Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2005r - Temperatura rośnie przy szybkiej jeździe.

28 Mar 2017 22:09 1236 9
  • Poziom 10  
    Od kiedy zaczęło się robić cieplej na dworze mam dość spory problem z moją mazdą, przy jeździe ponad 100 zaczyna się ona przegrzewać (w korku temperatura jest w porządku), dziś zauważyłem że włączenie ogrzewania na max trochę pomaga ale nie eliminuje problemu. Termostat jest sprawny a wentylatory kręcą siew odpowiednią stronę. Nie zaważyłem bomblowania w zbiorniczku wyrównawczym, w oleju nie ma kiślu, jutro mam zamiar kupić tester co2 aby ostatecznie wykluczyć uszczelkę pod głowicą, podejrzewam jeszcze że mogła sie zapchać chłodnica ale nie chce wymieniać na ślepo bo ceny części do mazdy zabijają mój portfel. A na koniec wspomnę też ze w grudniu zakładali mi gaz, zastanawiam się czy nie nie spartolili czegoś przy podpinaniu parownika. Proszę o pomoc bo kończą mi się już pomysły..
  • Poziom 42  
    Jaki tam masz motor? Przy podobnych objawach miałem do wymiany uszczelkę pod głowicą, z tym że u mnie była to już dalej posunięta faza zużycia.
  • Poziom 10  
    2.0 Benzyna 141 koni. Też się boje że to uszczelka.
  • Poziom 14  
    Witam. Nim zaczniesz rozbierać pół samochodu spróbuj najpierw uzupełnić płyn chłodzący w układzie, dobrze odpowietrz go, możliwe, że jak montowali gaz nie zrobili tego z roztargnienia lub dużej ilości klientów. Miałem tak z swoim i30 i po tym zabiegu wszystko ustąpiło. Było to tylko moje doświadczenie i jeżeli by to w czymś pomogło będę zadowolony,że mogłem pomóc. Pozdrawiam
  • Specjalista - kserokopiarki
    Miałem dokładnie takie objawy w mojej Premacy, 2003 rok, silnik 1,9 benzyna - to był pęknięty korpus termostatu.
  • Poziom 24  
    Primacy to jak już 1.8 fp i to mazdoski silnik, a w szóstce to silnik o ile mnie pamięć nie zawodzi jest fordoski. To tak na wstępie. Przy montażu LPG to raczej by ogrzewanie zdupili a nie chłodzenie, jesli prawidłowo się przełącza na gaz to odpowietrzony powinien być prawidłowo. O ile test co2 nic ciekawego nie wniesie to zajmij się chłodnicą. Możesz zrobić jej płukanke, są preparat różne różniste, krety octy itp.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Test co2 nic nie pokazał, później mechanik robił jakimiś swoimi urządzeniami i też czysto, chyba zostaje chłodnica. Robiłem już płukankę ale po spuszczeniu jej z silnika byłą tylko lekko mętna nić po za tym. Parownik powinien być poniżej zbiorniczka wyrównawczego czy poniżej?
  • Poziom 24  
    SKORPION-SKO1 napisał:
    Parownik powinien być poniżej zbiorniczka wyrównawczego czy poniżej?
    w sumie dla efektywności układu chłodzenia to bez różnicy, ale lepiej jak poniżej.
  • Poziom 10  
    Udało się rozwiązałem problem. Okazało się że ponad połowa chłodnic była zupełnie zapchana, działało to z taka sama efektywnością jak bym wsadził nagrzewnicę zamiast chłodnicy. Dziękuje wszystkim za pomoc.

    ps
    Zorientowałem się przy odpowietrzaniu układu chłodzenia, dotykałem dolnego węża i czekałem aż zacznie robić sie ciepły (znak że termostat puścił), wtedy macałem chłodnicę i okazało się że tylko miejscami robi sie gorąca.

    Temat do zamknięcia, jeszcze raz dziękuje. :>