Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra B sedan - duży pobór prądu na bezpieczniku 22

jabol07 30 Mar 2017 10:35 1818 16
  • #1
    jabol07
    Level 12  
    Szanowni koledzy,
    zmagam się z problemem rozładowywania akumulatora. Pobór prądu to ok. 1,50 A przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, po wyjęciu bezpiecznika 22 (20 A) spada do 0,03-0,04 A.

    Bezpiecznik ten odpowiada za przyrządy, lampki, ekran komputera, zegary, klimatyzacja, radio.
    Był już tu pewien temat dla bezpiecznika 22 w tym aucie, skupiony na nieoryginalnym radioodtwarzaczu, jednak mój problem jest nieco inny. Jak w prosty sposób odłączać możliwe urządzenia odpowiadające za pobór na tym bezpieczniku? Do gniazda bezpiecznika dochodzą 3 przewody, które idą daleko w głąb deski.

    Zacząłem od lampki tablicy rejestracyjnej, po odłączeniu kostki nic się nie zmieniło. Do reszty nie wiem, jak się dostać.

    Chciałem jeszcze sprawdzić radio, ale mam fabryczne Philips CAR 400, które bardzo trudno wyciągnąć bez wyjmaków. Czy jest jakiś prosty sposób odłączenia go?
    Cały czas mam do dyspozycji multimetr z pomiarem ciągłości obwodu, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • #3
    piotrek22101
    Level 39  
    Radio można wyjąć, wkładając cienkie gwoździe,sztywne druty w otwory po bokach. Najlepiej odpinać urządzenia,po kolei. Może jest coś dokładane na tej linii, alarm, immobilaizer ,itp. Lampka w bagażniku nie świeci się czasem,tak samo wewnętrzna,działa piprawnie?
  • #4
    jabol07
    Level 12  
    g107r wrote:
    A to radio nie ma w ten sposób ? https://www.youtube.com/watch?v=7aTBLMbiCZM
    Takie to i gwoździami wyciągałem, tylko było bez śrubek, i trzeba uważać, bo można wyłamać panel przy otworach.

    nie bardzo widać, jak wyglądają te zatrzaski i jak cisnąć, żeby nie uszkodzić.

    piotrek22101 wrote:
    Radio można wyjąć, wkładając cienkie gwoździe,sztywne druty w otwory po bokach. Najlepiej odpinać urządzenia,po kolei. Może jest coś dokładane na tej linii, alarm, immobilaizer ,itp. Lampka w bagażniku nie świeci się czasem,tak samo wewnętrzna,działa piprawnie?

    Jak odpinać te urządzenia? Lampka w bagażniku się nie świeci, ale nie oznacza to, że nie żre prądu przez przebicie. Jak się dostać do jej przewodu?
  • #5
    piotrek22101
    Level 39  
    Dostać się za radio,wypiąć wtyczkę,lampka powinna wyjść po jej podważeniu,ekran też powinno dać się wyjąć. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1874504.html Jest też opcja,można odcinać przewody wychodzące z bezpiecznika i sprawdzić co zniknie,oraz czy pobór spadnie. Potem polutować.
  • Helpful post
    #6
    g107r
    Level 40  
    jabol07 wrote:
    nie bardzo widać, jak wyglądają te zatrzaski i jak cisnąć, żeby nie uszkodzić
    Blaszki które trzeba wcisnąć w stronę radia, czyli sprzed panelu odchylając delikatnie na zewnątrz, acz stanowczo, bo panel to będzie zawias dla tych przykładowych elektrod, lub gwoździ.
    Jak dobierzesz sobie coś pod otwory, tak by lekko, lecz nie za luźno wchodziło, to wciskasz to coś odchylając w stronę radia, a przy wyciąganiu odchylasz na zewnątrz radia. Musisz to robić jednocześnie odchylając oba zatrzaski na stronę, bo są niezależne od siebie, i najlepiej obie strony jak na filmiku, bo jednostronnie wysuwając radio może być trudno jak ściśle siedzi w obudowie panelu.
    Dałbym zdjęcie zatrzasków, ale na tym systemie mój telefon nie łączy się z komputerem.
    http://i90.photobucket.com/albums/k276/deathroww_06/X20XEV/IMG_1414.jpg stąd http://www.geceucusu.com/topic/5234-vectra-b-philips-ccr-600-aux-in-eklentisi/ 4-te "zdjęcie" od końca, bo ostatnie jest filmem.
  • #7
    jabol07
    Level 12  
    Radio wyjęte, niestety pobór prądu się nie zmienił. Zweryfikowałem go jeszcze raz i wskazuje 0,37 A przy wyłączonych lampkach wnętrza, czy to jest jeszcze akceptowalna wartość? Co odłączyć w następnej kolejności? Klima i tak nie działa, jak ją odpiąć?
  • #8
    piotrek22101
    Level 39  
    Wyświetlacz został. Chyba że coś jest podpięte na tej linii
  • #9
    g107r
    Level 40  
    1,50A a 0,37A to już znaczący spadek, choć powinno być ze 0,03A. Skąd taka zmiana ?
    Znajdź swój panel sterowania, wyświetlacz, i popatrz za ich mocowaniami. Śrubki, trzeba zdjąć ramkę je kryjącą, tu ostrożnie, także popatrz na zdjęcia ramki. U mnie ktoś nie dopatrzył gdzie są zatrzaski, i ją złamał. Zwykła czarna nie boli, ale ala mahoń już może.
    Na przykład
    Jak popatrzysz, to widać 4 sprężyny zatrzaski na górze http://allegro.pl/panel-sterowania-nawiewem-opel-vectra-b-2-0b-00r-i6714194045.html#thumb/2 z tego co oferuje allegro https://allegro.pl/czesci-samochodowe-620?str...m%20vectra%20b&order=m&bmatch=s0-aut-1-4-0222
    Wychodzi że w tym przypadku trzeba wyszarpywać od góry, w rogu. Nic ostrego, raczej coś na kształt karty kredytowej.
    Najprościej, bo sprzedawcy często robią fotki z każdej strony...
    Koniec przykładu
    Radio masz teraz wyjęte, można złapać za ramkę panelu ?
    Dawno ta klima nie działa ?

    Pod tym bezpiecznikiem w jakiejś vectrze b, jeszcze widzę awaryjne i coś od wentylatorów chłodnicy, pewnie zbieżne z klimatyzacją automatycznie uruchamiającą wentylator/y.
  • #10
    mario 77
    Level 23  
    g107r wrote:
    Pod tym bezpiecznikiem w jakiejś vectrze b, jeszcze widzę awaryjne i coś od wentylatorów chłodnicy

    Do tego jeszcze przełącznik kierunkowskazów.
  • #11
    jabol07
    Level 12  
    g107r wrote:
    1,50A a 0,37A to już znaczący spadek, choć powinno być ze 0,03A. Skąd taka zmiana ?

    1,5 było z otwartymi drzwiami, zapomniałem napisać :/ w zasadzie nic się nie zmieniło jeśli chodzi o bazowy pobór.
    g107r wrote:
    Znajdź swój panel sterowania, wyświetlacz, i popatrz za ich mocowaniami.

    Czego tam szukać? chyba dam radę zdjąć konsolę środkową.
    Pytanie, czy muszę już wyjmować zegary/komputer? To już jest trochę bardziej problematyczne.+
    mario 77 wrote:
    Do tego jeszcze przełącznik kierunkowskazów.

    Tu dostać się łatwo, co tu odpiąć? Zdjęcie poglądowe (inny Opel) Opel Vectra B sedan - duży pobór prądu na bezpieczniku 22
  • #12
    moto-kord
    Level 28  
    Możesz napisać rok prod. i jaki masz tam silnik.
  • #13
    jabol07
    Level 12  
    moto-kord wrote:
    Możesz napisać rok prod. i jaki masz tam silnik.

    1997, 1.8 16V X18XE + LPG, sedan, z wyposażenia jest klima, elektryczne szyby z przodu, lusterka, komputer (MID) i to chyba tyle z bajerów
  • #14
    g107r
    Level 40  
    Drzwi zamknięte, jak coś czuwa, to bierze prąd. Teraz to piszą żeby i pół godziny poczekać w nowych autach nim im te różne sterowniki usną :D
    jabol07 wrote:
    Czego tam szukać? chyba dam radę zdjąć konsolę środkową.


    Hmm, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic557319.html z https://www.google.pl/search?q=jak+wyj%C4%85%...firefox-b&gfe_rd=cr&ei=hkDdWN3oCsni8AeZzobADA
    http://forum.samnaprawiam.com/jak-zdemontowac-zegary-w-oplu-vectra-b-vt3553.htm
    Odepnij akumulator na noc, i czytaj.
    Tak na pierwszy raz, to chyba w weekend.
  • #15
    moto-kord
    Level 28  
    Bezpiecznik 22
    Zegar uniwersalny
    Tablica przyrządów
    Lampki ostrzegawcze
    Wyświetlacz wielofunkcyjny
    Klimatyzacja
    Lampk(i) przy drzwiach
    Lampka (lampy) oświetlenia wnętrza
    Radioodbiornik
    Telefon
    System GPS
    Teraz musisz po kolei eliminować odbiorniki

    Dodano po 2 [minuty]:

    I tak jak napisał g107r muszą uśpić się sterowniki
  • #16
    g107r
    Level 40  
    To z opisu bezpiecznika, klima manualna z pokrętłami nie posiada z niego zasilania, o ile schemat nie kłamie. Klawiszowy automat i owszem. Dawno nie działa klima ?

    Na koniec
    Patrząc w opisy błędów, i ich ilość, które może wyświetlić podłączony komputer, może zamiast rozgrzebywać bardziej samochód, warto wydać stówę na porządną diagnostykę auta ?
  • #17
    jabol07
    Level 12  
    Obyło się bez stówy za diagnozę.
    Rozwiązałem problem przez wyjęcie i włożenie żarówki oświetlenia bagażnika. Pobór z 0,37 A spadł do 0,02 A (sprawdzałem 3 razy na przestrzeni 2 dni).
    Na wszelki wypadek ją wyjąłem, żeby przypadkiem kiedyś wyczerpała akumulatora. Czy tam mógł pojawiać się łuk elektryczny? Co się stało z tym prądem, jeśli żarówka nie świeciła?

    Dziwne: po wyjęciu bezpiecznika 22 pobór prądu wzrasta do 50-60 mA, tak jakby brak tego obwodu zwiększał zapotrzebowanie. Czy to przez elektronikę wykrywającą błąd? Nie znam innego wytłumaczenia.