Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zapłon bateryjny -> zapłon na prądnicy

28 Mar 2017 21:59 906 2
  • Poziom 6  
    Chciałbym zastąpić zasilanie zapłonu z bateryjnego na prądnicowy.
    Mam cewkę która daje 12V, tak jak akumulator, jednakże prądu zmiennego.
    Czy wystarczy podłączyć między cewkę a moduł zapłonowy diodę prostowniczą?
    Czy może trzeba budować cały stabilizator napięcia?

    Moje rozważania wzięły się z motorowera ale mogą mieć równie dobrze zastosowanie w innych sprzętach - stąd ten dział.
  • Poziom 38  
    Nie musisz budować prostownika ani stabilizatora.
    Motorower Java 50 miał zapłon iskrownikowy oraz normalną butelkową cewkę wysokiego napięcia. W iskrownku dwie cewki były odpowiedzialne za generowanie prądu na oświetlenie a jedna na zapłon. Oczywiście generowany był prąd zmienny i to o częstotliwości uzależnionej od obrotów silnika.
  • Poziom 6  
    no tak za mało sprecyzowałem pytanie: tam nie było modułu zapłonowego, ja mam na myśli układ zapłonowy z modułem takim jak np. w VW Golfie

    Dodano po 3 [minuty]:

    czyli CZYSTO TEORETYCZNIE czy taki golf chodziłby gdyby zamiast zasilać moduł zapłonowy z akumulatora zasilalibyśmy go z 12V cewki/prądnicy (nawet pracującej zupełnie niezależnie)?

    Jak co to tu jest schemat do tej instalacji golfowej: zapłon bateryjny -> zapłon na prądnicy