czystą sinusoidą sieci) ale może nacisk będzie za bogaty.

    Ogólnie jeśli kupuje się potwornie silny zestaw do de facto wiejskich topornych bram to efekty j/w. Jeśli chciałeś cicho to tylko zestawy z motorkami na 24 V, a już właściwie niesłyszalne są napędy ramieniowe - przykład: np Nice POP/HOPP lub do cięższych bram - Hyke.
  • lampy.pl
  • #34
    lukzak2298
    Level 18  
    No właśnie zależało mi na czymś bardzo mocnym bo Brama jest duża A w tym rejonie nieraz wieje. A siłowniki mają naprawdę zapas mocy. Prędzej bramę poskłada w kostkę niż się zatrzyma.


    Czy powinno się czymś smarować golenie siłowników?
  • #35
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Serwisowałem podobną bramę na poczcie.
    Polecam siłowniki hydrauliczne
  • #36
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Porwierdzam - hydrauliczne są ciche - jednak nie bezobsługowe (nie można - tak jak wszyscy postępują z elektrycznymi, - nie zaglądać do nich przez 10 lat i czekać aż padną) - dochodzi regularne sprawdzanie odpowietrzania oraz obecności płynu, po kilku latach może pojawić się pocenie hydrauliki.

    Goleni siłowników tekeskopowych - jeśli uszczelniacze nie piszczą - nie smaruje się w ogóle. Jeśli piszczą - fuknięcie smarem w sprayu i wytarcie niemal do sucha (WD40 też pomaga ale szybko znika). Któryś forumowicz polecał specjalistyczny preparat do pielęgnacji gładzi siłowników hydraulicznych ale nie przypomnę....
  • #37
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Jesli priorytetem ma być niski hałas to wymień siłowniki na identyczne i centralę na 24 V. Będą to siłowniki innego producenta , bo faac nie ma w ofercie takich na 24V
    A te sprzedasz bez problemu.
  • #38
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    andrzej lukaszewicz wrote:
    wymień siłowniki na identyczne i centralę na 24 V

    Po co wymieniać skoro są identyczne i to do centrali 24V?
    andrzej lukaszewicz wrote:
    faac nie ma w ofercie takich na 24V

    A model 415?
    Trochę brak przemyślenia i konsekwencji w wypowiedziach Kolegi...
    Nie prościej było napisać "wywal cały zestaw i załóż nowy na 24V= o skoku 400mm"?
    Ale takie porady to chyba ostateczność...
  • #39
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Moderatorze , racja po obu stronach - autor tematu kilka postów temu zaznaczył że idzie mu o siłowniki bomboodporne (Faac 415/24 z uciągiem 250-280 kg bliżej do Wingo) a teraz chce ciche. Z drugiej strony przedmówca pisał o "identycznych" siłownikach jak 414 ale na 24V i takowe innej firmy owszem są - Beninca Bill 4024 z centralką Brainy 24V.
  • #40
    lukzak2298
    Level 18  
    Pytanie było czy da się 414 jakoś wyciszyć. Podoba mi się że są mocne. Doradzając 414 nikt nie wspomniał że trochę hałasują :)
    Inwestorowi nie specjalnie to przeszkadza (prędzej mi, domorosłemu, ambitnemu instalatorowi po pierwszej instalacji), więc chyba niema się co sprzeczać.

    Zaintrygowało mnie że przy obniżonej prędkości są cichsze, w takim razie może jest jakieś ustawienie mocy w E045 które daje cichszą pracę...

    Pozdrowienia.
  • #42
    Elektrobim

    Level 15  
    Zestaw ETM-02 również poradziłby sobie przy tej bramie. Najlepiej na pełnym zakresie wysuwu (40 cm) i sam siłownik ma napięcie znamionowe właśnie 24V DC. Dzięki temu, że jest długi może odstawać od słupka i utrzyma bramę przy dużych wiatrach.
    Jeśli chodzi o słupek, montaż z odstawaniem dokładnie tak, aby wysuwał się na pełnym zakresie (brama będzie wolniej się otwierać, ale stabilnie) polecam użyć narzędzia:
    http://ks-elektro.pl/kalkulator/
    Pozdrowienia dla wszystkich :>
  • #43
    lukzak2298
    Level 18  
    Przyznam że lepsze wrażenie estetyczne zrobił na mnie Faac 414. [/u]
  • #44
    MSaciej
    Level 11  
    Cześć chciałbym dołączyć się z pytaniem czy da się zamontować napędy z tabelki elektrobim wychodzi ze nie,ale może macie jakieś propozycje brałem pod uwagę ETM 02 ,KBill50 EM lub DTM600
    Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m
    Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m
  • #45
    lukzak2298
    Level 18  
    Masz możliwość schować (wpuścić) siłownik w murze?
  • #46
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Nie ma innej opcji tylko schować siłownik w ścianie - grubośc słupka wystającego ze ściany to 10 cm, z 1,5 cm zjada zawias i na wymiar montażowy zakładając oś silownika przy samej ścianie wychodzi 8,5 cm - i to właściwie absolutne minimum wymiaru montażowego A2 - a przydałoby sie więcej (ten kalkulator dość dziwnie liczy - dla przeciętnego siłownik o wysuwie 30 cm optymalnie jest A2=B=15 cm a raczej absolutne minimum dla A2 to te 8-9 cm, wtedy drugi wymiar B wypadaloby o te brakujące 4 cm powiększyć czyli do max 15 cm) a gdzies musi się podziać połowa obudowy siłownika.

    Poza tym - z racji mniejszego skrzydła o szerokości 96 cm wypada użyć siłownika krótszego niż wymieniłeś - DTM 400, Kbill 30 (ew. G-Bat 300, na styk Faac 414 standard) , ETM wlezie, ale też na styk.

    Wszytskie w/w silowniki poza ETM maja b. podobną konstrukcję - i sa przeznaczone do bram ciężkich (ale wymagają sporej dziury w ścianie w miejscu silnika) więc wybieraj uwzględniając cenę i dostępność. ETM jest dość smukły, ale wydaje się za delikatny do twojej bramy.
  • #47
    lukzak2298
    Level 18  
    Potwierdzam faac414 radzi sobie z naprawdę ciężką bramą, ale za to jest bardzo głośny.
    Mam podobną sytuację. Również z jednej strony siłownik musiałem wpuścić w ścianę.
  • #48
    MSaciej
    Level 11  
    lukzak2298 wrote:
    Masz możliwość schować (wpuścić) siłownik w murze?

    Niestety prawa strona to dom sąsiada

    Dodano po 10 [minuty]:

    A gdybym zamontował siłownik odwrotnie do tej dużej bramy albo do ściany sąsiada jako ciągniony ściana idzie po skosie wiec jest tam przy otwarciu 90 stopni ok 20 cm Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m
    A może zmiana miejsca zawiasu by pomogła Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m

    Przepraszam za tamten zdublowany post
  • #49
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Co do zmiany zawiasów - żeby cos pomogło musisz je trochę odsunąć od słupka- żeby ich oś przesunęła się od istniejącej o co najmniej 4 cm (wymiar A2 zwiększy się do bardziej rozsądnych 10-11 cm ale i tak , nawet przy smukłych siłownikach - pewnie będzie trzeba wyprodukować kawałek niszy). No i taka operacja zmniejszy ci światło otwartej bramy.

    Sam montaż odwrotny przez odwrócenie siłownika mało zmieni bo wymiar montażowy będzie nadal mikry . Chyba że połączyć taki montaż z przeróbką zawiasów i leciutkim wpuszczeniem główki siłownika w tynk (może sąsiada szlag nie trafi) - zyskasz jakieś 3 cm, wymiar zrobi się 11 cm - już powiedzmy strawnie. W tym przypadku (jesli użyjesz teleskopówki na 230V ) siłownik musi być zamontowany płaską częścią napędu do skrzydła (żeby otwor uchwytu był jak najbliżej skrzydła), czyli mozna powiedzieć - musisz zastosować "lewy" siłownik na prawą strone bramy.

    Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m
    Rzecz rozmierzona dla DTM600 o wysuwie 60 cm dla jak największego odsunięcia części napędowej w podwórko. Siłownik może być krótszy - bo i tak będziesz korzystał z tylko ok. 30 cm wysuwu - jeśli jego napęd (o szerokości przeciętnie 11 cm) wlezie między skrzydło a mur - powiedzmy wysuw 40 cm (mniej chyba nie wyda - np FAAC 414 standard lub G-Bat 400).

    Można pomyśleć o zupełnym odwróceniu układu.
    Trzeba oblukać - i wtedy użyć jak najdłuższego siłownika (czyli DTM600).

    Coś orientacyjnie tak:
    Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m

    Ale nie testowałem - i nie powiem jak taki układ by działał pod względem płynności. Poza tym- czy można umocować uchwyt na siłownik do ściany sąsiada....

    A pod krótkim skrzydłem użyć siłownika G-BAT 300 (bez problemu oba będą działać na jednej centrali - obojętnie czy od DTM, czy od G-BAT). I tego już wkuć - trudno...

    PS - jeśli próbować przerabiać zawiasy - są superwąskie (7 cm) i dość silne (i niestety nietanie, o słabej bazie części zamiennych nie wspomnę) siłowniki Aprimatic Raider 2500 (już końcówki) lub aktualne Raider 251 rozprowadzane przez Miwi Urmet - wtedy obejdzie się bez obracania siłowników i będzie mniej podkuwania.
  • #50
    MSaciej
    Level 11  
    Dobór siłownika, brama pełna 2,2 wysokość x 2m Wielkie dzięki co do opcji drugiej szukałem na YouTube i nie znalazłem tego rozwiązania może ktoś z forum takowe montował i się wypowie jak to się spisuje , przymocować do muru mogę bez problemu. Opcja pierwsza jest fajna bo kupuje zestaw na obie bramy czyli taniej niż osobno, mogę bez problemu przesunąć oś o 5 cm zmniejszę prześwit bramy ale i tak żona wjedzie :) , masz racje jak skuje trochę tynku to mnie nie zabije myśle ze będzie opcja 1 ale poczekam może ktoś się odezwie i coś powie na temat mocowania siłownika do muru
    Jeszcze raz dzięki za takie piękne rysunki
  • #51
    lukzak2298
    Level 18  
    Ja wpuściłem siłownik z jednej strony w ścianę tak że więcej jak cały silnik siedzi w niszy, uzyskałem wymiary montażowe A2 i B po 19 cm (tam było 10cm styropianu, plus pustak leszowy, rozbiłem gigantyczną dziurę, wstawiłem płaskownik stalowy z przyspawanym fabrycznym płaskownikiem z dziurką służącym do montazu siłownika i to wszystko zalepiłem mocną zaprawą - trzyma już 2 lata, brama duża i ciężka, w tamtych stronach często i mocno wieje i wszystko się trzyma). Z drugiej strony wystarczyło miejsca.